HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Jaa tommoinen "tarkistusreikä". Sehän on siinä estämässä halkion repeämistä ;) Uskoisin tehtaan ohjeen, joka kieltää puomin menon putken sisään, johtuvan halusta estää sen kiinni juuttuminen ajan kanssa. Eikä tehdasta haittaa vaikka myisivätkin useamman puomin samaan pyörään :roll:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jori »

Kuva
Miten se voisi puomi olla näkymättä tuossa halkiossa. Onkin tarkoitettu "boom" sanan sijaan "boon end" ilmaisua, jolloin tekstissä on jo jotain järkeä. Olennaistahan tuossa on, että puomin pää ei ole liian vähän runko-osan sisällä.:mrgreen:

Viimeksi muokannut jori, 25 Maalis 2015, 18:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja PW »

Luulis ett sen pitää minimissään yltää tuon reiän ohi :roll:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Olisi pitänyt lukea ohjeen tekstitkin :oops: Siinähän lukee selvästi ettei puomin pää saa näkyä halkiosta. Jopa Kahdesti :wink:

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Meinasin just kommentoida että eikös se tuossa lue ihan selvästi :mrgreen: .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jori »

Mikä on: "rear end of the front boon" :shock: Kuvaakohan se jonkinlaisen esirukouksen tai siunauksen päättymistä. Ei ole hyvä se. :shock: :mrgreen:

Viimeksi muokannut jori, 25 Maalis 2015, 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Tässäkin kohti pyöränsä itse rakentava pääsee helpommalla :wink:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Premnas »

^^ Tainnut tulla kirjoitusvirhe ohjeeseen?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jori kirjoitti:

Mikä on: "rear end of the front boon" :shock:

Mahtaisiko olla kirotusvihre.

Joka tapauksessa ihme ohjeet valmistajalla. Ilman muuta puomi pitää mennä tuon "tarkistusreijän" ohi rungon sisään ja mieluusti mahdollisimman pitkälle. Tämä on suurin väittelyiden aihe MetaPhysic:n rungon jäykkyden suhteen, kuulema.

Itse pidän omien säädettävien nojakkieni puomit juuri ja juuri niin pitkinä että saa säädettyä lyhimmilleen tyttärelle ja loput sitten jäykistämään kokonaisuutta mun koipien pituudella. MP:ssä puomin tulisi yltää tukiputkeen asti tai mieluusti pidemmälle.

Ja totta on että puomi voi juuttua tai olla tiukka. Näin on aikakin mun M5 CrMo lowracerissa mutta kun maalit on sekä puomissa että rungon putken sisäpuolella niin ei ne niin helposti tartu kiinni lopullisesti.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja Premnas »

^ No mä en taas tajua että missä kohtaa se ihmeellisyys tuossa ohjeessa sijaitsee. Mun mielestä sitä ei oikein voi sen selkeämmin ilmaista, vai? Mitä mä en nyt vaan tajua mitä muut tuossa ohjeessa tulkitsevat leväperäiseksi :D ?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja PW »

Kuinka monta senttiä tämän pyörän puomi menee rungon sisään? Onko siellä rungon tai puomin sisässä jotain mihin ottaa kiinni?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Kuinka monta senttiä tämän pyörän puomi menee rungon sisään? Onko siellä rungon tai puomin sisässä jotain mihin ottaa kiinni?

Puomin pää ottaa sinne ensimmäiseen mutkaan kiinni, eli on limittäin ainakin 30 cm. Silti olen sitä mieltä, että homma pitää korjata lyhemmillä 120-140 mm kammilla. :)
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja PW »

jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Kuinka monta senttiä tämän pyörän puomi menee rungon sisään? Onko siellä rungon tai puomin sisässä jotain mihin ottaa kiinni?

Puomin pää ottaa sinne ensimmäiseen mutkaan kiinni, eli on limittäin ainakin 30 cm. Silti olen sitä mieltä, että homma pitää korjata lyhemmillä kammilla. :)
Kuva

Noin miekin sen kuvittelin, onhan puomia sitten varaa lyhentääkin. Kammen lyhentäminen toki parempi ratkasu.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja jooseha »

jori kirjoitti:

Toistan: "Kammen lyhentäminen silti parempi ratkaisu!" :)

:mrgreen:
Onko tässäkin kirjoitusvirhe? :mrgreen: Vai onko kuskilla erimittaiset jalat :lol:

edit. Toisto katosi :shock:
edit2 Kaikukin katosi :lol:

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: HP Velotechnik StreetMachine GT - harjoittelupäiväkirja

Viesti Kirjoittaja vph »

PW kirjoitti:

Kammen lyhentäminen toki parempi ratkasu.

Parempi ja parempi. Eihän tässä ole joko-tai tilanne päällä, vaan on sekä-että, win-win.

Jos lyhentää puomia, pääsee vaikka varttitunnin päästä kokeilemaan loppuuko pertsan valuminen, sitten voi rauhassa teettää ja tilailla erikoiskammet erikoispajasta erikoishinnalla ja sitten aikanaan, jos allah suo, asentaa ne erikoistyökaluilla erikoislyhennettyyn puomiin. Kampia odotellessa ehtii ajaa ja polkea tuhannet metrit.

Jos taas alkaa nyt kylmiltään niitä erikoiskampia säätämään, niin voi tokkiinsa, hyvä jos ylitse vuoden kesänä myö päästään tien päälle, ajamaan.

Muistetaan, että

1) viidakon sanonnan mukaan ajomiehet ajaa, kun säätäjät säätää ja
2) termodynamiikan toisen pääsäännön mukaan entropian ja läskin määrä kasvaa ja vapaa energia vähenee, jos ei aja. :lol:

Vastaa Viestiin