Eikös loivalla ohjauskulmalla ja järkevällä jätöllä olevassa pyörässä voi eturenkaan työntää rohkeasti kampien väliin Ihan kuten clwb:ssäkin vain emäputken toiselle puolen. Ei rengas tee ohjausakselin lähellä isoa sivuttaisliikettä.
Tuota Syvärin tekelettä kun katsoo, voi kuvitella keskiön parikymmentä senttiä alemmas.
Kinnerisuunnitelmia
Re: Telemark
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Telemark
Kolmipyörä ei edes kadu vaikka kammella osuukin eturenkaaseen, ei tosin kaksipyöräinenkään kun ajoissa selvittää "jumin".
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Telemark
Nyt on kampikeskiö yhtä korkealla kuin Hasen Kettwieselissä 485mm. Penkin ja keskiön korkeusero on Flevosta hyväksi havaittu 135mm. Keulan poikittaispuomi nousee hirmu korkealle? Syvärin Clwb:n innoittamana loivia kaarroksia etuhaarukkaan ja stemmiin.
- Liitteet
-
- Telemark clwb 1.JPG (48.53 KiB) Katsottu 14407 kertaa
Re: Telemark
Jos tekis kaksraiteisen, helpottasko keulan suunnittelua?
Kukkakeppiohjauksella vois minimoida heilumisen.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Telemark
Ei se kaksraiteisuus hirveesti helpota ja mulla ois tämän osalta semmonen ajatus, että jos onnistuisin tekemään vaimolle kelpaavan mallin. Kaksiraiteinen on liian erikoisen näköinen. Luggarion on kuulemma hyvää designiä, mutta jalkaohjaus ei miellytä. Ja kyytiin pitäs olla helppo mennä.
Re: Telemark
Vilijami kirjoitti:Ei se kaksraiteisuus hirveesti helpota ja mulla ois tämän osalta semmonen ajatus, että jos onnistuisin tekemään vaimolle kelpaavan mallin. Kaksiraiteinen on liian erikoisen näköinen. Luggarion on kuulemma hyvää designiä, mutta jalkaohjaus ei miellytä. Ja kyytiin pitäs olla helppo mennä.
Ymmärrän, vaimolle tekeminen on vaativa laji
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Telemark
Jos suoristais vielä rungon ja takempi poikkiputki niin taakse, että saa tavaratelineen/korin sen päälle. Ja jos unohtaa sen telemarkin.
- Liitteet
-
- CLWB Delta.JPG (42.31 KiB) Katsottu 14320 kertaa
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Telemark
Rungosta tulisi hienompi jos tekis pyöreästä putkesta. Eturunko 48mm ja takarunko 51mm pakoputkea, silloin saisi etäisyyssäädön runkoon. Valmiita 90 asteen mutkiakin löytyy. Pitäiskö sitä jättöä kuitenkin vähän olla? Piirsin 35mm.
- Liitteet
-
- Pyöreä runko.JPG (44.82 KiB) Katsottu 14243 kertaa
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Telemark
Jarrut ja 3 pakka saapuivat. Jarruadapterit ovat vielä matkalla.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kinnerisuunnitelmia
Yöllä tuli mieleen tällainen hullutus. Väliakselietuveto vasemmalle ja sähkökiekko oikealle. Eteen ei ohjausniveltä. Sivulla kulkevia vaijereita vuorotellen kiristämällä ja löysäämällä taivutetaan runkoa, jolloin saadaan nopeaan vauhtiin pieni ohjaus. Hitaassa nopeudessa löysätään vankkuritaka-akselin lukitustappi, jolloin vaijereilla saadaan ohjattua taka-akselia tiukempia käännöksiä varten. Kommentteja!
- Liitteet
-
- Kinneri.JPG (36.97 KiB) Katsottu 11306 kertaa
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4908
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Telemark
Vilijami kirjoitti:Jarrut ja 3 pakka saapuivat. Jarruadapterit ovat vielä matkalla.
Mistä tilasit tuon kolmipakan .
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Telemark
Nojanalle kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Jarrut ja 3 pakka saapuivat. Jarruadapterit ovat vielä matkalla.
Mistä tilasit tuon kolmipakan .
Ebay.com hakusanaksi "3 speed freewheel"
Re: Kinnerisuunnitelmia
Aidosti runko-ohjatu Onkohan raskas ohjata jos pitää runkoa väännellä? Kun ohjausnivel pitää kuitenkin rakentaa, eikö sitä voi käyttää pienempiinkin ohjausliikkeisiin? Muuten suhtaudun epäillen takaohjattuihin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kinnerisuunnitelmia
PW kirjoitti:Aidosti runko-ohjatu
Onkohan raskas ohjata jos pitää runkoa väännellä? Kun ohjausnivel pitää kuitenkin rakentaa, eikö sitä voi käyttää pienempiinkin ohjausliikkeisiin? Muuten suhtaudun epäillen takaohjattuihin.
1,5m pätkä 40x40 putkea on kyllä kovin joustava ja kun jori on sanonut että 2 astetta riittää. Vielä sopivasti välitetty (ratti?)ohjaus, niin en usko olevan kohtuuttoman raskas käännellä.
Tietenkin jos ois itsepidättävä matoruuvi ohjausvaihde, niin voishan sillä ohjata taka-akselia myös vähemmän.
Re: Kinnerisuunnitelmia
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Aidosti runko-ohjatu
Onkohan raskas ohjata jos pitää runkoa väännellä? Kun ohjausnivel pitää kuitenkin rakentaa, eikö sitä voi käyttää pienempiinkin ohjausliikkeisiin? Muuten suhtaudun epäillen takaohjattuihin.
1,5m pätkä 40x40 putkea on kyllä kovin joustava ja kun jori on sanonut että 2 astetta riittää. Vielä sopivasti välitetty (ratti?)ohjaus, niin en usko olevan kohtuuttoman raskas käännellä.
Tietenkin jos ois itsepidättävä matoruuvi ohjausvaihde, niin voishan sillä ohjata taka-akselia myös vähemmän.
Niin, sehän riippuu vivusta, kääntyyhän se paksumpikin runko
Mutta kuinkas se jättö tästä lasketaan
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.