Virallinen marina ja v*tutusketju

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja PW »

Eniten harmittaa ku en tajunnu esitellä pyörääni, joka on tehty juuri tuon "romukasan" materiaaleista :D eli kyllä se siitä vähitellen vajenee nyt jo 5 pyörän runkoo tehtynä :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
optimistx
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 675
Liittynyt: 26 Marras 2006, 18:49
Paikkakunta: Espoo

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja optimistx »

PW kirjoitti:

Eniten harmittaa ...

Petri

Ihmisillä on ovela taipumus käyttää nk. projektiota. Oma ongelma siirretään eli projisioidaan toisen ongelmaksi. Itsessä ei sen jälkeen tunnu olevan ongelmaa lainkaan tai se ei tunnu niin pahalta.

Veikkaan, että huomauttelija kärsii kovasti omasta epätäydellisyyden tunteestaan, hän ei ehdi/osaa/voi tehdä kaikkea sitä mitä hän itseltään vaatii. Häntä helpottaa suuresti selittää itselleen, että muut ovat vielä epätäydellisempiä kuin hän itse.

Lapset leikeissään kohtaavat moisen sangen suoraviivaisesti:

  • Sinä oot tyhmä!

  • Ite oot!

(eka lapsi käyttää niitä attribuutteja, jotka hänelle itselleen ovat tärkeitä: on hemmetin tärkeää olla ei-tyhmä, siksi puheessa vilistää sana usein; toka lapsi sanoo mahdollisesti suuren totuuden tietämättään...).

Vielä hyvin tavallinen esimerkki:

Henkilö A vaahtoaa sosiaalitukien väärinkäytöstä, haukkuu pummeiksi, käskee pakolaiset takaisin sinne mistä ovat tulleet yms

Projektioperiaattesta voidaan päätellä, että A:lle saattaa olla todella tärkeää taistella sitä vastaan, että hän ITSE ei romahda köyhien joukkoon jopa hyvinkin äkkiä. Hänen asiansa eivät ilmeisesti olekaan niin hyvin kuin päältä näyttää.

Vai oletteko kuulleet todella oikeasti varakkaiden vaahtoavan pummeja vastaan ja puhuvan päivät pitkät sosiaaliavuista yms?

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Polvi kuvattiin röntgenillä (William Röntgen 1895) ihan vaan ns. poissuljentamielessä ja löytyi uusi vika = alkava nivelrikko. No. Eikun kohti uusia pettymyksiä.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Pastori kirjoitti:

Polvi kuvattiin röntgenillä (William Röntgen 1895) ihan vaan ns. poissuljentamielessä ja löytyi uusi vika = alkava nivelrikko. No. Eikun kohti uusia pettymyksiä.

Saikkua loppuviikko = polvi on niin kipee että ortopedi sanoi että elä viiti hirveesti liikkua sillä jalallasi ja tuuppasi kortisonia piikillisen. Kannusti myös lauseella "harvoin on kyllä näin nariseva ja jumissa ollut polvi tullut vastaan" - ei tullut yhtään parempi mieli siitä.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja jori »

Kortisooni mitään auta, demppaa vain tulehduksen, jolla on oma tehtävänsä. Klenkkaa kirjastoon hakemaan "Siunattu kipu" niminen opus, lopeta omega 6 rasvojen syönti ja kaikki viljat ja vedä 100 mg deetä ja käy omenavarkaissa ja syö saalis -joka päivä. Vaikuttaisi nimittäin siltä, että podet ns. matala-asteista tulehdusta, joka rasitetuissa kohdissa, kuten polvessa yltyy pahemmaksi. Kipu ja tulehdus kertoo, että kaikki ei ole kunnossa. Polven hoitaminen on sekundääristä. Varsinainen syy on toisaalla. Metabolinen stressi on iso osa, mutta vasta yhdistettynä psyykkiseen stressiin se aiheuttaa vaivoja mm. niveliin ja muihin rasitettuihin kohtiin. Ravintoon on helpoin vaikuttaa, mutta tuossa kirjassa on vinkkejä myös lantun käsittelyyn muussa kuin syöntimielessä.
Tuossa vielä satunnaisesti googlattu linkki kirjan herättämistä fiiliksistä: http://kevythannu.blogspot.fi/2011/03/a ... li_05.html

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ei pitäis olla hirveesti omega kutosta. Etin listan missä sitä luuraa. Rypsiöljyä en käytä. Olo kyllä huononi kintussa kun aloin käyttää työmaaruokalaa = ei itse valitse mistä ruoka tehdään. Siellä tuupataan viljaa munakkaaseenkin. Ruista olen joutunut nyt syömään. Pitää lopettaa se.

Kyllä mä olen ennenkin ollut tietoinen että kasettiongelmista se muu keho aina rankaisee. Minksä teet jos elämä on hiukan perseellään ja itse ei voi nyt asioita ratkaista.

Kortisoni on nyt siihen ihan ookoo että se saattaa nyt auttaa käännekohdan löytymisessä tähän polvihommaan. Tulehdushan siellä on.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja jori »

Pastori kirjoitti:

Ei pitäis olla hirveesti omega kutosta. Etin listan missä sitä luuraa. Rypsiöljyä en käytä. Olo kyllä huononi kintussa kun aloin käyttää työmaaruokalaa = ei itse valitse mistä ruoka tehdään. Siellä tuupataan viljaa munakkaaseenkin. Ruista olen joutunut nyt syömään. Pitää lopettaa se.

Käyttävät rypsiöljyä laitoskeittiöissä pääasiallisena rasvana. :x
Minä perustin työmaalle kokkikerhon, joka kokoontuu kahvihuoneeseen kokkaamaan lounasaikaan. Ei siihen tarvita muuta, kuin jääkaappipakastin ja mikrouuni, kokkiveitsi ja liimapuulevypala leikkuulaudaksi. Aluksi olin vain minä, nyt siellä syö omia eväitä tai kokkauksia kymmenkunta paremman ruoan ystävää. Vaihdamme reseptejä ja kehumme toisiamme. Ruoka maistuu paremmalta niin. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Minä perustin työmaalle kokkikerhon, joka kokoontuu kahvihuoneeseen kokkaamaan lounasaikaan. Ei siihen tarvita muuta, kuin jääkaappipakastin ja mikrouuni, kokkiveitsi ja liimapuulevypala leikkuulaudaksi. Aluksi olin vain minä, nyt siellä syö omia eväitä tai kokkauksia kymmenkunta paremman ruoan ystävää. Vaihdamme reseptejä ja kehumme toisiamme. Ruoka maistuu paremmalta niin. :D

Vielä ku hankitta sähkölieden ja sovitta ruuanlaitto vuoroista. Tällainen systeemi oli eräässä aiemmassa työpaikassani. Ruokaringissä mukana olleet kokkasivat vuoroviikoin lämpimän aterian.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Pastori kirjoitti:

Ei pitäis olla hirveesti omega kutosta. Etin listan missä sitä luuraa. Rypsiöljyä en käytä. Olo kyllä huononi kintussa kun aloin käyttää työmaaruokalaa = ei itse valitse mistä ruoka tehdään. Siellä tuupataan viljaa munakkaaseenkin. Ruista olen joutunut nyt syömään. Pitää lopettaa se.

Näin allergisella valinnat 'helpompia'. Kun ei allergioiden puolesta saa itselleen sopivaa ruokaa, tai ainakin ruoka on mallia 'kuivat perunat ja pihvi ilman mausteita' niin päätynyt jo ajat sitten syömään omia sapuskoita. Ja kun itse tekee, saa syyttää itseään jos ei ole sitä mitä pitäisi.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:
jori kirjoitti:

Minä perustin työmaalle kokkikerhon, joka kokoontuu kahvihuoneeseen kokkaamaan lounasaikaan. Ei siihen tarvita muuta, kuin jääkaappipakastin ja mikrouuni, kokkiveitsi ja liimapuulevypala leikkuulaudaksi. Aluksi olin vain minä, nyt siellä syö omia eväitä tai kokkauksia kymmenkunta paremman ruoan ystävää. Vaihdamme reseptejä ja kehumme toisiamme. Ruoka maistuu paremmalta niin. :D

Vielä ku hankitta sähkölieden ja sovitta ruuanlaitto vuoroista. Tällainen systeemi oli eräässä aiemmassa työpaikassani. Ruokaringissä mukana olleet kokkasivat vuoroviikoin lämpimän aterian.

Liesikin on jo hankittu, mutta ei vielä kytketty. Kehitys kehittyy. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Onneksi saa purkaa itseään muutenkin kuin ajamalla Nojpyörällä ajelemalla. Siittä tämä oikeistaan lähti. Mikä suurinta osaa autoilijoita vaivaa. Kun ei osaa liikennesääntöjä ja ei kunnioita kevyttä liikennettä laisinkaan. Tänäänkin jouduin tekemään kolme hätäjarrutusta sen takia että auton ratissa on sellainen hyypiöjoka puuhaa muuta kuin ajaa autoa. Puhutaan kännykkään ja käännytään pihatielle , välittämättä sen taivaallista kulkeeko kevyellä väyllä joku. Ajetaan ajetaan H:maisella vauhdilla suojatien viivotuksen päälle ja tukitaan kevytliikenne. Perutetaan parkiruudusta yhtään katsomatta onko takana ketään, taas yksi akka puhua puksuttaa kännykkään . Eikä aivot työstä muuta, kuin pulinaa. Sit ihmetellään kun singnaali torvi huutaa 115db ja pyöräilijä huutaa sitä samaa tasoa sivistys sanoja. Jos tätä tapahtus joskus, mutta kun tuntuu olevan yhä paheneva kansan tauti. Kännykät pitäs pistää pannaan autoissa,eikä siihen auta kädetvapaana laitteet. Jos aivot ei kykene kuin suoriutumaan yhdestä toimituksesta kerralla. Onkohan kyseessä jonkinlainnen asenne demettia autoilijoilla , vai mistä johtuu. Ei ole ihme jos lapsia ja vanhuksia jää autojen alle, kun liikenne kuri on isosta Peestä. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja terppa »

terppa kirjoitti:

...Mutta pitää munkin avautua, pari yötä unen saanti ollut hieman hakusessa kun on kyrsinyt, toisaalta tarina voisi olla läppäosastossa huonojen vitsien joukossa... eli siis männä torstaina kävin satasen lenkin Kainuun vaaroilla ajamassa ja sen jälkeen ajattelin itseni palkita pitsalla paikallisella huoltoasemalla ja tietysti litralla maitoa, no maito oli loppu mutta seuraavan kerran ilmoitan pitäjään tulostani etukäteen niin tietävät tuplata laktoosittoman maidon tilausmäärän :) juu ei se ollut se mikä yöunet vei vaan...

Samaisessa paikassa oli 3 paikallista herrasmiestä nauttimassa omia pitsojaan ja ainakin yksi heistä oli suorittanut suhteellisen runsasta nestetankkausta jollain oluen tyylisellä juomalla askelluksesta ja puheesta päätellen. Kun he saivat elintarvikkeensa nautittua niin poistuivat paikalta autollensa mutta pysähtyivät pyöräni luona joka oli kulman takana, (pyörää en siis nähnyt mutta sivusilmällä sen, että parveilevat pyörän luona). Asiaan en kiinnittänyt sen kummempaa huomiota kun ihmetteliöitä aina välillä riittää.

Yllätys oli vasta sitten kun menin pyörän luokse, takapoksi oli murrettu auki, viirinjalka väännetty solmuun ja hikinen ajotakki oli kadonnut mikä oli pyörän päällä kuivamassa. No eikun henkilökunnalta kyselemään josko kolmikko olisi tuttuja ja olivathan he, yksi oli juuri jättänyt nimensä ja puhelinnumeronsa :shock: ilmeisesti autonhuolto asioissa, tiedot pyysin itselleni. Poksista ei ollut kadonnut mitään, ei ollut likainen paita tai sadetakki mitkä oli päällimmäisenä, herättänyt omistamisen halua eivätkä he olleet myslipatukoiden ystäviäkään tai sitten oli tarkoitus levittää sisältö ympäriinsä mutta tulivat häirityksi kun henkilökunta käväisi siinä nurkalla olevassa varastossa.

Armottoman v'****tuksen vallassa kävin tavarat läpi ja mitään en keksinyt puuttuvan ja lähdin jatkamaan matkaa (ajotakin olemassaolon olin unohtanut kokonaan, se kun ei nököttänyt siinä pyörän päällä, taukotakin olin pukenut syönnin ajaksi). Kilometrin pari kun olin ajanut niin ihmettelin kun pyörä tuntui raskaalta ajaa ja kanttareiden ylitys pehmeältä. Kun vilkaisin renkaita niin huomasin, että venttiilinhatut oli tiessään ja ventiili oli ruuvattu auki, ilmeisesti venttiilit oli ollut tarkoitus heittää mäkeen mutta presta-venttiili lienee uusi tuttavuus urpoille ja ammattitaito ei ollut riittänyt edes ilmojen tyhjentämiseen vaan ilmat lähti hissukseen ajossa. :roll:

Tässä vaiheessa leipoi kiinni, laskin kymmeneen ja kilautin kaverille ja tarjosin sopimusta, että pientä muodollista korvausta vastaan asia voidaan sopia mutta jos ei sopimukseen päästä niin asia hoituu isoman riesan kautta virallisia teitä. Miekkonen tietysti kiisti mitään tehneensä mutta kun vähän aikaa haastattelin häntä niin jo pari kertaa puhui itsensä pussiin. Sopimukseen ei päästy ja hänen tarjous oli "missä sä oot ni mä tuun sinne ja lyön sua lapiolla päähän" tämä muutamaan kertaan toistettuna. Kun kysyin haluaisiko hän toistaa vielä uhkauksensa kun laitan nauhoituksen päälle sain "luurin korvaan". No eipä se mitään, hoituu kai asiat virkateitäkin.

(Kello tosin oli jo sen verran, että virka-aika oli ohi ja kävin poliisilla tekemässä ilmoituksen seuraavana päivänä. Tutkintaa aavistuksen helpottaa kun on "tuntemattoman miehen" sijaan tarjota nimi ja puhelinnumero. Virkakunnalla tuntui olevan selvillä keistä kolmesta henkilöstä on kyse ja homma on varmasti hyvässä hoidossa, muutenkin kohtelu oli hyvää ja asiallista.)

Kun episodin jälkeen kämpille pääsin niin illalla mäjähti päähän, että ajotakki puuttuu, ihmettelin miten hikinen takki oli kelvannut ja kävin vielä iltahämärissä kääntymässä huoltsikan pihassa josko se jossain näkyisi, ei näkyvyt mutta venttiilinhatut löysin, onneksi ne oli väriltään keltaiset. Seuraavana päivänä poikkesin kahvilla ja kiittämässä avusta, yllätys oli iloinen kun henkilökunta oli takkini löytänyt pihalta. Hyvä, että en ollut ehtinyt tilata uutta, yöllä oli jo sormet näppäimistöllä kun ei tullut uni ja Chainreactionilla oli spesiaali-tarjouksia mutta maltoin mieleni jos jotain muutakin tilattavaa tulisi mieleen.

Että tämmöinen tarina, viirinjalka pitää oikoa ja siirtää sellaiseen paikkaan, että síitä ei saa apua kannen avaamiseessa. Onneksi pysyvät vauriot jäi siihen viirin jalkaan ja viirin tyvellä naarmutettuun poksin kanteen, paloja ei onneksi lähtenyt. Semmoista vaan olen pohtinut, että kuinka paljon yhteiskunnan varoja säästyisi jos kouluterveydenhuolto ja mielenterveyspalvelut olisi hyvin resurssoitu sekä ihmisten harrastusmahdollisuuksiin olisi vähän monipuolisemmin satsattu kun minusta tämä on ihan latva-B osaston tekemiä hommia ja ei voi edes nuoruutta ja hurjuutta syyttää kun ihan aikuisia miehiä olivat.

Tai sitten on joku ihmistyyppi joka saa kiksejä siitä, kun hommaa itselleen rapsut lievästä vahingoteosta ja laittomasta uhkauksesta tai sitten on vaan ihan helvetin typeriä ihmisiä.

Nyt on tämä tarina saanut onnellisen päätöksen eli virkakoneisto tutki ja haastatteli teosta epäillyt kesän aikana. Loppukesästä yksi jampoista soitti ja tarjosi rahallista korvausta oikeudenkäynnin sijaan mikä minulle passasi ihan mainiosti (50€ oli korvausvaatimus koko lystistä). Rahat tuli tilille ja sovittelutoimisto sovitteli asian virallisesti.

Tämän tyylistä kun tapahtuu niin ei voi olla ajattelematta miten turhaan sitä yhteiskunnan rahaa menee ja toisaalta jos jättää rikosilmoituksen tekemättä ja antaa asian olla niin se on signaali hörhöille, että voivat tehdä mitä hyvänsä. Tuli kyllä taas tunne, että saa verorahoille vastinetta :mrgreen: Jos tappion kärsineitä rupeaa hakemaan niin Suomussalmen matkailuelinkeino kärsii sanotaanko nyt 5 - 10 lounaan ja vähintään tuplamäärän pullakahvien myynnissä per vuosi ja kyllä sitä jotain muutakin palvelua tuli aina käytettyä...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja jori »

Mukava kuulla, että suomen oikeusjärjestelmässä edes nämä yksinkertaiset asiat hoituvat. Sovittelu on oikein hyvä järjestelmä, mutta saisi toimia nopeammin, jotta palaute kunnolla yhdistyisi alkuperäiseen tekoon, eikä Pavlovin koiralta ehtisi sylki kuivua suuhun. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja janx »

Tollaset terpan kohtaamat urpot on just niitä syitä, jonka takia ajan nojapyörällä varastosta varastoon mielellään pysähtymättä matkalla mihinkään. Siitä saa vaan enemmän harmia, jos erehtyy johonkin pyöränsä jättämään. Loput ajot olen hoitanut autolla. Toisilla tuntuu olevan hankala käsittää sitä mikä on omaa ja mikä ei. Olen miettinyt, että lukon lisäksi voisi käyttää prätkäpeitettä enimmät kiinnostukset karkoittamaan, jos pyöränsä johonkin hölmöyksissään jättäisi.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Virallinen marina ja vitutusketju

Viesti Kirjoittaja jori »

janx kirjoitti:

Olen miettinyt, että lukon lisäksi voisi käyttää prätkäpeitettä enimmät kiinnostukset karkoittamaan, jos pyöränsä johonkin hölmöyksissään jättäisi.

Heei, saisiko prätkäpeitteestä nojapyörälle sopivan sadeviitan. Leikkaisi päälle reiän ja ompelisi hupun. Etupuomin päälle jonkinlainen telttakaari. Toimisi suojana varkaita, sadetta ja ehkä myös hiukan ilmanvastusta vastaan. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin