Osaisiko joku näistä kuvista tunnistaa kyseisen liittimen? Kaksi johtoa, pituutta suljettuna pari senttiä.
liitin1.jpg (177.36 KiB) Katsottu 2427 kertaa
Kuvasta näkyy muuten rungonsisäisiä johtoja. Tein rungon sisäpuolelle sopivat reiät ja imurilla vedin sisälle villalankaa, jolla sain johdot paikoilleen. Ei ollut aivan helppoa. Ilmavirtaus rungon sisällä ei ole kovin siistiä eikä lanka aina mene suoraan sinne minne olettaisi. Sisäpuoli on myös öljyinen ja villalanka tarttuu seinämiin. Vaihtajan vaijerin kuori ja takajarrun letku olivat liian jäykkiä taipumaan rungon sisäisiin mutkiin, mutta kaikki sähköjohdot sain sisälle.
Tässä on tm:ltä kammet, joissa on poljinkierteet toisin päin kuin normaalisti, rungon vasemmalle puolelle asennukseen. Jäävät nyt valitettavasti hetkeksi hyllylle ennen kuin ensiöketjun takapään rattaan kiinnitys ratkeaa...
Ensiöketjun linja menee niin vinoon, etten ole vielä onnistunut saamaan sitä pysymään rattailla. Sitä varten on nyt muutama puinen hätäratkaisu syntynyt. Puupalikat vääntävät ketjuputkea niin, että se estäisi ketjun tippumista, ja väliakselille palaava ketju hinkkaa tuota muovipalaa vasten, jossa punaisella tussilla näkyy ketjulinja. Kiristin ei ole kireällä kuvissa, siksi ketju ei ole linjan kohdalla. Mikään ratkaisu ei tähän mennessä ole riittänyt.
Kaikkiin rattaisiin pitäisi saada korkeat laipat ketjun molemmin puolin, jotka kampeaisivat ketjua takaisin. Luulen vain, että ne saisivat olla terästä, koska ketjulinja on niin vino ja kampeamisvoimat suuria, että muovi kuluisi pian pois.
Ei se lahjesuojus rattaan kyljessä kampea ketjua takas rattaalle jos se ei ole joku älytön levy, koska se ei ole tarkoitettu siihen käyttöön. Voisi olla hyvä että otat kuvan rungon suuntaisesti jotta voidaan nähdä millainen tuo tilanne on. Sivusta oleva kuva ei oikein anna hyvää kuvaa.
Keskiön vaihtaminen leveämpään voisi auttaa tilannetta vähän.
Siinä on ketjun matkalla (1 metri?) 3-4cm sivuttaisheittoa. Ei kai niin paljon, että ketjua ei voisi saada pysymään paikoillaan. Kampiakselin pituudella ja kampisetillä voisi jotain tehdä, mutta kuten puupalikoista, ruuveista ja nippusiteistä näkyy, haen jotain ratkaisua tässä ja heti, ilman kauppareissuja
Vetopuolen ketjuun 2 taittopyörää 45 asteen kulmassa kampirattaaseen ja bbshd rattaaseen nähden, silloin saa ketjulinjan mihin haluaa. Koitan etsiä tai piirtää kuvan huomenna.
Vetopuolen ketjuun 2 taittopyörää 45 asteen kulmassa kampirattaaseen ja bbshd rattaaseen nähden, silloin saa ketjulinjan mihin haluaa. Koitan etsiä tai piirtää kuvan huomenna.
Taisin kyllä ymmärtää, mutta vaikuttaa radikaalilta ratkaisulta. Sellaisiin rattaisiin vetopuolella tulee myös isoja voimia, enkä nyt pääse runkoon hitsaamaan tukevia kiinnityksiä.
Helpoin ratkaisu olisi varmaan unohtaa koko polkeminen, pukea päälle pilkkihaalari ja lähteä ajamaan pelkällä sähköllä tulee nimittäin kylmä jos ei yhtään itse liiku.
Uskaltaisin väittää että ketju pysyisi ihan hyvin jos sulla olisi levee-kapea hammastetut rattaat molemmissa päissä.
Näin varmaan on. Ketju on nyt sitä leveintä 1-vaihteista ja rattaat ovat 1-vaihteisista/napavaihteellisista pyöristä peräisin, kaikki hampaat yhtä leveitä.