Paasto paasausta

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja jori »

Ei sitten tullut syödyksi illalla, kun oli niin tottunut olemaan syömättä. :roll: Tänä aamuna ajoin Airbikellä Hervantaan ja punnitsin itseni toimistovaatteissa 99,4. Selvästi alle sata, sain siis alkaa syödä. Äsken sitten kävin hakemassa jääkaapista yhden oliivin. Jessus, että maistui hyvältä. Odotan pari tuntia ja teen itselleni pienoissalaatin muutamasta oliivista, valkohomejuustosta ja purjosta. :P

Se tässä paastohommassa on parasta, että asenne elämän arkisiin asioihin muuttuu. Osaa arvostaa yhdenkin oliivin arvoa ruokana, sen makua ja tuoksua. Osaa odottaa ruoan aikaa ja kunnioittaa vähäisintäkin tuoksua ja makuvivahdetta. Olen tyytyväinen tähän paastoon. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla on paha mässääminen jo täällä käynnissä. Tämän aamun paino oli jo vähän hurjissa lukemissa 68.5 - joten jotain outoo tässä nyt tällä kertaa oli verrattuna viimevuoteen.

Mulla jos siis toka päivä ja ihan reippaita annoksia olen vedellyt. Hetki sitten join ekan kahvin. Kyllä on hyvää. Aukaisin tosin uuden pussin joka tuli toissapäivänä suoraan paahtimosta - joten ymmärtäähän sen että oli hyvää. Säin suklaapalan 85 prossaista.

Mä olen edelleen ihan helvetin hyvällä tuulella koko ajan. Eilen vedin ison kuvavedon - lyhyen mutta pelottavan tuolla Kuopiossa ja hassua oli että osa yleisöstä antoi mulle palautetta kuvista jota mä en ymmärtänyt. Piti sit sanoo että mä olen niin henkistynyt juuri oltuani pari viikkoa paastolla että mä en nyt näe tässä muuta kuin pelkkää positiivista :)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja jori »

No niin. Nyt on elimistö tankattu takaisin paaston ikeestä. Perjantaina noin yhden vuorokauden varovaisella tankkauksella oli painoa kertynyt alimmasta 99,4 kilosta noin puolitoista kiloa (101 kg) ja tänään vappuviikonlopun jälkeen oli paino taas selvästi tutummilla lukemilla 106 kg. Viisi kiloa simaa oli jäänyt elimistöön. :shock: Tuo ei varmaankaan ole aivan terveellistä. Olo on aamuisin krapulaisen oloinen, vaikka alkoholia en koko vappuviikonloppuna ottanut kuin yhden oluen päivää kohti. :?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:

No niin. Nyt on elimistö tankattu takaisin paaston ikeestä. Perjantaina noin yhden vuorokauden varovaisella tankkauksella oli painoa kertynyt alimmasta 99,4 kilosta noin puolitoista kiloa (101 kg) ja tänään vappuviikonlopun jälkeen oli paino taas selvästi tutummilla lukemilla 106 kg. Viisi kiloa simaa oli jäänyt elimistöön. :shock: Tuo ei varmaankaan ole aivan terveellistä. Olo on aamuisin krapulaisen oloinen, vaikka alkoholia en koko vappuviikonloppuna ottanut kuin yhden oluen päivää kohti. :?

Sama juttu. Noin 4.5 kiloa on tullut bäk. Eilen oli ihan hirvittävä olo - alkoholilla ei ollut osuutta asiaan.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja jori »

Pastori kirjoitti:
jori kirjoitti:

No niin. Nyt on elimistö tankattu takaisin paaston ikeestä. Perjantaina noin yhden vuorokauden varovaisella tankkauksella oli painoa kertynyt alimmasta 99,4 kilosta noin puolitoista kiloa (101 kg) ja tänään vappuviikonlopun jälkeen oli paino taas selvästi tutummilla lukemilla 106 kg. Viisi kiloa simaa oli jäänyt elimistöön. :shock: Tuo ei varmaankaan ole aivan terveellistä. Olo on aamuisin krapulaisen oloinen, vaikka alkoholia en koko vappuviikonloppuna ottanut kuin yhden oluen päivää kohti. :?

Sama juttu. Noin 4.5 kiloa on tullut bäk. Eilen oli ihan hirvittävä olo - alkoholilla ei ollut osuutta asiaan.

Sokeri on myrkkyä! :evil: Simaa join useamman lasillisen ja söin opintovaihdosta palanneen tyttären Ranskassa oppimien leivontakikkojen harjoituskappaleita. Hemmetin hyviä, mutta liika on liikaa -varsinkin tottumattomalle. Jäätelöäkin piti vielä illalla viimeiseksi ahmia. Eipä siis ihme, jos oli aamulla sokerihumalan krapula. Sokerihumala vaikuttaa paaston jälkeen erinomaisen väsyttävästi ja ruoan jälkeen ruokalepo houkuttaa kovasti.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mä olen nyt vetänyt ekan viikon ilman maitoo ja viljoja. Nyt aloitan maidon - viikon päästä viljan. Katellaan sit miltä lärvi näyttää.

Pitkästä aikaa vetelin kyllä lauantaina lasten kanssa karkkii.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja PW »

Kun eilen oli läskitiistai, ni tänään vois alottaa paaston, pääsiäiseen asti. Ei siis mitään vesipaastoo ajatuksissa. Ensin aattelin vaan vähentää, juustoja, rasvoja ja sokereita mutta nyt tuli mieleen jos yrittäs vegeruokavaliolla tonne kevääseen ja kuullostelis miltä olo sitte tuntuu. Sokereita vois samalla vältellä :roll:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Tästä tää nyt taas lähtis. Huomenna jo vedellä. Tänään söin aamulla vielä yhden korpun.

Läskiä on nyt päällä aiempaa enemmän. En ole eri kriiseistä ja kiiruista (olevinaan kiiruista) johtuen liikkunut kuten viimevuosina yleensä. Muutama keeta pyörällä ajelua alla - ja sitä ajattelin jatkaa. Mä olen nyt lomautettuna ja tolleen huumorimielessä ajattelin että olen tämöän lomautuksen ajan nyt syömälakossa vastalauseena. Olisin toki näin keväällä paastonnut muutenkin - mutta eiks tässä tuu kiva lisätwisti tästä poliittisesta juonteesta.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja jori »

Pastori kirjoitti:

Tästä tää nyt taas lähtis. Huomenna jo vedellä. Tänään söin aamulla vielä yhden korpun.

Läskiä on nyt päällä aiempaa enemmän. En ole eri kriiseistä ja kiiruista (olevinaan kiiruista) johtuen liikkunut kuten viimevuosina yleensä. Muutama keeta pyörällä ajelua alla - ja sitä ajattelin jatkaa. Mä olen nyt lomautettuna ja tolleen huumorimielessä ajattelin että olen tämöän lomautuksen ajan nyt syömälakossa vastalauseena. Olisin toki näin keväällä paastonnut muutenkin - mutta eiks tässä tuu kiva lisätwisti tästä poliittisesta juonteesta.

Syömälakko kuulostaa paljon paremmalta kuin paasto, ja poliittinen aspekti tekee tosiaan siihen heinon klangin. Kovat jätkät ei paastoa, vaan ovat syömälakossa. :twisted:

En taida nyt tähän hätään ehtiä kaveriksi, kun ei ole nyt mitään erityistä protestoitavaakaan ja olin vasta pääsiäisenä pari viikkoa. :(
Huomasin, etten kirjoittanut edellisestä paastostani mitään tähän paastopaasausketjuun, vaan ainoa maininta oli tuolla kasvisruokaketjussa. Pääsäisen paastoni oli siis niin helppo ja pelkkää rutiinia, ettei siitä mitään erityistä mainittavaa, kuin se, että oli tosiaan helppo kaikin puolin. Kävin verta luovuttamassa heti pääsiäisen jälkeen. En tiedä, oliko paaston vaikutusta, mutta hemoglobiini oli pudonnut kymmenen pykälää 147 grammaan litrassa.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Tuo oli hyvä tietää, että hemoglobiini muuttuu noin paljon. Sehän on saman verran kuin Veikkasen Jussi kertoili Tour of Spainissa jonkun menettäneen kolmessa viikossa. Kuinka nopeasti hemoglobiini palautuu, vai palautuuko täydellisesti?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja jori »

vaaka kirjoitti:

Tuo oli hyvä tietää, että hemoglobiini muuttuu noin paljon. Sehän on saman verran kuin Veikkasen Jussi kertoili Tour of Spainissa jonkun menettäneen kolmessa viikossa. Kuinka nopeasti hemoglobiini palautuu, vai palautuuko täydellisesti?

Ei se hemoglobiini varsinaisesti paastosta laskenut, mutta ei se kai oikein pääse nopeasti nousemaankaan, jos ei kehoon syötetä lisää rautaa, kun ei syötetä mitään muutakaan. :roll:

Olen käynyt luovuttamassa verta parin kuukauden välein, eikä se väli tahdo ihan riittää hemoglobiinin palautumiseen. Toisinaan se laskee tuolle 145-tasolle ja sitten taas nousee, jos väli on vähänkin pidempi. Nyt oli tasan 60 päivää ja välissä parin viikon paasto, mikä ei nähtävästi riitä nostamaan hemoja kokonaan alkuperäiselle tasolle. :|

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Eka päivä ja leimaava oli tänään - huono laskeutuminen siis takana - että päätä särkee ihan helvetisti.
Kuumaa olen juonut - Rooibosta ja nyt on inkivääri/kurkumajuoma tulossa.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
vph kirjoitti:

Tänään 135 km takamaiden vuorilla, nousuakin tuli ihan riittävästi. Nyt on aika pehmeä olo, mutta kyllä kannatti, pomppasin hetkeksi jopa Premnaksen ohi listalla :P

Mulla on aika pehmee olo jo päivän 50 kilometristä. Lieventävänä asianhaarana vois olla, että mä en ole nyt syönyt viikkoon mitään.

Kuuluisi tietysti paasopaasausketjuun, mutta olethan muistanut juoda vettä ihan helvetisti. Minun kevätpaastollani huomasin, että toisen paastoviikonlopun aikana laskettelurinteessä piti juoda tuoppi vettä aina viiden laskun välein, jotta jaksoi. Jos laski kuusi laskua ennen juomataukoa alkoi jo voima vähetä. Koko päivän jaksoin laskea 26 laskua yhteensä ja join kolme ja puoli litraa vettä tuona aikana ja puolitoista litraa ennen lähtöä rinteeseen kotona. Hirmu määriä pitää tankata vettä, jotta paastoaikana jaksaa tehdä lihastyötä. Maksa tarvitsee paljon vettä tehdäkseen rasvasta energiaa. :|

Olen mä juonut melkoisesti. Lenkkiä ennen noin litran. Lenkin aikana pari litraa ja lisää sitten heti kotona. Tossa alkuillasta oli hetken taukoa ja se saattoi tehdä vähän vetelää oloa.

Nyt siis viikko takana.Viime yönä tapahtui semmoinen hauskuus että koko naaman ihot kesivät kerralla irti. Lapset sanoi aamulla että "isi, sulla on naama ihan valkoinen" säikähdin ihan että olenko mä kalpea ja piti tarkistaa peilistä. Eikös perhana ihon riekaleita siinä vaan roikkui. Ja muistutus siitä että ihon takia mä tätä teen = yleensä tästä kesimisestä lähtee ihon voinnin paraneminen.

Tällä kertaa aion aikuisten oikeesti jättää maidon ja viljat tän jälkeen. No ehkä oluita nyt juon, mutta nehän on käytännössä gluteenittomia.

Edit. Maantantaille suunnittelin taas lenkkiä - ehkä jopa vähän pidempää. Tosin toi reilu viiskyt tuntuis kyllä riittävän. Nyt lepoa pari päivää.

Ymmärsin myös kuinka vähän vihreässä teessä on kofeiinia - joten kokeilen sitä. Rooibos yms. hepulisarjan teet alkaa jo oksettaa.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja jori »

Minä yleensä paastotessani juon teetä aluksi ihan kuin ennenkin, eli mustaa vahvaa teetä sellaisenaan monta kuppia päivässä. Toisena päivänä se alkaa maistua liian vahvalta ja kevennän konsentraatiota, kunnes noin neljännen tai viidennen päivän kohdalla teen juominen muuttuu pelkän veden juomiseksi. Sitten tulee toisen viikon lopulla makujen tarve, jolloin saatan keittää yhden tai kaksi kupillista laihaa teetä päivän mittaan. Eli, minä olen paastoillani juonut aina teetä (Camellia sinensis), enkä ole noilla ikuisenelämänyrteillä yrittänyt kikkailla.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Paasto paasausta

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Juu Rooibos ei ole ollenkaan teetä.

Vastaa Viestiin