MBB Lowracer/Nokia 200m

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja jviirret »

No nyt on loivaa :shock: Onko tuo penkki joku skeittilauta?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:

No nyt on loivaa :shock: Onko tuo penkki joku skeittilauta?

Jukka

Da, penskojen vanha. Tiiä sitt pystyykö tuossa asennossa ajamaan :roll: kovaa 8)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5151
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja jooseha »

PW:hän ottaa kisan tosissa, kun rakentaa tuommoisen oikean kilpurin :mrgreen: Tarvinneeko noin loiva selkänoja jo hartiatuet?

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja PW »

jooseha kirjoitti:

PW:hän ottaa kisan tosissa, kun rakentaa tuommoisen oikean kilpurin :mrgreen: Tarvinneeko noin loiva selkänoja jo hartiatuet?

Tarttee mutt ne on vasta suunnittelu asteella :wink:

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7060
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Pitääkö keskiötä nostaa?

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja PW »

Pastori kirjoitti:

Pitääkö keskiötä nostaa?

En tiedä, miks?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja PW »

Voi olla ett pitää nostaa ettei kantapää ota maahan, kokeilen seuraavaksi.
Penkki ja niskatuki alkaa olla muodossaan.

Liitteet
2014-07-19 16.35.58.jpg
2014-07-19 16.35.58.jpg (302.08 KiB) Katsottu 2383 kertaa

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja PW »

PW1:een verrattuna keskiö on muutaman sentin alempana. Kuvassa on pitkät kammet jos tekis 130mm sitten varmaan alkas jalka mahtua asfaltin yläpuolelle. Eikös ennätyspyörissä kuulu olla lyhyet?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

PW1:een verrattuna keskiö on muutaman sentin alempana. Kuvassa on pitkät kammet jos tekis 130mm sitten varmaan alkas jalka mahtua asfaltin yläpuolelle. Eikös ennätyspyörissä kuulu olla lyhyet?

Tämmöisessä "kerta repäisy" pyörässä pitää mun mielestä olla pitkät ja tämä tuli ilmi jo tässä toisessakin ketjussa: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... =15#p60173
Tämän MBB:n ja PW1:n kampikorkeuksia ei voi oikein keskenään verrata, jos käännät PW1:n ohjausta kammet pysyy samalla korkeudella, mutta tässä kääntyvät sivulle ja laskeutuvat rajusti alemmas, hankalasti juuri vielä sille puolelle johon pyörää kaarteessa kallistetaan. Sama "ongelma" pythonissa:

Kuva

Kampikorkeus liki 40cm ja silti poljin ottaa maahan...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja PW »

Joo toi kallistus asia on tosi, toisaalta jos tällä ajetaan vaan se 200m suoraan. Ehkä vähän nostan, voi olla kokonaisuuden kannalta parempi.

Petri

Viimeksi muokannut PW, 29 Heinä 2014, 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 14158
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:

Tämmöisessä "kerta repäisy" pyörässä pitää mun mielestä olla pitkät ja tämä tuli ilmi jo tässä toisessakin ketjussa: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... =15#p60173

Perusteluja olisin tuohon kaivannut muutakin, kuin:"Joku jossain oli todennut" ja "saadaan enemmän voimaa". Teho se on, mikä pyörää kuljettaa, ei pelkkä voima. Perustelu voisi olla esim. se, jossa nopeuspyörissä olisi pitkät kammet yleisiä näissä nopeissa rykäisyissä. -Ei vain ole. Velodromikuskit ovat hirmu körmyjä ja ajavat 165 mm kammilla, vaikka pyörät ovat vaihteettomia. :roll:

jviirret kirjoitti:

Tämän MBB:n ja PW1:n kampikorkeuksia ei voi oikein keskenään verrata, jos käännät PW1:n ohjausta kammet pysyy samalla korkeudella, mutta tässä kääntyvät sivulle ja laskeutuvat rajusti alemmas, hankalasti juuri vielä sille puolelle johon pyörää kaarteessa kallistetaan. Sama "ongelma" pythonissa:

Pieniä ovat ohjauskulmat kilpailuvauhdeissa. Asteen kun kääntää, niin on jo kova kurvi. Asteen kääntö ei vielä paljon kampia alemmas siirrä.:roll:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Pieniä ovat ohjauskulmat kilpailuvauhdeissa. Asteen kun kääntää, niin on jo kova kurvi. Asteen kääntö ei vielä paljon kampia alemmas siirrä.:roll:

Pitää ensin saada pyörä kiihdytettyä kilpailu vauhtiin.
Enempi kuitenkin tässä huolestuttaa Petrin aikomus(?) ajaa "power pedaling" tekniikalla jossa pakarat eivät tukeudu penkkiin ollenkaan vaan kuski on ilmassa hartioiden ja jalkapohjien varassa. Itse kokeilin tätä opetella Yescomilla ja monta pelottavaa tilannetta tuli kun ajotekniikka hajoaa, pyörä alkaa kiemurteleen pyörätiellä laidasta laitaan ja Yescomin ketju rajoittaa etrenkaan kääntymistä. Siinä kun vielä kantapää haukkoisi asfalttia... Luulen että MBB on hankalampi hallita kuin tuollainen perinteinen takaveto.
Mut joo, ei sitä keskiön korkeutta toki pidä liioitellakkaan...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja PW »

Keskiön kanssa tuli ongelmia kun luulin taas ett saman näköset osat käy toisiinsa :oops: PW1:stä meinasin ottaa tähän keskiön sisuskalut (ei kasettikeskiö) Mutta akseleissa olikin pituus eroa, pittää etsiskellä jostain okeenlainen akseli tai vaihtaa kasettikeskiö tuohon. Muuten pyörä alkaa näyttää PW-tallin nojapyörältä 8)

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja PW »

Ajettava pyörä täst tulee. Laskin loivan mäen, ilman polkimia mitä kovemmaks vauhtikiihty sitä helpompaa. Näinhän suunniteltiinkin.

Petri

Liitteet
2014-07-19 20.15.15.jpg
2014-07-19 20.15.15.jpg (293.86 KiB) Katsottu 2264 kertaa

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17869
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: MBB Lowracer/Nokia 200m

Viesti Kirjoittaja PW »

Tartteeko enempää ku yhen vaihteen?
Jos lähtee sieltä mäen päältä ja kehittelee suurimmat kierrokset 200m lähtöön.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin