Minulla on Hase Kettwiesel trike ja ajattelin laittaa siihen sähköavut.
Päällimmäisenä mielessä sähkömoottorin laittaminen etupyörään (20 tuumaa).
Aku tai akkupari myös etupyörään telineeseen niin painoakin tulisi muuten kevyelle etupyörälle.
Osaatteko suositella tähän jotain 250W moottoria?
Onko muita ehdotuksia Hase Kettwieselin sähköistykseen.
Hase Kettwiesel sähköistäminen
Hase Kettwiesel sähköistäminen
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen
Pitääkö sarjan olla hyvä vai halpa?
Haluatko valmiin sarjan (asennettuna?) toimivalla takuulla vai tee-se-itse rakennussarjan?
Kuinka pitkä matka on akunkesto oltava yhdellä latauksella?
Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen
Mieluummin hyvä.
Nopealla googlaamisella löytyi esim. https://yosepower.com/products/36v-250w ... -motor-kit.
Noin 200 € hinta tuntuu edulliselta. Akku tietty lisäksi.
Mikä mahtaa olla laatu?
Ei tarvitse olla asennettu.
Tuo akun tai akkuparin asentaminen etupyörän varaan on ehkä sellainen idea, ettei ihan valmiita ratkaisuja löydy.
Akun ei tarvitse olla kovin suuri, riittävyys 20 km matkalle OK.
- janx
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 5396
- Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
- Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
- Viesti:
Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen
Yosepowerilla (takamoottori navassa) on ajettu jo pidemmän aikaa. Ei valittamista.
Allekirjoituksesta löytyy Paseo -ketju.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen
Mulla on ollut just tuo Yosepower 406 (20”) kokoisena kolmipyörän eturenkaana.
Toimii ja on yllättävän riuska liikkumaan, mutta ei se mikään hillittömän hienostunut ole.
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen
Tässä ois edullinen koko pyörä elintenluovuttajaksi.
https://www.tori.fi/uusimaa/Taitettava ... ?ca=18&w=3
- janx
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 5396
- Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
- Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
- Viesti:
Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen
24V järjestelmä on vähän turhan epävääntävä.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen
Akkuratkaisuksi voisin ajatella satulan tapaista ratkaisua niin, että eturenkaan kummallakin puolella olisi yksi akku.
Olisi tasapainoinen ja painopiste pysyisi aika alhaalla.
Onko ajatuksia sopivista akuista?
Ripustus pitäisi ideoida ja tehdä joku proto.
Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen
https://www.cycmotor.com/x1-stealth Olisko tuo hyvä? Hongkongilainen keskiömoottori...
Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen
Tuo olisi yksi vaihtoehto, jos laittaisin keskiömoottorin, mutta nyt suunnitelmissa on vain etupyörämoottori.
Toinen juttu: suunnitelmissa on laittaa kaksi akkua rinnan. Youtoubessa ym olen törmännyt siihen, että suositellaan
mokkulaa, joka suojaa akkuja suurilta jännite-eroilta. Taitavat olla diodipohjaisia ratkaisuja.
Onko kokemuksia näistä ja suosituksia hyvistä?
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen
Oisko tämmönen katkaisija helpoin ratkaisu? Eka akulla ajaa kohteeseen, perillä kääntää kytkintä ja ajaa toka akulla kotiin.
- Liitteet
-
- 52580F4B-E18F-4BBB-8072-8734ED9EEF0A.jpeg (14.59 KiB) Katsottu 3067 kertaa
Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen
Toi Bilteman kytkin näyttää ihan pätevältä.
Itse katselin tätä videota: https://youtu.be/9zILIYZwDAE
Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen
Minustakin akkujen kytkeminen rinnan on hyljeksittävä ajatus, tosin esim. akkupakettia rakentaessa ei voi välttyä kytkemästä kennoja rinnakkain. Diodikytkentä on jo parempi, tarvii vaan melko järeät diodit. Tuo Bilteman kytkin joka tarjoaa rinnankytkentää ei siis ole hyvä idea, ja voi tuottaa tuhoa vahingossa, tai ainakin palaneen sulakkeen.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14156
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Hase Kettwiesel sähköistäminen
ukram2 kirjoitti: ↑11 Loka 2021, 21:50Minustakin akkujen kytkeminen rinnan on hyljeksittävä ajatus, tosin esim. akkupakettia rakentaessa ei voi välttyä kytkemästä kennoja rinnakkain. Diodikytkentä on jo parempi, tarvii vaan melko järeät diodit. Tuo Bilteman kytkin joka tarjoaa rinnankytkentää ei siis ole hyvä idea, ja voi tuottaa tuhoa vahingossa, tai ainakin palaneen sulakkeen.
Selittäisitkö tarkemmin. Miksei rinnan. Mikä on se ilmiö, miksi se on haitallista.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma