Nyt on Räyskälä jo testattu, kuka milläkin ajopelillä. Hitaampihan se on ku Nokianrata, ja mitä nopeempi pyörä, sitä enemmän nopeuseroa näiden ratojen välillä.
Kinnerillä mutkiin jouduin opettelemaan ajoa, eka päivä meni jarrutellessa ja pelätessä, ettei kaadu. Toisten neuvoista otin opiksi ja siirsin mutkissa itseäni sisäkurviin, jarruttelin saattoi jättää ja ajo tuntui tukevammalta.
Semmonen käsitys kuitenkin jäi, ett kakspyöräsellä olis tuota rataa hauskempi ajaa mm. mutkista selvis nopeemmin.
Ehkä ensivuodeksi vanha PW1 lowraceri taas käyttöön ja voishan sen kattaa, streamlineriksi
Räyskälän kenttä - kokemuksia jo on
Räyskälän kenttä - kokemuksia jo on
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Räyskälän kenttä - kokemuksi jo on
Mun trikella ajaminen kävi työlääksi pidemmän päälle. Kun pyörässä on täysjouitus päällekkäisillä tukivarsilla, tuollaselle radalle siinä pitäisi olla myös kunnollinen kallistuksen vaimennus. Nyt se kallistelee ulkokurviin päin ja saa tosissaan nojata sisäkurveihin jos vauhtia meinaa pitää. Jos olis jäykkärunkoinen niin nojailla sais varmaan edelleen ettei sisäpyörä nouse, mutta ehkä vähempi riittäisi.
Ite ainakin ajan jatkossa kisastartit kaksipyöräisellä jos on enemmän mutkaa kun Nokialla, viime syksynä kun rataa koeponnistettiin oli kiva kantailla mutkiin.
Radan hyviä puolia on sitten se, että ajaminen ei ole niin yksinäistä puuhaa kuin Nokialla tylsimmillään. Kun ei ole puita radan keskellä, melkeen koko radan näkee joka paikasta, ja voi seurailla muiden edesottamuksia oman ajamisen lomassa. Myöskin katsojaystävällisempää, vielä jos olis Alastaromallinen korotettu katsomo niin tunnin ajosta saisi jo yleisölajin
Veronsa tuollanen mutkarata missä joutuu koko ajan kiihdyttelemään menetettyä vauhtia takas ottaa, näkisin että varmaan se kuusi tuntia on aika maksimi, itsehän ajoin tällä kertaa vain kolme. Myöskin johtuen lentokenttäympäristöstä ja puuttomuudeta tuuli verotti osansa, pahemmin kuin Nokialla minun mielestä.
Vaihtelua kisaviikonloppuun voisi saada ajamalla vaikka tunnin ajo eri suuntaan kuin muut matkat. Veikkaan että olisi aika erilainen ajettava toiseen suuntaan (mutkat, korkeuserot)
12h tuola radalla tuskin kukaan haluaa ajaa, ainakin itelle jäi se käsitys kun kuunteli kommentteja, tosin Reinis Avens taisi olla sitä mieltä että 6h kisa oli lyhyt
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
Re: Räyskälän kenttä - kokemuksi jo on
Joo saatto vaikuttaa jalkoihin tuo jatkuva kiihdyttely mutkien jälkeen.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Räyskälän kenttä - kokemuksi jo on
Teron df:stähän kulahti etu renkaat (duranot) 1h + 3h kisojenaikana
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- takakeno
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 598
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
- Paikkakunta: Nokia
Re: Räyskälän kenttä - kokemuksi jo on
Tykkäsin kyllä ajaa Räyskälässä, mutta jäi liian lyhyeksi vauhdikas ajo,
kun tunnin ajon puolessa välissä QW:n oikean taka-akselin laipan hitsaus petti.
Valmistusvirhe parempi ratkaisu on jo kehitetty Hollannissa.
T:Jere
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Räyskälän kenttä - kokemuksi jo on
Ok rata ajaa, ei minun kunnolla muutaman kierroksen jälkeen tarvinnut mihinkään jarruttaa tai edes lopettaa polkemista. 1h ajon poljin kaikki kurvitkin. Peesatessa piti aina jokaisen peesattavan ajotyyliä opetella muutama kierros, että ei kurveissa kolauta. Jokainen näytti menevän vähän eri tavalla.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Re: Räyskälän kenttä - kokemuksia jo on
Reinis ja Nojailija näyttivät 6h kisassa ajavan yleensä peräkanaa ja vuoronperään vetäen. Molemmilla 2 pyöränen, NoCom hyvin matala lowracer ja toinen erittäin korkea highracer. Molemmat ajo mutkissa sujuvasti ja nopeesti - vain omista sen hetken mieltymyksistä kiinni kumman valitsen ensi vuoden pyöräksi, PW1 vai RR Imatran ajot mbb. Tai jos innostuu rakentamaan jotain ihan uutta
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Räyskälän kenttä - kokemuksia jo on
PW kirjoitti:PW1 vai RR Imatran ajot mbb.
Kykenetkö ajamaan mbb:llä nopeita tiukkoja mutkia?
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Re: Räyskälän kenttä - kokemuksia jo on
tavasti kirjoitti:PW kirjoitti:PW1 vai RR Imatran ajot mbb.
Kykenetkö ajamaan mbb:llä nopeita tiukkoja mutkia?
Enempi pitäs harjotella jäykkäpuomista, luulen. Yhen kiekan ajoin Hirvennojan mbb:llä, toki vaan yhden, enkä tietenkään täysillä mutta onhan miulla jokunen kilsa mbb-ajoa takana
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Räyskälän kenttä - kokemuksia jo on
tavasti kirjoitti:PW kirjoitti:PW1 vai RR Imatran ajot mbb.
Kykenetkö ajamaan mbb:llä nopeita tiukkoja mutkia?
Alaohjatulla en lähtis koittamaan
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2040
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
- Paikkakunta: Nummela, Vihti
- Viesti:
Re: Räyskälän kenttä - kokemuksia jo on
PW kirjoitti:Kinnerillä mutkiin jouduin opettelemaan ajoa, eka päivä meni jarrutellessa ja pelätessä, ettei kaadu. Toisten neuvoista otin opiksi ja siirsin mutkissa itseäni sisäkurviin, jarruttelin saattoi jättää ja ajo tuntui tukevammalta.
Milanilla vetelin ihan vaan letkeästi: ei mitään jarrutuksia missään kohtaa, mutta heitto vapaalle rullaukselle aina ennen tiukimpia mutkia. Ulkokurvin puolen jalka suoraksi kinnerin pohjalle painopisteen alentamiseksi. Aika paljon tuli vaan rullailtua siis. Näkyy se sitten toki keskinopeudessakin...
Kolmen tunnin ajossa pääsin ihan kivaa vauhtia ensimmäiset 1h 15min keskimääräisellä sykkeellä 99. Sitten iski kakkahätä... Sen jälkeen jouduin jostain syystä kisaan keltaisen Questin kanssa, jolloin keskisyke nousi hirmuiseen 101:een. Mutta sillä menin 3 tunnin loppuun asti. Olin ilmoittautunutkin 3 h kisaan ja sen aikana varmistui mielessäni päätös, että 3 h saa tällä mutkaradalla riittää. Eli tunnin tai 3 h siellä ajaa, mutta ei yhtään pidempään kinnerillä viitsi kurvailla.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Räyskälän kenttä - kokemuksia jo on
PW kirjoitti:tavasti kirjoitti:PW kirjoitti:PW1 vai RR Imatran ajot mbb.
Kykenetkö ajamaan mbb:llä nopeita tiukkoja mutkia?
Alaohjatulla en lähtis koittamaan
Joo, alaohjattu pw1 vois olla hazardi
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 594
- Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Räyskälän kenttä - kokemuksia jo on
PW kirjoitti:Reinis ja Nojailija näyttivät 6h kisassa ajavan yleensä peräkanaa ja vuoronperään vetäen. Molemmilla 2 pyöränen, NoCom hyvin matala lowracer ja toinen erittäin korkea highracer. Molemmat ajo mutkissa sujuvasti ja nopeesti - vain omista sen hetken mieltymyksistä kiinni kumman valitsen ensi vuoden pyöräksi, PW1 vai RR Imatran ajot mbb. Tai jos innostuu rakentamaan jotain ihan uutta
Oli mukava rata kisaa ajaa kaksipyöräisellä, kivempi kuin Nokia, mutta hitaampi. Reinis tarjosi kovan vastuksen ja hyvää peesiä. NoCom ei niin yllättäen nopeampi vastatuuleen kuin tosikorkea raaseri. Ajoin irtiottoja täysillä noin 5-10 kierrosta, sain näin Reiniksen kiinni kierroksella, peesasin vartin ja taas irtiotto. Kaksipyöräisellä ei mutkiin tarvitse jarrutella 35-40km/h keskareilla. Tosin tunninajossa huomasin Nocomin ketjunpidikkeen raapivan asfalttia kun otin tiukan kaarteen nulansilmämutkassa. Laajempi kaari, ei ongelmaa.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 997
- Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Räyskälän kenttä - kokemuksia jo on
Niin kyllähän rata hidas on Nokiaan verrattuna. Kaksipyöräiselläkin tietysti hitaampi, tosin kuskin nopeudesta riippuu kuinka paljon rata hidastaa. Mahtoikohan kenelläkään parantua esim. tunnin ajon tulokset viime vuosista? Nopealla kolmipyörällä ero on todella iso.
Toisaalta mutka-ajo oli ihan hauskaakin (ainakin jonkun aikaa) ja voin kuvitella että kaksipyöräisillä oli kiva kallistaa mutkaan oikeen kunnolla. Sellainen vaan tuli mieleen, että mitenhän homma hoituu sadekelillä tuolla radalla? Kaksipyöräisillä saattaa tulla pyllähdyksiä?
- Premnas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2668
- Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
- Paikkakunta: Kaarina
Re: Räyskälän kenttä - kokemuksia jo on
No mä en ainakaan uskaltaisi sadekelillä ajaa samalla tavalla mutkiin, saattas luistaa aika hyvin. Mulla oli tunnin ajossa hitaampi tää rata, mietin jälkeenpäin että ehkä nopeassa ryhmässä olis sittenkin päässyt kauemmas kun olisi pysynyt paremmin tahdissa .
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.