Helle ja allergia

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Helle ja allergia

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Siirsin tuolta nokia-ketjusta

Viljami kirjoitti:

Mutta ei niin paljon ruikutusta kuumuudesta, ettei jotain hyvääkin. Kaikki allergiaoireet: turvotukset ja ihottumat ovat poistuneet helteiden myötä. Eikä ole eka kerta kun näin tapahtuu. Mistä tuo johtunee? :shock:

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Helle ja allergia

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

Siirsin tuolta nokia-ketjusta

Viljami kirjoitti:

Mutta ei niin paljon ruikutusta kuumuudesta, ettei jotain hyvääkin. Kaikki allergiaoireet: turvotukset ja ihottumat ovat poistuneet helteiden myötä. Eikä ole eka kerta kun näin tapahtuu. Mistä tuo johtunee? :shock:

Voiko olla että helteiden takia olet muuttanut jotain elämässäsi, että allergian aiheuttajia on vähemmän?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Helle ja allergia

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Heinän siitepölyä on ainakin vähemmän kuin normaalisti tähän aikaan vuodesta, kaikki kuolee pystyyn...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7067
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Helle ja allergia

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

tavasti kirjoitti:

Voiko olla että helteiden takia olet muuttanut jotain elämässäsi, että allergian aiheuttajia on vähemmän?

Voi olla, mutta kun en ole keksinyt mikä allergiaoireet aiheuttaa. Testeissä en ole allerginen millekään, mutta histamiiniarvot on koholla, eli joku aiheuttaa allergiareaktion. Itse olen kokeillut kaikki ruoka-aineet, mutta yksiselitteistä tulosta en ole saanut. Joskus, ehkä kaksi kertaa sadasta, silmäni turpoavat umpeen jos olen ollut lähellä eläimiä, useimmiten taas ei tule mitään oireita.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3837
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Helle ja allergia

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Vettä oot varmaan juonut tavallista enemmän

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Helle ja allergia

Viesti Kirjoittaja yaana »

Vilijami kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Voiko olla että helteiden takia olet muuttanut jotain elämässäsi, että allergian aiheuttajia on vähemmän?

Voi olla, mutta kun en ole keksinyt mikä allergiaoireet aiheuttaa. Testeissä en ole allerginen millekään, mutta histamiiniarvot on koholla, eli joku aiheuttaa allergiareaktion. Itse olen kokeillut kaikki ruoka-aineet, mutta yksiselitteistä tulosta en ole saanut. Joskus, ehkä kaksi kertaa sadasta, silmäni turpoavat umpeen jos olen ollut lähellä eläimiä, useimmiten taas ei tule mitään oireita.

Testit kertoo verenkierrossa olevat aineet. Se ei tarkoita, etteikö limakalvoilla voi tapahtua allergisia reaktioita. Mullakin testit on negatiiviset, mutta lääkärit kehottaa käyttämään lääkkeitä, koska ne helpottaa. Joka vuosi on pitänyt antihistamiinit aloittaa aiemmin ja syödä pidempään. Hyvä puoli on se, että hyttysenpistot ei niin haittaa.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7067
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Helle ja allergia

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Viljami kirjoitti:

Mutta ei niin paljon ruikutusta kuumuudesta, ettei jotain hyvääkin. Kaikki allergiaoireet: turvotukset ja ihottumat ovat poistuneet helteiden myötä. Eikä ole eka kerta kun näin tapahtuu. Mistä tuo johtunee? :shock:

Nyt kun on ilmat jäähtyneet, että pystyy jo pyöräilemään, niin -jälleen kerran- ihottumat ja limakalvoturvotukset palailevat pikkuhiljaa. Olenko allerginen pyöräilylle? :D
Vakavasti puhuen: Tiukka gluteeniton ja niukkahiilarinen dieetti auttaa ihottumiin kohtalaisen hyvin, mutta erikoista on se, että +30˚ lämpötiloissa voin syödä jäätelöä ja pullaa kaksin käsin ongelmitta. :?
Jäin miettimään tuota Wackyn kommenttia veden juomisesta. Siinä voisi totuuden perää olla. Siinähän myrkyt poistuu kun juo ämpärillisen päivässä, mutta miten tuon määrän saa juotua ilman jatkuvaa hikoilua? Syömällä kourallisen suolaa? :shock:

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Helle ja allergia

Viesti Kirjoittaja ki »

Todella merkillistä.Suomalainen astmaatikko kertoi että voi espanjassa paremmin. Atooppista ihottumaa kai hoidetaan olemalla auringossa.Voisiko olla auringon d-vitamiini?D-vitamiini auttaa autoimmuunitauteihin kuten allergia. sitten on olemassa urtikaria ja hikiurtikaria mutta ne ei taida liittyä tähän.Kokeile syödä d-vitamiinia purkista ja katso miten se vaikuttaa.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7067
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Helle ja allergia

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

ki kirjoitti:

Kokeile syödä d-vitamiinia purkista ja katso miten se vaikuttaa.

Monta kertaa olen kokeillut, mutta muutaman päivän D-vitamiinin syönnillä, herään joka yö nenäverenvuotoon.

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Helle ja allergia

Viesti Kirjoittaja ki »

Vilijami kirjoitti: 27 Loka 2018, 16:14
ki kirjoitti:

Kokeile syödä d-vitamiinia purkista ja katso miten se vaikuttaa.

Monta kertaa olen kokeillut, mutta muutaman päivän D-vitamiinin syönnillä, herään joka yö nenäverenvuotoon.

kylmäurtikaria? Urtikarioita hoidetaan yleensä antihistamiinilla. Kokeile jos antihistamiini auttaa oireisiin. 10 kpl:een pakkauksen saa ilman reseptiäkin, kalliimpaa vaan. https://www.allergia.fi/iho/ihosairaude ... rtikariat/

Vastaa Viestiin