Tässä lääkettä pyöräkuumeeseen ,jos ei muuten helpota.Lue tarkoin käyttöeohjeet ,ettei tule yliannostusta.
Kuulemma helpottaa kummasti.Vähenee turha mouruaminen asiaan jota ei tiedä saako?. Halut vähenee
huomattavasti(polkupyörällä ajo vähenee).Mielentila rauhoittuu ja tasaantuu normaalitilaan
Yritys perustella velomobiilin hankintaa
- Velonautti
- Sisällöntuottajakokelas
- Viestit: 222
- Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa
- Premnas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2668
- Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa
Näitä keskusteluja kun lukee niin kinnerikuume ei ainakaan helpota .
En taida olla sittenkään nainen kun mua on aikasemmin kiinnostanut autot ja nyt kiinnostaa pyörät. Paljoa en tekniikasta ymmärrä mutta kiinnostaa se silti. Mä en sitten taas saa miestä innostumaan nojapyöräilystä. Mulla vasta pyöräily alkoi kun hommasin nojapyörän. Mutta meneehän tämä puoliksi: yrittää toi mieskin saada mua uppoutumaan piirilevyjen ja komponenttien maailmaan mutta se on sellaista hepreaa mulle etten jaksa keskittyä tarpeeksi kauan. En kyllä aina ymmärrä sen harrastusta vaikka hienoa se on kun pystyy itse tekemään ja korjaamaan laitteita.
Autoa en enää halua. Hyvään kinneriin voisin silti sijoittaa hyvin 8 tonnia (siis jos olis varaa ). Tolle kolmipyörällekin ihmiset pyörittelee silmiään (sisko varsinkin kun olin sitä hommaamassa, vaan ei enää kun tietää miten sillä tulee ajettua). Mitäköhän ne sanoisivat siihen jos olisi koko tallillinen täynnä erilaisia nojapyöriä. Mun haave on joskus omistaa vähintään kaksipyöräinen nojakki ja kinneri. Sitten niille pitäis kyllä olla jo oma talli. Kinnerit ovat kyllä niin symppiksiä ajopelejä
.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa
Mustasudenkorento kirjoitti:...Mutta jos sulla on ylimääräistä rahaa niin osta pois, ei sitä hautaankaan kannata viedä...
Ihan hakematta tuli kyllä mieleen miten messevän arkun tuosta saisi jos se on muuten loppuun poljettu...
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3614
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
- Paikkakunta: Lahden perämetsä
Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa
Premnas kirjoitti:Näitä keskusteluja kun lukee niin kinnerikuume ei ainakaan helpota
Autoa en enää halua. Hyvään kinneriin voisin silti sijoittaa hyvin 8 tonnia (siis jos olis varaa
). Tolle kolmipyörällekin ihmiset pyörittelee silmiään (sisko varsinkin kun olin sitä hommaamassa, vaan ei enää kun tietää miten sillä tulee ajettua). Mitäköhän ne sanoisivat siihen jos olisi koko tallillinen täynnä erilaisia nojapyöriä. Mun haave on joskus omistaa vähintään kaksipyöräinen nojakki ja kinneri. Sitten niille pitäis kyllä olla jo oma talli. Kinnerit ovat kyllä niin symppiksiä ajopelejä
.
Velocraftin liisausvaihtoehto kuulostaa mielenkiintoiselta jos vaan jaksaa sitoutua reiluihin kilometreihin, pitää vielä varmistaa mutta Saasin kanssa juteltiin lunastuspykälästä ja kinnerin saisi lunastaa omakseen 2 vuoden mainosajon jälkeen puoleen hintaan? Itse en tähän puoleen ole vielä perehtynyt lainkaan mutta kuulostaa houkuttelevalta jos näin on.
Minullakin on tavoite selvitä mahdollisimman vähillä autokilometreillä, vähän viherhippiä yrittää joskus leikkiä no pienin askelin muokkaa käyttäytymistään, ehkä joskus vielä kokonaan autoton? Tai museorekisteröidyllä pakettiautolla jolla saa ajaa 30 pv vuodessa
Kinneri vielä jossain vaiheessa elämää ja jos pythonilla oppii ajamaan niin sit semmoinen. Mikäli kimpparunko projekti ottaa tulta niin jäykkäperäistä etuvetoista tahtoo koittaa...
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Re: Yritys perustella olla hankkimatta velomobiili
Aamulla herätessä en tiennyt sairastavani kinnerikuumetta, kunnes sain viestin jossa väitettiin niin.
Piti lukee vanha ketju läpi, ei helpottanu.
Ainut mikä helpottaa on köyhyys mutt nyt jo mietin senkin ongelman ratkasua
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa
Ihmehommii nää kuumeet ja flunssat.
Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa
Pastori kirjoitti:Ihmehommii nää kuumeet ja flunssat.
Voi levitä jopa tekstarin välityksellä - kantsii varoo!
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 698
- Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Yritys perustella olla hankkimatta velomobiili
PW kirjoitti:Aamulla herätessä en tiennyt sairastavani kinnerikuumetta, kunnes sain viestin jossa väitettiin niin.
Piti lukee vanha ketju läpi, ei helpottanu.
Ainut mikä helpottaa on köyhyys mutt nyt jo mietin senkin ongelman ratkasua
Meillä on identtinen taudinkuva.
Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin tarvitseeko kinnerin ostoa nyt perustella yhtään mitenkään?
Se on hauskaa. Siis se ajaminen, ostaminen ehkä ei ihan niin usein. Se on se peruste. Varsinkin sähkökinneri on kiva ajaa. Kyllä siinä tietysti muutakin ideaa on jos tarkemmin miettii.
Tänään illalla valojen koeajo.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
Re: Yritys perustella olla hankkimatta velomobiili
E-Cruiser kirjoitti:PW kirjoitti:Aamulla herätessä en tiennyt sairastavani kinnerikuumetta, kunnes sain viestin jossa väitettiin niin.
Piti lukee vanha ketju läpi, ei helpottanu.
Ainut mikä helpottaa on köyhyys mutt nyt jo mietin senkin ongelman ratkasuaMeillä on identtinen taudinkuva.
Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin tarvitseeko kinnerin ostoa nyt perustella yhtään mitenkään?
Se on hauskaa.
Mutta kun,
- Oikeesti en tartte kinnerii.
- ei oo pitkää työmatkaa.
- en ajele halki/poikki Suomen retkeilemässä.
- ei oo pakko ajaa kaatosateessa.
- Auton korvaus ja bensan säästö - maailman pelastus
- en omista autoo joten maailma ei pelastu, vaikk ajasin kuin
- jos ajasin esim kesämökille - vaimo tulee autoll peräs - ei pelastu edes parisuhde.
- Kaupallisten kinnereiden ongelmat
- ostan puolivalmiin, monimutkasen laitteen ja rupeen koekaniiniks
- raportoin, korjaan, huollan ja oottelen ulkomaankielisii sähköpostivastauksia
- Luomisen tuskasta luopuminen
- jää omatekonen kinneri tekemättä
- ja foorumille kirjottamatta
- maailman nojapyöräyhteisöltä jää siis näkemättä seuraava kinnerinkehitysaste
Tämä oli siis vakavahko perustelu itselle olla ostamatta.
Jäljelle jäi hauskuus ja elvistely.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa
- en ajele halki/poikki Suomen retkeilemässä.
Saa aloittaa.
- ei oo pakko ajaa kaatosateessa.
saa silti senkin tehdä
- Auton korvaus ja bensan säästö - maailman pelastus
- en omista autoo joten maailma ei pelastu, vaikk ajasin kuin
- jos ajasin esim kesämökille - vaimo tulee autoll peräs - ei pelastu edes parisuhde.
Keulimisen estoksi eteen 2t3 pyörälle rouvalle istuin ja muillekin automaattisesti samalla pyörällä. Ei tarvitse olla edes polkimia, jotta saa houkuteltua helpommin matkaan pyörällä. Jos mäet ovat este, sähköt. Ketä vain voi kuskata pyörän nokalla, eikö lapsia ole ennenkin jo kuskailtu vatsan päällä istuen? Saisi porukka lisää kokemusta nojakin kyydissä olemisesta ja nojakkimaailma mainosta automaattisesti. Saattaa tarvita läpinäkyvän osan matkustavalle lapselle eteen, jos aikuiselle sopivalla penkillä istuu. Jos ei kuskattavaa, toimii tavarapyöränä. Toimii riksana. Riksataksi?
Re: Yritys perustella olla hankkimatta velomobiili
PW kirjoitti:Tämä oli siis vakavahko perustelu itselle olla ostamatta.
Jäljelle jäi hauskuus ja elvistely.
Toimii mullekin.
Ostossa ei ole järkeä eikä tekemisessäkään. Saatan silti innostua tekemään
Ruvennut tuntumaan että kaksipyöräisiäkin on liikaa. Yhdelläkin ajaisi samat ajot tai kahdella ainakin.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Yritys perustella olla hankkimatta velomobiili
PW kirjoitti:
- Luomisen tuskasta luopuminen
- jää omatekonen kinneri tekemättä
- ja foorumille kirjottamatta
- maailman nojapyöräyhteisöltä jää siis näkemättä seuraava kinnerinkehitysaste
Tämä oli siis vakavahko perustelu itselle olla ostamatta.
Jäljelle jäi hauskuus ja elvistely.
Minun kohdallani tuo nelosotsikkokin on miinusmerkkinen. Luomisen tuskasta en luovu, vaikka ostaisin kaupallisen kinnerin. Eihän kinneri koskaan, oikeastaan kenelläkään, ole valmis sellaisenaan. Kaupallisellakin kinnerillä ajetaan myös siksi, että siinä voi vaikuttaa omaan ajamiseensa liikkumiseen liittyvään elämykseensä enemmän kuin autolla tai muullakaan kulkupelillä. Aina on jotain viritettävää ja keinoja parantaa elämyksen hienopiirteitä. Eiköhän se ole koko nojapyöräilyn idea alkujaan, että ei kelpaa tavanomainen,eikä ikinä se joka jo on, vaan tavoitellaan jotain elämyksellisesti hienompaa. Kinnerillä ja nojapyörällä liikkuminen ei ole vain liikkumista, vaan elämäntapa, jossa liikkumisesta tehdään elämys.
Tästä tuli nyt kai paremminkin perustelu kinnerin hankkimiselle ja ennen kaikkea rohkaisu sellaisen tekemiselle. Monta kertaa olen miettinyt jviirret-kinneriä ja sitä, miten Jukka kykenee olemaan rakentamatta siitä uutta, parannettua versiota. Sääli, kun tuo Joensuun kaveri, joka sillä ajaa nykyisin, ei kirjoittele tänne.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Yritys perustella olla hankkimatta velomobiili
jori kirjoitti:PW kirjoitti:
- Luomisen tuskasta luopuminen
- jää omatekonen kinneri tekemättä
- ja foorumille kirjottamatta
- maailman nojapyöräyhteisöltä jää siis näkemättä seuraava kinnerinkehitysaste
Tämä oli siis vakavahko perustelu itselle olla ostamatta.
Jäljelle jäi hauskuus ja elvistely.Minun kohdallani tuo nelosotsikkokin on miinusmerkkinen. Luomisen tuskasta en luovu, vaikka ostaisin kaupallisen kinnerin. Eihän kinneri koskaan, oikeastaan kenelläkään, ole valmis sellaisenaan. Kaupallisellakin kinnerillä ajetaan myös siksi, että siinä voi vaikuttaa omaan ajamiseensa liikkumiseen liittyvään elämykseensä enemmän kuin autolla tai muullakaan kulkupelillä. Aina on jotain viritettävää ja keinoja parantaa elämyksen hienopiirteitä. Eiköhän se ole koko nojapyöräilyn idea alkujaan, että ei kelpaa tavanomainen,eikä ikinä se joka jo on, vaan tavoitellaan jotain elämyksellisesti hienompaa. Kinnerillä ja nojapyörällä liikkuminen ei ole vain liikkumista, vaan elämäntapa, jossa liikkumisesta tehdään elämys.
Tästä tuli nyt kai paremminkin perustelu kinnerin hankkimiselle ja ennen kaikkea rohkaisu sellaisen tekemiselle. Monta kertaa olen miettinyt jviirret-kinneriä ja sitä, miten Jukka kykenee olemaan rakentamatta siitä uutta, parannettua versiota. Sääli, kun tuo Joensuun kaveri, joka sillä ajaa nykyisin, ei kirjoittele tänne.
Juu, pitkälti Jorin kans samaa mieltä ja mieles käyny ett vois sen kaupallisen hankkii ja siinä sivussa kehitellä omia tekeleitä. Ei vaan luonto anna periks maksaa hirveitä summia keskentekosista vehkeistä. Tietyst tommonen käytetty, muutaman kerran rikki poljettu kinneri olis jo sopivasti sisäänajettu - esim TMS:n Strada on saanu sellasta kyytiä ettei taida meikäläinen sitä polkemalla rikki saada
Jorin kirjotuksessa monta allekirjotusainesta olevaa lausetta
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Yritys perustella olla hankkimatta velomobiili
jooseha kirjoitti:PW kirjoitti:Tämä oli siis vakavahko perustelu itselle olla ostamatta.
Jäljelle jäi hauskuus ja elvistely.Toimii mullekin.
Ostossa ei ole järkeä eikä tekemisessäkään. Saatan silti innostua tekemään![]()
Ruvennut tuntumaan että kaksipyöräisiäkin on liikaa. Yhdelläkin ajaisi samat ajot tai kahdella ainakin.
Joo samat ajatukset, ei pysty ajaan ku yhellä kerrallaan. Silti pitää rakentaa uusia, onneks seuraava rakennettava pyörä onkin tilaukseen
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Yritys perustella velomobiilin hankintaa
Hankinta houkuttais, mutta kyllä se varmaan ite täytyy tehdä kuituhommiin vaan eioo taitoa eikä taitoa..