Kevään korvalla tuli ajatus kysellä, miten olette kuljettaneet nojakkia autolla tai onko joku kokeillut junan pyörätelineitä? Taakse auton normipyörän telineeseen vetokoukkuun sitä ei tahdo saada sopimaan leveyden takia.
Onko kattotelinevirityksiä tms. (Viime kesä ainoaksi jäänyt kuljetus tapahtui muulissa)
Kuljetustelineitä?
Kuljetustelineitä?
VOTE
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Paseo kulkee katolla aavistuksen muutetussa biltema telineessä. http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 9261455498
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Samma här...
Tuunauskuvia, jos on, hintavaksi ei voi väittää, itselläni ei ole isoja pajoja käytössä, missä voisi hitsailla tai taivutella rautaa...
VOTE
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Paseossa on rungossa keskellä reikä poikittain. Telineen vistosti ylös nousevien putkien päähän on hitsattu putken pätkät. Alkuperäisessä versiossa putket puristettiin pyörän rungon kahta puolta, minun versiossani on 'tapit' jotka menevät paseon runkoon.
Modaus tarvittiin, koska alkuperäiset puristus-kiinnikeet olivat ohuemmalle putkelle, ja paseon runkoputki oli vielä hankasti väärässä kulmassa, ettei oikein muutenkaan toiminut. Eli telineeseen tarvii vain virittää joku systeemi millä nojakki pysyy pystyssä, kaikki muu hoituu bilteman omalla telineellä.
Triken kuljettamiseen katolla taitaa tarvita kolme tuollaista telinettä. Itse olen Ketwieseliä kuljettanut kattotelineillä niin, että laitetaan alle kolmesta laudankappaleesta tehty kolmio, jonka kärkeen tulee eturengas. Takarekaat tulevat kolmion muihin kulmiin, ja jokainen pyörä liinalla kiinni kattotelineeseen. Anthrotech kulkee farmarin kyydissä, kun takapenkistä poistaa 2/3.
Edit: Tuon tappi-virityksen lisäksi piti korvata bilteman alkuperäinen kiristyspultti pidemmällä, tuttu metallimies hitsaili kierrettappia kupukantaan.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
JEP JEP...
Kiitos!!!
Fuegossa on 22 mm reikä sopivalla kohtaa runkopalikoiden yhdyskohdassa!
Tuonhan voi tehdä nyt itsekin 40 mm putki halki, samasta tai pienemmästä alapuolelle ristiin "kiskot" kattotelinekiinnitystä varten ja keskelta tappi kiinnitys. Kiristys omalla iskunvaimenninjousella (de luxe-mallissa on ilmajouset)
Hieno homma...
VOTE
Re: Kuljetustelineitä?
Nyt sitten onnisti: Thule OutRide 561 malliin, jossa eturengas irrotetaan ja etupää kiinnitetään haarukasta sopi myös tämä minun Seiran.
Jos etunavan ja takarenkaan kohdistuspiste maata vasten on alle 125 cm, sopii tuohon telineeseen myös muut nojakit. Jos vain saisi 10 -20 cm lisäpalan tuota aluprofiilia menisi tuolla telineellä melkein mikä nojakki vain. painoraja on 17 kg, mutta eturenkaan paino keventää pyörää niin paljon, että tuskin moni nojakki painonsa puolesta jää ylipainoiseksi. Lisäksi teline on lukittava (kaksi lukkoa)
VOTE