30.5 40 km 22,6 keskari
Työmatkat kelvillä.
Ensimmäisen kerran lisää
ilmaa renkaisiin.
30.5 40 km 22,6 keskari
Työmatkat kelvillä.
Ensimmäisen kerran lisää
ilmaa renkaisiin.
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
31.5 46 km 30,6 keskari
Aamulenkki ennen duunia.
Paikallinen mäkihelvetti Immersby ei oikein
pelitä tälle menopelille, vauhti nousee ja jyrkkiä mutkia.
Täytyy keksiä muita reittejä.
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
1.6 52 km 29,6 keskari
Rikun kanssa jälleen Immersbyn mäkiä haastamassa.
Tuli todettua, että Quest ei pidä liikaa meteliä.
Hyvin pysty matkan varrella muutaman sanan vaihtamaan
kaverin kanssa.
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
2.6-3.6 605 km (brevet) 28,7 keskari
600 km brevet ajettu.
Ei yllätyksiä matkan varrella.
Pyörä toimi juuri niin kuin pitikin.
Tärinäraidat vähintäänkin haasteellisia,
2 kertaa meinas Quest karata käsistä, kun vauhti nousi liikaa
ja takarengas lähti heitteleen.
Max nopeus yli 90.
Ajoaika 21.07, koko reissu 27.18
Ajettu yksillä silmillä.
Kamaa mukana noin 5 kg ylimääräistä,
ei juuri hidastanut matkantekoa.
Olikin hyvä, että evästä olin varannut riittävästi,
kun Jämsän ja Lahden välissä oli kaikki
suunnittelemani huoltopisteet kiinni keskellä yötä....
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Huh, hurja reissu. Tuo on kova suoritus. Oliko helppo pysyä hereillä yön pimeinä tunteina? Mukavassa nojatuolissa kuitenkin istuit, eikä kylmäkään varmaan haitannut.
MetaPhrastic 2012
Komeat on kilometrilukemat ja hieno suoritus! Vissiin tuosta sadan metrin päästä olet yöllä sitten ohi hurauttanut missä mäessä sait huiput?
Mangon peräpää rauhoittui tärinäraidoissa sillä, että vaihtoi ilmajousen, edelleen se on ikävää etenkin kovemmassa vauhdissa mutta paremmalla jousella perä ei lähde luistelemaan eli pompottaa vähemmän.
Tärinäraidat on huoltamisen jälkeen se ikävin asia kinneristille, ainaskin mun mielestä
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
No ohhoh, melko sälli. Onneksi olkoon, itse en uskaltaisi yleisessä liikenteessä edes kokeilla
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
MikaL :
Tuossa Padasjoen kohdalla oli hereillä olemisen kannalta pahin paikka.
Seuraavan kerran meinasi väsy yllättää vähän ennen Lahtea.
Nuo hetket poislukien yllättävän helposti meni nukkumatta.
Terppa :
Huiput tuli 9-tiellä Jämsään mennessä noin Partalan kohdalla.
Onneksi oli hiljaista siihen aikaan, niin uskalsi antaa mennä.
Vaikka pelotti niin perkeleesti.
Muutenkin tiet 58 Oriveteen ja tuo 9 Jämsään aikamoista
ylämäki-alamäki jumppaa. Reidet kovilla, koko reissun ajelin
39-rattaalla, vaikka 30 olisi ollut tarjolla ylämäkiin.
Henkilöautojen takia en siirtynyt tärinäraitaosastolle, mutta kun rekka
oli tulossa takaa, niin aina silloin pyrin tuonne pientareen suuntaan,
mikäli mahdollista. Välillä oli mukava alamäki just silloin, ja siinä vauhdissa kun
takapyörä lipsahti raidan päälle, niin jännitystä piisas.
Kukahan pirulainen on keksinyt, että ne raidat pitää olla just sillä puolen
valkoista viivaa? Ei olisi ollut autoilijoilta pois, jos olisivat niiden puolella.
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Toisilla riittää kunto ja pää pysyy kasassa pitkälläkin matkalla. Komia suoritus...
Muistaakseni ajoit saman viime vuonna pystärillä. Kuinka vertailisit kinneriä ja pystäriä näillä ylipitkillä matkoilla?
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
Juu, viime vuonna ajoin tuon kimppabrevetin
Helsinki-Satakunta-Helsinki 600 km pystärillä.
Kyllä oli paljon nopeampaa ja helpompaa tällä.
Ja ennen kaikkea mukavampaa.
Eikä ollut niin nuukaa, mitä ottaa mukaan.
Ajovaatteita hirmu pino, 2 x 1,5 l limupulloa, 10 x 2 dl pillimehua,
evästä ja myslipatukoita sen verran, että yli puolet vielä
riitti kotiin tuotavaksi, niin kuin juotavistakin.
Työkaluja joka lähtöön ja suojapeite. Lukko.
2 ulkorengasta ja 4 sisärengasta.
Tärkeiden tavaroiden listalta unohdin taskulampun.
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Täytyy kanssa tulla kehumaan että melkoisen suorituksen olet tehnyt ! Pääsi kinneri tositoimiin
.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Joo melkonen suoritus on. Mua kiinnostaa kans noi brevetit. Pitää jutella niistä vaikka sitten Nokialla.
Tuomo
Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January
Hiljaseks vetää Tapanin suoritukset, toivottavasti minnuu ei koskaan ala kiinnostaa brevetit
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
5.6 65 km 33,0 keskari
Aika mukavasti jaksoi välipäivän jälkeen.
Tänään taas uskalsin jopa välillä ajaa 50-eturattaalla.
Kumman hyvin Kojakit kestäneet, ei ole vielä
sisäkumia vaihdettu....
1303 km nyt ajettuna.
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Stapani kirjoitti:Kumman hyvin Kojakit kestäneet, ei ole vielä
sisäkumia vaihdettu....
1303 km nyt ajettuna.
Onko Questissa jotenkin stopparilla estetty ettei eturenkaita käännä liikaa ja rengas osu koriin? Mulla Mangossa meni eturenkaita lähinnä siksi kun niiden reunat kului, keväällä rakensin stopparit. Hämärä muistikuva, että n. 4000 km olisin takarenkailla (continental ja Schwalbe) päässyt, Kenda kestäisi arviolta tuplat.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.