Pitkään roikkunut projekti tännekin tietoon ja toisaalta pääsee fiksummiltaan kyselemään vielä säätöjä että saisi toimivaksi. Kuvien jälkeen todettu iskarien olevan turhan lussut nuin isolla vipuvarrella, joten rakennettu yläpuolelle iskarin kiinnitys uusiksi jota ei vielä testattu kun en ole pannut kasaan tuon vaiheen jälkeen. Pääasiana ollut istuimen kiinnitys, jolloin persalustan lattakoukut on laitettu ja toisaalta käsinojien raudat on välipäivinä/tammikuun alussa hitsailtava homma jonka jälkeen pitäisi penkin olla kiinteä säätövaraa lukuunottamatta ja pääsisi poljinpäätä rakentelemaan. Takarenkaiden jarrusatuloiden kiinnityspisteet on hitsattu kasaan, mutta unohdettu kotiin viime kerralla itse jarrusatulat, jolloin niitä toisena hitsattavana pääsee kohdilleen säätämään kunhan muistaa nuo ottaa mukaan. Ja juu, tuo toisen puolen runko/istuimen kiinnitystolppa jatkettu joten kumpikin rojottaa metrin eli reilusti ylimittaisina käsinojien mukaan säätyessä noiden pituus, eli katkaisuun vasta kun penkki muuten paikallaan.
Tekemistekniikkana pidä hauskaa ja mittayksikkönä stetson-harrison. Malli pohjautuu sh31-seen. Oman vaivan kanssa varsin sopiva malli. Ongelmakohtina eturenkaan sortokulma, kiekot kun 26 tuumasia kaikki kolme, jolloin voipi olla että massansa yhdistettynä hatusta vedettyyn saattaapi olla-sortokulmaan eturengas aiheuttaa pieniä ongelmia. Voi aiheuttaa uudelleentekemisiä. Ohjaus ois muuten valmis, mutta kuskin päässä en ole päättänyt millaista käytän tuon pidemmän jatkovarren jälkeen, sopivasti muotoiltua putken/latanpätkää, vai jollain tavalla muuten suunniteltua kauhukahvaa, ongelman ollessa että kaksi käsijarrua, sähkökilkkeet, torvi, itse ohjaus, vaihteet yms muodostaa jo melko paljon tavaraa jonka ergonominen käyttö voi muodostua suunnittelua vaativaksi. Yhden version jo tehnyt ja hyllyttänyt, kiinteä alapuomi teki yhtälaiset molemminpuoliset ohjaussauvat, jotka toisaalta pureutuivat kylkiin, että saattaa olla että vaaditaan nimenomaan pystytanko ohjaukseen.
Ketjulla toimivan takarenkaan kiinnitys vaatinee vielä säätöhitsailua, kun ratas saati vaihtaja ei oikein mahdu pyörimään. Vaihtajan kiinnitys ja kylliksi tila+toki kyllin kestävä, mutta tuo lienee viimeisiä ennen pintakäsittelyhommia. Sitä ennen ois varmaankin hyvä puolivalmistepolkimet tökätä paikalleen ja säätää penkin kanssa ajoasento kohdilleen. Siinä voi olla viimeiset runkohitsaushommat mikäli pitää lyhentää runkoa/kaventaa etupäätä. Mitähän muuta vielä, taustalla näkyy kasa kattopeltiä joista ois ajatus rakennella takalokarit, mutten ole vielä päättänyt miten tapahtuisi fiksusti ja vähän tilaa vievästi sais aikaan. Mahdollisesti ajatus tehdä istuimen alle kuljetuskoppa ja jos oikein hurjaksi ryhtyy niin saman kopan saa käännettyä katoksi huonolla säällä. Tuo kuitenkin hienosäätöä joka joutaa kunhan nuo oleellisimmat ensin toimii. sh31-malliin mulla 9mm reiällä olevaa 20mm ainesputkea, pari sen päälle juuri sopivaa neulalaakeria ja poljin jota pitäisi saada hyvällä tuurilla laajennettua riittävästi että tuo mahtuu väliin heikentämättä sitä liiaksi, käyttö toki näyttää kestääkö, vai pitääkö erikseen kikkailla polkimien kanssa. 9mm siksi, että nuo pyörän poljintapit ovat juuri sen kokoisia, ohuemmalle kohdalle mahdollisesti lisätäytettä voi harkita mikäli ei sellaisenaan kestä. Kaksi keskiötä tai oikeastaan kolme hitsattu levylle, saapi vaan nähdä onko roiskeet liian pahat ettei niitä pysty käyttämään kierteiden tukkimisen takia.
Mutta sana on vapaa, risuja ja ruusuja ja etenkin neuvoja tuon etukiekon sortokulman ongelman kanssa tai muustakin saapi kertoa.