Teemu Kalvas kirjoitti:En ole kyl nyt ihan varma ymmärränkö kysymystä, mutta ISIS-kampihan tulee akselissa oleviin keskikohtaa kohti kapeneviin uriin, ja kun se on kiristetty siihen tiettyyn momenttiin asti, ei se enää kellu vaan on kiinteästi paikallaan. Se miten se akseli taas on laakeroitu on laakerivalmistajan oma asia, pystyn kuvittelemaan monia tapoja. Mikään pakkohan ei ole käyttää valmista teollisuuslaakeria jonka sisähalkaisija olisi sama kuin akselin ulkohalkaisija. Ottaen huomioon kuinka ahdas normaali keskiömuhvi on ISIS-akselille, luultavasti kaikki konstit jotka on käytettävissä laakerielementtien (oli ne kuulia tai kartioita) koon maksimoimiseksi käytetään.
Joo et ymmärtänyt kysymystä 
Juu kyllä tämä ISIS-keskiön ja kammen kiinnitysmetodi on ihan selvää kauraa, akselin ja laakerien kiinnitys ja lukitusmetodi ei ole, mutta sehän onkin vapaa kehittelylle, ja tokihan normi ISIS keskiö on kellumaton, vaan BB30 ei ole, siellähän akseli työnnetään asennettuun keskiöön ja toiselta puolen toinen kampi pultataan kiinni eli mikään ei pidä akselia paikallaan sivusuunnassa. Jos kammen ja laakerin väliin jää rako, kampi pääsee liikkumaan sivusuunnassa tuon raon verran.
Siis nimenomaan, mikään ei määrää käyttämään samanpaksuista laakeria kuin ulkohalkaisija on, siksi mietinkin miten BB30 edut ja ISIS keskiön edut voidaan yhdistää uudella ratkaisulla. ISIS kammet ei kuitenkaan ole suunniteltu kelluvaan pesään joten miten tuo yhdistäminen sitten toimisi ? Tarkoitushan mulla oli kaventaa kampien Q-arvoa kaventamalla laakeripesää käyttäen ISIS akselipääratkaisua koska siihen saa eniten kampia, ja ne on irtokampia toisin kuin BB30 joissa akseli tulee kammen mukana. Nyt jos taas katsotaan BB30 ongelmaa, niin se on se että se levittää kampia koska laakerit on ulkopuolella, eli turha kaventaa pesää jos laakerit sen levittää takaisin, ihan hölmöläisten hommaa.... Siksi siis ratkaisuksi ISIS tyyppinen laakerointi keskiön sisään järeimmillä laakereilla (=isompi halkaisija, paksumpi akseli, kartiolaakerit) ja laakerin kiristysmahdollisuus. Akseli ei kellu ja se pysyy kapeana.
-LRPilot