Huomasin että kasetti (Megarange 34-11) on väljä booreissaan. 11 hampainen ratas istuu tiukassa, mutta muut rattaat heiluu ihan pikkaisen. Ei auta tiukata sitä lukkorengastakaan. Kokeilin toisella kiekolla ja siinä istuu tiukassa. Sitä kiekkoa en vain muista syistä tykkää käyttää..
Huomasin että kasetti (Megarange 34-11) on väljä booreissaan. 11 hampainen ratas istuu tiukassa, mutta muut rattaat heiluu ihan pikkaisen. Ei auta tiukata sitä lukkorengastakaan. Kokeilin toisella kiekolla ja siinä istuu tiukassa. Sitä kiekkoa en vain muista syistä tykkää käyttää..
Mitenkäs on, haittaako tuo?
Sanoisin että haittaa jos vapaarattaan runko on muuta kuin terästä. Omassa WTB:n vapaarattaassa on kolot tuosta halvasta 11-32 maastopakasta, joka valitettavasti vielä on pienen hetken käytössä.
Onkohan niin että napa on tehty niin että siihen menee myös 11-vaihteinen pakka ja vähemmälle vaatii lisäprikan pakan alle ?
Huomasin että kasetti (Megarange 34-11) on väljä booreissaan. 11 hampainen ratas istuu tiukassa, mutta muut rattaat heiluu ihan pikkaisen. Ei auta tiukata sitä lukkorengastakaan. Kokeilin toisella kiekolla ja siinä istuu tiukassa. Sitä kiekkoa en vain muista syistä tykkää käyttää..
Mitenkäs on, haittaako tuo?
Sanoisin että haittaa jos vapaarattaan runko on muuta kuin terästä. Omassa WTB:n vapaarattaassa on kolot tuosta halvasta 11-32 maastopakasta, joka valitettavasti vielä on pienen hetken käytössä.
Onkohan niin että napa on tehty niin että siihen menee myös 11-vaihteinen pakka ja vähemmälle vaatii lisäprikan pakan alle ?
Ei taida olla kyse ihan 11-rattaisesta vaan 11-hampaisesta rattaasta eli pienin ratas, joka istuu napakasti. 11-rattainen pakka taitaa vaatia ihan omanlaisen vapaarattaan, ainakin näin olisin ymmärtänyt olevan sram XX1 sarjan kanssa.
Kyseessä taitaa olla vanha kunnon 7-rattainen pakka, koska 8-rattaisissa 11-34 kasettia ei kutsuta yleensä megarange nimellä kuten 7-rattaisia tupataan. 10-rattaiset voi jäädä löysälle koska ne voi vaatia 1 mm paksuisen prikan väliin kuten Mika tuossa kertoikin. Itse en tosin ole moisia tarvinnut, eli uudemmissa 10 rattaisissa taitaa olla tämä otettu jo huomioon valmistuksessa.
En usko että kyseessä olisi muovinen vapaaratas koska se ei vain kestäisi sitä vääntöä mitä rattaat laittaa niille harjanteille jotka pitää ne paikallaan, tosin jos se on muovia niin se voisi selittää helposti miten se on muuttunut väljäksi