Kuvista näkyy rajoitteet pyörän ulkomitoille. 90 l kassi on kiinni seinässä, joten kapeasta välistä joutuu kulkemaan pyörän edestä ja seinän välistä pyörän kanssa. Siksi etukate ei ole eka tuunauksen paikka aeropuolella.
Pään tuen runko ei ole vielä kiinnitetty lopulliseen asentoon ja yläreuna on alempana kuin kypärän katto grr. Hartioille sama. Joten kanaverkolla pitää korottaa pari senttiä ulkoreunoja. Kokeilin eripaksuisia pehmusteita hartioiden yläosan ja niskan taalse, koska kypärällä kovalevyyn nojaus painaa kypärää eteen. Siten rillejä nenän sisään. Kun pehmuste työntää minua eteen loppuen korkeudessaan kypärän rungon alle, loppuu kypärän etuosan kallistus eteen alas ja alatorson suojalankun yläkulma ei uppoa selkään niin pahasti.
Kovalevyn ja kypärän väliin on tarkoitus änkeä vaahtomuovia (ostamatta vielä ), jotta kypärän ja takaboksin väliin ei jää tyhjää tilaa. Niskan taakse jää ilmarako mukavuuden takaamiseksi.
Pyörän oikealla reunalla tarakassa roikkuu Bilteman vedenpitävä satulalaukku. Etukulmasta katsoen lähes tyhjä kassi ei lisää valtavasti otsapintaa, vaikkei tilanne olekaan ihanteellinen. Kyllähän kassi täytenä leviää reippaasti. Kassiin voi laittaa ulkopuolelle kiristysnarua, jottei älyttömästi leviä alhaalta. Kun pyörän huollettavuus ja käsiteltävyys on tarkoitus tehdä helpoksi, takaboksin ei ole tarkoitus ylettyä alas, vaan alemmat osat peittyy kevyemmällä ja taipuisammalla kankaalla. Kankaan on tarkoitus kiertää tarakkalaukun ulkoreunaa pitkin.
Rottingista ajattelin tehdä alaperäosan rungon, jonka päälle kangas vedetään. Syynä kellariparkin tilarajoite, jolloin rottinki saa parkissa takakontaktissa taipua eteen. Näin ajossa peräpää on alhaalta pidempi kuin parkissa.
Ensimmäisen takaiskarin vaihdon eläessäni tein ja Manitou Radium Expert on nyt noin 7 Barin paineilla hitu yli 20 % sagin kanssa.
Kun selkäpanssarista huolimatta viime kokeessa selkärangassa oli korkea mustelma ja turvotusta päiviä, lisäsin 10 cm leveän lankun runkoputken päälle. Siitä ja alla olevasta runkoputkesta saa hyvin nostettua pyörän. Lankun yläpää on viistoon sahattu ja silti painaa selkää, kun ylävartalo nojaa enemmän taakse kuin torson alaosa. Siksi kulman päällä on väliaikainen pehmuste. Eiköhän boksin teko vähennä hieman kulmaa ja selkään uppoamista. En mallaillut osia paikalleen selkäpanssariin pukeutuneena. Toivon saavani istuimen muotoiltua ja pehmustettua selkäystävälliseksi eliminoiden selkäpanssarin ergonomiatarpeen.
Kuten arvelin, istuinlevyn kulmat ovat hieman liian ulkona painamassa takareisiä, kun jalat ovat maassa. 6 mm paksu levy saattaa totella kuviosahaa. Kunhan ehtii, pyöristyy.