Kinneri teatteriesityksessä - "Pikku Prinssi"
Miekin kävin eilen tandemilla katsomassa teatteriesitystä, kulttuuritalon takapihalla. Poikani (näyttelijäopiskelija) vinkkas ett hänen kavereillaan on kiertävä näytelmä Imatralla. Jostain syystä miut tunnistettiin heti poikani isäksi
Eikös tuosta omasta käynnistäsi, tai edes näytelmästä muuten, ole lainkaan fb-päivitystä?
Kinneri teatteriesityksessä - "Pikku Prinssi"
Miekin kävin eilen tandemilla katsomassa teatteriesitystä, kulttuuritalon takapihalla. Poikani (näyttelijäopiskelija) vinkkas ett hänen kavereillaan on kiertävä näytelmä Imatralla. Jostain syystä miut tunnistettiin heti poikani isäksi
Eikös tuosta omasta käynnistäsi, tai edes näytelmästä muuten, ole lainkaan fb-päivitystä?
Toki menen, mutta taidan jättää nojapyörän Kauppakadun varteen, kun ovat vähän jyrkät nuo YO-talon rappuset nykyvälityksilleni.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Hö. Kommentointi on jätetty pois. Mitä mä nyt teen näillä popcorneilla?
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Hienoa, jos juttu tuntuu hyvältä. Ihan kaikki faktat ei ehkä ole ihan metrilleen tasan tarkasti oikein, mutta on se ainakin itselleni jotenkin aika ihon alle menevän oloinen, roisi tarina.
Voin helposti päästä tuohon jutun fiilikseen, vaikka meillä ei tarkalleen sama ongelma olekaan ollut aivoissa. Kolmipyöräinen nojapyörä edustaa minulle(kin) ennen kaikkea vapautta. Itsenäistä liikkumisen vapautta, vapautta säännöistä, lääkäreistä, pysäköintimaksuista, öljy-yhtiöistä jne. Halvaantumisen jälkeen koin ahdistusta siitä, että olen niin muiden armoilla, joka asiassa. Näitä asioita ei voi pohjimmiltaan ymmärtää, ennen kuin menettää liikkumisen vapauden.
Vammat vaikuttavat työkykyyn ja sehän merkkaa ihan vain vähän tuloihin, sosiaaliseen statukseen, mielialaan, itsetuntoon jne. Mistähän tiedän? Silti kivut ja rajoitteet arjelle vaivojen aiheuttamien rajojen osalta on ehkä pahinta sen verran paksunahkaiselle, että edellämainitut eivät niin paljon rassaa. Turha poliitikon syytellä kulutusjuhlista silti. Onneksi ei citymaasturi herätä kateutta. Varsinkin cityssä pyörä voittaa, vaikkei muista liikkujista ja liikennesunnittelusta johtuen ihan stressittömäksi liikennemuodoksi voi pyörääkään kutsua. Erona on se, että ei ole koko ajan stressi päällä ja hupia sekä rentoutumista saa välillä pyörän selässä.
Olipas seisauttavan hyvä juttu. Tuli ihan tippa silmäkulmaan kun samaistui. Sattumalta olin juuri pankin odotusaulassa ja mua tultiin noutamaan miitinkiin. Vähän kattoi toimihenkilö pitkään, että mitäs pappa siinä oikein tunteilee. Tajusin myös että olin siellä oikealla asialla = satsaamassa omaan hyvinvointiin.