Tavarapyörä projekti

Täällä nojapyöräilijät voivat keskustella pystypyöräilystä.
eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1015
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja eemeli » 27 Joulu 2012, 21:42

Tälläistä tällä kertaa... hitsaussaumoja ei saa pilkata :D . Oikeasta kädestä puristusvoima kateissa. Joutui hitsaan vasemmalla kädellä. Pari kuvaa...
Liitteet
1.jpg
1.jpg (58.12 KiB) Katsottu 3197 kertaa
1.jpg
1.jpg (59.31 KiB) Katsottu 3197 kertaa
1.jpg
1.jpg (38 KiB) Katsottu 3197 kertaa
1.jpg
1.jpg (71.01 KiB) Katsottu 3197 kertaa
-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1015
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja eemeli » 27 Joulu 2012, 21:46

Lisää kuvia...
Liitteet
1.jpg
1.jpg (43 KiB) Katsottu 3194 kertaa
1.jpg
1.jpg (35.18 KiB) Katsottu 3194 kertaa
1.jpg
1.jpg (43.8 KiB) Katsottu 3194 kertaa
-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11895
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja jviirret » 27 Joulu 2012, 22:39

Asiaan millään tavalla perehtymättä heitän kysymyksen: Olisiko mitään järkeä yhdistää tähän tavarapyörä ideaan CF-geometriaa?

Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1680
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 14:50
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja Mustasudenkorento » 27 Joulu 2012, 23:20

Otithan huomioon ohjauksessa että se pyäshtyy ennenkuin menee vivusto yli?
tai onko rakenne sellainen että se ei missään vaiheessa jää jumiin, se kai se on se tärkein...

Omassa etäohjaus kokeilussa kävi siten että aikani kääntelin ja vivusto hieman myötäsi jolloin se kampesi ohjauksen toiseen suuntaan lukkoon eikä se oiennut ohjaustangosta.
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6292
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja Pastori » 28 Joulu 2012, 00:06

jviirret kirjoitti:Asiaan millään tavalla perehtymättä heitän kysymyksen: Olisiko mitään järkeä yhdistää tähän tavarapyörä ideaan CF-geometriaa?

Jukka


On. Bakfiets on jo aika lähellä. Kulmaa vähän vaan lisää ja homma on siinä.

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1015
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja eemeli » 28 Joulu 2012, 05:23

Pastori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:Asiaan millään tavalla perehtymättä heitän kysymyksen: Olisiko mitään järkeä yhdistää tähän tavarapyörä ideaan CF-geometriaa?

Jukka


On. Bakfiets on jo aika lähellä. Kulmaa vähän vaan lisää ja homma on siinä.


Laiskuus iski... Täytyis tehdä penkki, tarakka ja lokarin kiinnikkeet myös uusiksi. Ei tuo mummispyörän geometria ole epämukava kuin pitemmällä matkalla. Mä en usko, että tällä kuitenkaan viitsii kilometri kaupalla ajaa...

Mustasudenkorento kirjoitti:Otithan huomioon ohjauksessa että se pyäshtyy ennenkuin menee vivusto yli?
tai onko rakenne sellainen että se ei missään vaiheessa jää jumiin, se kai se on se tärkein...

Omassa etäohjaus kokeilussa kävi siten että aikani kääntelin ja vivusto hieman myötäsi jolloin se kampesi ohjauksen toiseen suuntaan lukkoon eikä se oiennut ohjaustangosta.


En ottanut huomioon. Ihan tarpeeksi vaikea hahmottaa muutenkin kuinka tuo toimii. No nyt välitanko ottaa oikealle käännyttäessa runkoputkeen kiinni ja vasemmalle käännyttäessä etulokariin. Lisäksi se on vanerilaatikon tiellä. Eli ei mennyt aivan putkeen...
-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11895
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja jviirret » 28 Joulu 2012, 07:47

eemeli kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:Asiaan millään tavalla perehtymättä heitän kysymyksen: Olisiko mitään järkeä yhdistää tähän tavarapyörä ideaan CF-geometriaa?

Jukka


On. Bakfiets on jo aika lähellä. Kulmaa vähän vaan lisää ja homma on siinä.


Laiskuus iski... Täytyis tehdä penkki, tarakka ja lokarin kiinnikkeet myös uusiksi. Ei tuo mummispyörän geometria ole epämukava kuin pitemmällä matkalla. Mä en usko, että tällä kuitenkaan viitsii kilometri kaupalla ajaa...


Lähinnä hain tuossa cf:n ominaisuutta jonka ansiosta jalat ylettä pysähtyessä tukevasti maahan.

Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1729
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja Jarcco » 28 Joulu 2012, 13:35

jviirret kirjoitti:
eemeli kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:Asiaan millään tavalla perehtymättä heitän kysymyksen: Olisiko mitään järkeä yhdistää tähän tavarapyörä ideaan CF-geometriaa?

Jukka


On. Bakfiets on jo aika lähellä. Kulmaa vähän vaan lisää ja homma on siinä.


Laiskuus iski... Täytyis tehdä penkki, tarakka ja lokarin kiinnikkeet myös uusiksi. Ei tuo mummispyörän geometria ole epämukava kuin pitemmällä matkalla. Mä en usko, että tällä kuitenkaan viitsii kilometri kaupalla ajaa...


Lähinnä hain tuossa cf:n ominaisuutta jonka ansiosta jalat ylettä pysähtyessä tukevasti maahan.

Jukka


Luulisi ettei tavarapyörässä tarvitse tarakkaa. Satula voi olla taaempana, lähellä takapyörän keskilinjaa koska keulimista ei tarvinne pelätä. Helpoimmin ceeäffän saa tehtyä taivuttamalla satulaputken mutkalle.

Avatar
Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1680
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 14:50
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja Mustasudenkorento » 28 Joulu 2012, 14:24

eemeli kirjoitti:
Mustasudenkorento kirjoitti:Otithan huomioon ohjauksessa että se pyäshtyy ennenkuin menee vivusto yli?
tai onko rakenne sellainen että se ei missään vaiheessa jää jumiin, se kai se on se tärkein...


En ottanut huomioon. Ihan tarpeeksi vaikea hahmottaa muutenkin kuinka tuo toimii. No nyt välitanko ottaa oikealle käännyttäessa runkoputkeen kiinni ja vasemmalle käännyttäessä etulokariin. Lisäksi se on vanerilaatikon tiellä. Eli ei mennyt aivan putkeen...


Eli olettaisin jos se kerta pysähtyy niin tuskin se yli pääsee....
Tuo hieman huolettaa kun näyttää että ohjain tanko kääntyy ikään kuin rungon alle toiseen suuntaan käännettäessä.
ikään kuin haarukan kulman seurauksena.. ilmeisesti nivel ei anna tarpeeksi löysää...
Mutta veikkaan että huoleni on turha ja siihen ei mielestäni kannata puuttua ellei se aiheuta ongelmia...

tuo laatikkosihan olisi joka tapauksessa viisto etureunastaan niin hieman suoristat sitä jotta ohjain tanko mahtuu kulkemaan ellet sitten halua sitä erikseen visuaalisen ilmeen vuoksi muuttaa.

Mutta hienoa nähdä että pyöriä syntyy.. keep it up! 8)
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
GodTdd
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 12 Touko 2009, 16:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja GodTdd » 28 Joulu 2012, 16:44

Olen Jukan kanssa samaa mieltä, jalkojen saaminen maahan penkiltä on hyvä ominaisuus. Vaikka oma tavarafillari on kolmella pyörällä, on jalkojen saaminen maahan penkiltä näppärää. Uskoisin että ominaisuuden tarve korostuu kun alla on vain kaksi pyörää.

Toinen tärkeä juttu on parkeeraminen. Tavarafillari ei millään normi jalaksella pysy pystyssä vaan tarvii kunnon tuen. Kannattaa kurkkia toteutusta kaupallisista malleista.
Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1015
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja eemeli » 30 Joulu 2012, 21:48

Sen verran kasassa, että pääsin kokeileen...
Liitteet
1.jpg
1.jpg (37.66 KiB) Katsottu 3067 kertaa
-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 15357
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja PW » 30 Joulu 2012, 21:55

Tyylikäs CTF = City Tavara Fillari !
Saisko siihen lisää tyyliä jos ohjausputki olis samassa kulmassa satulaputken kanssa ? Voi olla ettei geometrialtaan sitten enää toimi.

Petri
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
GodTdd
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 12 Touko 2009, 16:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja GodTdd » 31 Joulu 2012, 17:34

Tossa mallia jalaksesta: Kuva
Ei osaa sanoa tarkemmin miten se toimii kun ei koe ajolla tullut kurkattua laatikon alle, mutta näppärästi se toimi. Ja hyvin sillä pyörä pystyssä pysyi.
Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6292
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja Pastori » 31 Joulu 2012, 18:18

Kuva

Ei oo kovin monimutkainen. Tosta voi kanssa arvailla. Kiinnityssysteemi tässä on ihan paska. Semmoinen salpa vaan mihin toi häkkyrä nostetaan. Toi myös painaa aikalailla. Voin käydä ton kuvaamassa huomenna valoisassa jos tahdot.

Itse harkitsisin semmoista kaksisarvista mitä näkyy pyöräkaupoissa nykyään olevan kivasti tarjolla. Ei tosin isosssa lastissa kestäne.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4049
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tavarapyörä projekti

ViestiKirjoittaja Nojanalle » 31 Joulu 2012, 18:37

Kuva Ehkä tämä kestäs siinä . :wink:


Palaa sivulle “Pystypyöräily”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija