Sivu 4/4

Re: sähköpyörän latailu matkan varrella?

Lähetetty: 01 Kesä 2020, 21:40
Kirjoittaja Ralii

Mulla lähti just 100w taittuva paneeli tilaukseen. Tarkoituksena on käyttää 12v lataussäätimen kanssa sähköperämoottorilla ja sit (kun löydän säätimen) myöhemmin 52v akun kanssa triken range-extenderinä.


sähköpyörän latailu matkan varrella?

Lähetetty: 02 Kesä 2020, 06:24
Kirjoittaja ajou

Tässä valmis kytkentäkaavio. Kuva
Tällä on nojakilla ajettu Ranskasta Kiinaan, SunTrip.


Re: sähköpyörän latailu matkan varrella?

Lähetetty: 02 Kesä 2020, 20:57
Kirjoittaja janx
ajou kirjoitti:

Tässä valmis kytkentäkaavio. ... Tällä on nojakilla ajettu Ranskasta Kiinaan, SunTrip.

Onko näihin tarkempaa listaa, mitä osia on käytetty? SunTripille voisi avata oman ketjun, jos sillä ei ole. Tai sitten vaan aurinkopaneleiden kanssa lataamiselle.


Re: sähköpyörän latailu matkan varrella?

Lähetetty: 02 Kesä 2020, 23:42
Kirjoittaja Ralii
ajou kirjoitti:

Tässä valmis kytkentäkaavio. Kuva
Tällä on nojakilla ajettu Ranskasta Kiinaan, SunTrip.

Mun ei onneks tartte ihan tähän mennä. Monet kaavion tuplakomponenteista jää pois ja kaikki muu pelaa valmiiks pl. Lataussäädin ja paneeli.


Re: sähköpyörän latailu matkan varrella?

Lähetetty: 03 Kesä 2020, 08:42
Kirjoittaja Vilijami
janx kirjoitti:
ajou kirjoitti:

Tässä valmis kytkentäkaavio. ... Tällä on nojakilla ajettu Ranskasta Kiinaan, SunTrip.

Onko näihin tarkempaa listaa, mitä osia on käytetty? SunTripille voisi avata oman ketjun, jos sillä ei ole. Tai sitten vaan aurinkopaneleiden kanssa lataamiselle.

Tuo ei oo mikään kytkentäkaavio. Se on suurpiirteinen sarjakuva periaatteesta. Tarkempi speksaus kiinnostaisi kovasti. Tuollalaillahan se teoriassa tulee, mutta paneelien voltit on yleensä luokkaa 18v ja akkujen 36v tai 48v. Miten tämä on toteutettu? Kaks 18v paneelia sarjassa ei riitä lataamaan edes 36v akkua. 4kpl sarjassa riittää, mutta mistä säädin 72v sisään ja 42v tai 53v ulos? 3kpl sarjassa tuottas 54v jota vois periaatteessa käyttää 48v akun lataukseen suoraan.


Re: sähköpyörän latailu matkan varrella?

Lähetetty: 03 Kesä 2020, 09:06
Kirjoittaja Vilijami

Jaa, löytyyhän siihen valmis säädin, jossa 12-60v sisään ja 15-90v ulos eli sopii 24/36/48/72v akuille. Eikä ole edes kallis.
https://www.ebay.de/itm/MPT-7210A-Alumi ... SwrQxcCOlW


Re: sähköpyörän latailu matkan varrella?

Lähetetty: 09 Kesä 2020, 20:57
Kirjoittaja janx

Ostaa tällaisen (https://evchargeplus.com/shop/schuko-to ... er-16-a-w/) ja sitten surffaa puhelimella (https://www.plugshare.com/). Latauspaikkojen määrä (ainakin teoriassa) juuri moninkertaistui. Kannattaa tosin varoa vihaisia sähköautoilijoita, joiden kauppareissu voi mennä pilalle, kun autoa ei saakaan laturiin...

Schuko to type2 ev adapteri.JPG
Schuko to type2 ev adapteri.JPG (17.17 KiB) Katsottu 2754 kertaa

Re: sähköpyörän latailu matkan varrella?

Lähetetty: 10 Kesä 2020, 19:10
Kirjoittaja ukram2

Autoa voi aina työntää jos akku on loppu :) Sama pätee myös mun sähköpyörään (Bosch), siis jos akku loppu niin polkeminen on huomattavasti raskaampaa kuin ilman moottoria, mutta pyörää voi myös taluttaa, ja sitä ei jarruta moottori :)


Re: sähköpyörän latailu matkan varrella?

Lähetetty: 10 Kesä 2020, 19:15
Kirjoittaja Wacky

Sähköautoa voi myös ladata vetämällä (ainakin tesla 3) joka on itseasiassa polttoainetehokkaampaa kuin ajaa polttomoottorilla perille :D


Re: sähköpyörän latailu matkan varrella?

Lähetetty: 03 Elo 2020, 00:02
Kirjoittaja jori

BossManaatti (Youtube) oli saanut ostettua adapterijohdon, jolla sähköpyörää voi ladata sähköautonlatausasemasta.

Latausadapteri.jpg