Eikös tonne kuulu piitahna ja kiilelevyt väliin . Muuten voipi noutja tulla niille.
Maxarya
Re: Maxarya
Eli se kuori toimii jäähdytsripana, ei nuo levyt?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Maxarya
Mihin väliin? Niitten levyjen ja transistorien välissä ei miusta ollu mitään, paitsi yks oli kuumaliimalla kiinni.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Maxarya
Kyllä yleensä jäähdytinlevyn ja transistorin väliin olen laittanut . Ruuvinkin väliin laittanut muovi holkin eristeeksi .
Re: Maxarya
Eilen hävis veto kesken ajon rouvalta Näyttö ilmottaa 40,6V jännitettä mutt mitään ei kaasukahvasta tapahu
Liitoksia vähän puristelin mutt ei mitään eloo
On nää sähkövehkeet yksiä perkeleitä, en muuta sano
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Maxarya
Aatteleppa sähköverojakin!
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Maxarya
Osta kerralla uus koko sähkösetti, jos ajaminen kiinnostaa enemmän kuin sähköjen harrastaminen.
Kotimaasta vielä ostaa ja kyselee tarkasti takuun toimintaa.
Re: Maxarya
Niin kai shit
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Maxarya
Uusissa on uudet viat.
Lähes kaikki sähkömoottorin luotettavuus on kiinni moottorinohjaimen ohjelmista. Mikähän siinä on, ettei näihin monianturillisiin sähkövehkeisiin tehdä diagnostiikkaohjelmia, jotka suoraan kertoisivat, mikä se on, joka ei toimi.
Tuollainen hal-anturillinen moottorinohjain on monimutkainen laite –jarru- ja poljinantuireineen vieläkin monimutkaisempi. Niin monimutkainen, että lakkaa toimimasta aina heti, kun yksikin liitos tai anturi vähänkin reistaa.
Niihin pitäisi tehdä safe mode toiminto, joka pyörittäisi moottoria maltillisella jännitteellä ilman mitään anturia. Tällainen voisi toimia tietenkin vasta kun pyörä on polkemalla saatettu liikkeelle, mutta sillä pääsisi aina kotiin ja voisi ajella normaalisti sinä aikana, kun korjailee anturivikoja.
Muuten olen sitä mieltä, että sähkömoottorit muuttuvat taajuusmuuttajaohjatuiksi myös ajoneuvoissa. Teslassa niin jo on. Kestomagneettisynkronimoottorit antavat kyllä hyvän momentin, mutta ovat vikaherkkiä ohjauksensa puolesta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Maxarya
jori kirjoitti: ↑02 Kesä 2021, 12:57Lähes kaikki sähkömoottorin luotettavuus on kiinni moottorinohjaimen ohjelmista. Mikähän siinä on, ettei näihin monianturillisiin sähkövehkeisiin tehdä diagnostiikkaohjelmia, jotka suoraan kertoisivat, mikä se on, joka ei toimi.
Tuollainen hal-anturillinen moottorinohjain on monimutkainen laite –jarru- ja poljinantuireineen vieläkin monimutkaisempi. Niin monimutkainen, että lakkaa toimimasta aina heti, kun yksikin liitos tai anturi vähänkin reistaa.
Niihin pitäisi tehdä safe mode toiminto, joka pyörittäisi moottoria maltillisella jännitteellä ilman mitään anturia. Tällainen voisi toimia tietenkin vasta kun pyörä on polkemalla saatettu liikkeelle, mutta sillä pääsisi aina kotiin ja voisi ajella normaalisti sinä aikana, kun korjailee anturivikoja.
Tuohon pulmaan on jo ratkaisu. Mulla on yleinen kt-lcd3 näyttö sähkösetissä. Siitä näkee vikakoodit ja pystyy ottamaan valikosta antureita pois pelistä. Tuo kt-lcd3 on -minun mielestäni- perusvaatimustaso. Mulla ja janxilla on noin 200€ Yosepower kiinansetit tuolla kt-lcd3 näytöllä. Itselläni on toiminut moitteetta jo muutaman vuoden.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Maxarya
https://www.greencycle.fi/page/15/ohjeet tuolta voi halukkaat tarkemmin tutustua aiheeseen.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Maxarya
Toki olemassa olevaan sarjaankin voi tilata pelkän kontrollerin ja näytön, mutta sitten pitää osata vastata parametrikysymyksiin, ennen kuin homma alkaa toimia. Taitaa olla aika isotöinen selvitellä nuo?
Re: Maxarya
Ei oo isotöinen.
Eipä siinä tainnut montaa muuttujaa olla.. Yks oli moottorin napaluku ja toinen muistaakseni mahdollinen välitys-suhde. Toimii vaikka mitä sinne asetuksiin laittaa mutta näyttö näyttää silloin puuta heinää.
Yksi oli muuten vielä poljinanturin magneettiluku.
Tuubissa on hyviä ohjeita, jotta ei kannata hommaa ainakaan pelätä. Mulla hajos greencykkelin alkuperäinen ja tilasin itämaista vaihturin. Jos mä sain toimii sen nii saa muutkin.
Re: Maxarya
Miten saisin tuon näytön siihen asennettua kun en kontrolleriakaan saanu? Menee kaikki nuo ohjeet korkeelta yli hilseen
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Maxarya
Kaivoin tän kulkineen esiin, järkyttävältä tuntuu 100mm kampien jälkeen 170mm kammet
Pyörä toimii, sähköt ei edelleenkään vaikka oishan ne voinu korjaantua talvilevon aikana Näytön mukaan akussa talvenjäljiltä 40V jännitettä, akku siis lienee kunnossa. Ei mitään hajuu, miten saisin tuohon sähköt kuntoon
Pitää viel tutkailla pyörän piuhat ja tämä ketju, jotta muisti palautus. Lappeenrannan sähköpyörämieskään ei enää vastannut viestiini
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.