jori kirjoitti:Toinen asia, joka kiinnitti huomioni, oli takapyörien suojaamattomuus. Ilmanvastuksen kannalta takapyörät kannattaa tuoda korin suojaan, vaikka se lisääkin otsapinta-alaa.
Jukka:
Varmaankin kyse osittain asioiden "priorisoinnista". Korin sisään tuodut renkaat heittävät kurvettä ja lunta myös sinne. Sitten kun korin sisään rakennetaan suojat niin tulee painoa lisää. Itse jättäisin myös etupyörän ulos, "kuhmoisten kinnerin" tyyliin.
Jukka[/quote]
Sama on juttu täälläkin sekä lisäpainon että lisääntyvien ongelmakohtien ja työmäärien vuoksi. Tulisihan ketjukin taas sisään! 
Muutin perän muotoa sen vuoksi, että jospa sinne saisi mahtumaan pitkänkin matkan tavarat. Siirsin takapyöriä eteenpäin ehkä liikaa. 
Niin, tosiaankin komsii Komsaa, johon on mennyt jonkin verran usko. Ehdin ennen lumimyräköiden tuloa kokeileen jo jarrunkin kanssa vähän paremmilla vauhdeilla. Ei oikein lupaavalta tunnu. Vielä ehkä tottumattomuuden vuoksi polkeminen vaikuttaa turhan paljon ohjaukseen ja alamäen vauhdeissa alkaa herkästi heijaamaan, mikä johtunee toivottavasti vielä vääristä takapyörien aurauskulmista. Eikä ohjausiskunvaimentimelle ole vieläkään löytynyt sijaa nojakissa.
Kun on tottunut kaksipyöräisillä päästelemään mäet täysillä, joutuu Komsalla niinkuin Ziphy 1:llä Ziphy 3:lla koko ajan varomaan. Se on kumma, että 2-pyöräisellä mäkiajo on keskimäärin selvästi turvallisemman tuntuista kuin 3-pyöräisellä. Talviajo on sitten taas ihan erikseen.
Kun Komsasta ei tahdo tulla kunnon kalua, on siksi kinnerin tekoon halu herännyt. Kun siihen saisi vielä mahtumaan hyvin kamppeet ja katettuna se toimisi sadesuojana, ei biketraileria tarvitsisikaan.
Tuossa kinnerisuunnitelmassani askarruttaa eniten tuo kampiakseli. Miten sen laakereineen päivineen toimivaksi kotikonstein rakentelisi? 
Sakari