Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Onnea uudesta kinneristä, on se vaan hieno laite :D ! Todella arvoisellaan paikalla. Näyttää hauskalta toiseksi viimeisessä kuvassa kun kinneri näyttää kurkkivan nurkan takaa "joko lähetään lenkille, jooko?" :mrgreen:

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

VeloWagon
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 23:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja VeloWagon »

Onnea uudelle kinneristille! Onpas isänmaalliset värit. :D
Kyllä nuo Questit on Mangoa nopeampia, sen totesin karvaasti viime kesänä kun saattelin Terpan kanssa GBSR:n porukkaa Turusta Helsinkiin.

Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja PW »

Mikä on muuten Questin toimitusaika?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja TMS »

VeloWagon kirjoitti:

Onnea uudelle kinneristille! Onpas isänmaalliset värit. :D
Kyllä nuo Questit on Mangoa nopeampia, sen totesin karvaasti viime kesänä kun saattelin Terpan kanssa GBSR:n porukkaa Turusta Helsinkiin.

Ai jaa, en mä vaan huomannut :wink: No ei vaan, kyllähän se niin on että nopeempihan Quest on, ei siinä mitään.

Mutta varovasti sitten alkuun liikenneympyröissä ynnä muissa kaarroksissa, Quest taitaa kipata hiukan herkemmin kuin Strada, jonka senkin saa kaadettua.

Mutta kun tuo kerran on tuo koko hiilikuituversio, niin onko siinä nyt sitten se hiilikuituinen takahaarukka? Kansa vaatii lisää kuvia sisätiloista, muun muassa takahharukasta ja eturungosta, sekin on nykyään ymmärtääkseni toisella tapaa toteutettu kuin muutama vuosi sitten.

rutunen kirjoitti:

Tuntuu, että keskiö on vieläkin muutaman millin liian lähellä, mutta jos sitä säätää yhtään kauemmaksi niin A. kengänkärki osuu kattoon ja B. ketjun pituus loppuu kesken. Tutkin huomenna, saisiko istuinta taaksepäin yhdellä pykälällä.

Minkäs kokoinen kaveri sä olet? Tuli mieleen, että runkohan viettää alaspäin nokkaa kohti mennessä, jolloin kengänkärkiongelma voisi korjaantua myös siirtämällä keskiötä eteenpäin? Istuitakin pystyy tosiaan siirtämään yllättävän paljon.

rutunen kirjoitti:

Pelkäsin kenkien ja ja niiden pohjiin jumiutuneiden kivien kuluttavan hiilikuituista tukipalkkia ja sen naarmuuntumista ruman näköiseksi. Starkissa oli liukuesteteippiä metritavarana alle vitosen metri. Nyt ei ahdista kinneriin meno tai sieltä poistuminen.

Liukuesteteippi on ihan hyvä idea. Omassa käytössä en voi sanoa että tukipalkki olisi varsinaisesti kulunut käytännössä ollenkaan, kevyitä pintanaarmuja siihen on toki tullut.

rutunen kirjoitti:

Lisäksi Questissa on tosi näppärä vaihtaa renkaat, kuten Velomobiel.nl:n kinnereissä yleensäkin.

Tästä saatat vielä olla eri mieltä kun vaihda ensi marraskuussa puhjennutta eturengasta räntäsateessa. En tietysti varsinaisesti Questista tiedä, mutta Stradassa takarenkaan kotelossa on kurakeleillä luonnollisesti paljon märkää hiekkaa ja se tahtoo helposti kulkeutua ulkorenkaan sisäpuolelle rengasta takaisin asentaessa kun rengas ottaa kiinni kotelon reunoihin. Siinä mielessä Strada ja Mango on mukavampia.

No mutta joka tapauksessa todella hienoa että saadaan maahan lisää kinnereitä. Quest tosiaan on varma valinta, sitä tuskin tulet katumaan, ei muuta kuin antoisia kilometrejä sinne!

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Saukki kirjoitti:

Onnea uudelle Questille!

Mielenkiinnolla seuraan kokemuksiasi Questistä. Minulla on myös suunnitelmissa hankkia kinneri, kunhan saan säästettyä riittävästi rahaa. Pyöreät vuodet tulee täyteen ensi keväänä, mutta enpä taida vielä siihen mennessä saada raavittua säästöjä kasaan :|
Mielessä on joko Quest tai DF, joten kokemuksesi kiinnostavat.

Kiva kuulla, toivottavasti löytyy mieleinen siullekin. Kysy vaan vaikka YV:nä jos myöhemmin tulee jotain mieleen, jos hankinta alkaa muuttua ajankohtaisemmaksi. Mie mieluilin kans DF:ää, mutta en uskaltanut ja kehdannut ostaa sitä, koska A. maavara, B. uusi laite, vaikka olisi laadukas niin pelkään joutuvani betatestaajaksi ja C. toimitusaika.

Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

PW kirjoitti:

Mikä on muuten Questin toimitusaika?

112 (3kk 22pv) päivää oli minulla tuo toimitusaika tilaispäivästä siihen saakka kun pääsin ekalle lenkille. Värit valitsin vielä silloin kun ne tehtiin laminoimalla. Päädyin noihin koska valkoinen, musta, vanilja ja sininen olivat aspan mukaan kevyimmät laminointivärit ja valoinen päällys kesällä lievittänee mallin muuttumista Quest Sauna:ksi. Sitten Velomobiel vaihtoikin laminoinnista automaaleihin juuri ennenkuin alkoivat väkertämään tuota miun pyörää, mikä oli minusta mieletön onnenpotku. Johtuneeko siitä kun DF:kin ruiskumaalataan.

Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

TMS:lle. Toki ne avokoteloidut olisivat helpompia mitä renkaanvaihtoon tulee. Kiroilen sitä sitten kun aika tulee. Siihen asti nautin marginaalisesta edusta ilmanvastuksessa. Tilasin pyörän Marathon Plussilla jotta saisin minimoitua ikävät puhkeamiset.

Olen 174,5 cm pitkä. Keskiö on jo niin edessä kuin vain ketju antaa myöten. En voi siirtää sitä enää eteenpäin myös siksi, että kengänkärjet alkavat osua kattoon herkästi. Onneksi en ottanut Questia 170mm kammilla, vaan 155:lla, niin kengänkärjet eivät nouse niin korkealle. Uskon, että etäisyys on nyt just sopiva. Jos akillesjänteet kipeytyvät niin siirrän keskiötä millin taaksepäin. Huomasin lisäksi, että penkki oli korkeimmassa asennossa. Säädin sen niin alas kuin mahdollista, koska ajo-ominaisuudet kaarteissa olivat aika hutjakat. Penkki ottaa jo vähän pohjaan kiinni eikä meinaa taipua oman painonsa varassa. Istuessa ei huomaa mitään häiritsevää. Penkin laskun vaikutukset:

-Etäisyys polkimiin kasvoi hiukan
-Penkki nousee ja laskee ilman että hankaa mihinkään (naarmuuntumisen ehkäisy)
-Pääni on nyt alempana eli aerodynamiikka parani.
-Kinneri tuntuu paljon tilavammalta kun kädet eivät enää hankaa seinämiin.
-En näe enää niin lähelle eteeni.

Ennenkuin joku kysyy painosta, niin otin neck restin, eturenkaan suojukset ja juomapullon irti ja otin pyörän syliin. Henkilövaa-an mukaan painoero oli tasan 30kg. Velomobielin sivuilla painoksi oli ilmoitettu 29kg. En löytänyt enää 35-559 Duranon tietoja netistä, mutta jos käytetään 28-559:ä takarenkaana niin silloin QC painaisi renkaiden osalta 1,475 kg, ja sisäkumien osalta 0,02 kg vähemmän. Epätarkan tarkaksi painoksi ETRTO 28 Duranoilla paino olisi siis 28,505 kg.

Viimeksi muokannut rutunen, 08 Syys 2021, 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Quest Carbon -2015

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Hyviä ja havainnollistavia kuvia!

Uudessa pelissähän ei mitään huoltoja tarvitse vielä pitkään aikaan miettiä, mutta olen miettinyt, että muutaman vuoden päästä, kun ohjausniveliin alkaa ilmaantumaan klappia, niin kuinka helposti niihin pääsee käsiksi pyöränkoteloiden kautta? Eli jos saisit napattua kuvan, jossa näkyisi sinne pyöränkoteloihin sisälle. Pääseekö ohjaustangon päässä oleviin niveliin käsiksi mitenkään muuten, kuin poraamalla reiän pohjaan?

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Saukki kirjoitti:

Hyviä ja havainnollistavia kuvia!

Uudessa pelissähän ei mitään huoltoja tarvitse vielä pitkään aikaan miettiä, mutta olen miettinyt, että muutaman vuoden päästä, kun ohjausniveliin alkaa ilmaantumaan klappia, niin kuinka helposti niihin pääsee käsiksi pyöränkoteloiden kautta? Eli jos saisit napattua kuvan, jossa näkyisi sinne pyöränkoteloihin sisälle. Pääseekö ohjaustangon päässä oleviin niveliin käsiksi mitenkään muuten, kuin poraamalla reiän pohjaan?

En usko että pohjaan tarvitsee porata mitään reikiä kun ne nivelet on jotenkin saatu tungettuakin sinne ilman reikien poraamista. Varmaan päältä päin joutuu purkamaan palikoita pois kunnes nivelet tulevat vastaan. Kerron lisää kun tiedän enemmän. Rehellisesti sanottuna nyt on vielä sellainen olo, että ei jaksa alkaa purkamaan tuota atomeiksi :)

Ohjausnivelkuvia tuli vastaan englanninkielisessä manuaalissa sivulla 16, jossa neuvotaan Questin renkaan irroitus.

SaintJohn1:n havainnollistava video Questin rumpujarrun vaihdosta uuteen.

Quest Carbon -2015

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja PW »

Hauskaa ku ekaks kysellä uudesta pyörästä miten sen saa purettua 8)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja PW »

rutunen kirjoitti:
PW kirjoitti:

Mikä on muuten Questin toimitusaika?

112 (3kk 22pv) päivää oli minulla tuo toimitusaika tilaispäivästä siihen saakka kun pääsin ekalle lenkille. Värit valitsin vielä silloin kun ne tehtiin laminoimalla. Päädyin noihin koska valkoinen, musta, vanilja ja sininen olivat aspan mukaan kevyimmät laminointivärit ja valoinen päällys kesällä lievittänee mallin muuttumista Quest Sauna:ksi. Sitten Velomobiel vaihtoikin laminoinnista automaaleihin juuri ennenkuin alkoivat väkertämään tuota miun pyörää, mikä oli minusta mieletön onnenpotku. Johtuneeko siitä kun DF:kin ruiskumaalataan.

Tilasitko muuten Velocraftin kautta?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja Saukki »

PW kirjoitti:

Hauskaa ku ekaks kysellä uudesta pyörästä miten sen saa purettua 8)

No, olenhan insinööri. :lol: Ja kiinnostaa mahdolliset huoltokohteet.
Sitäpaitsi jossakin (ehkä täällä foorumilla) törmäsin kuviin, jossa muistaaksni Mangon ohjausniveliin käsiksi pääsemiseksi oli pohjaan porattu reikiä, niin siksi kiinnostaa, että onko sinne oikeasti niin vaikea päästä.

rutunen kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna nyt on vielä sellainen olo, että ei jaksa alkaa purkamaan tuota atomeiksi :)

Ei tietenkään kannata purkaa sitä! Kovaa ajoa vaan :)

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

PW kirjoitti:
rutunen kirjoitti:
PW kirjoitti:

Mikä on muuten Questin toimitusaika?

112 (3kk 22pv) päivää oli minulla tuo toimitusaika tilaispäivästä siihen saakka kun pääsin ekalle lenkille. Värit valitsin vielä silloin kun ne tehtiin laminoimalla. Päädyin noihin koska valkoinen, musta, vanilja ja sininen olivat aspan mukaan kevyimmät laminointivärit ja valoinen päällys kesällä lievittänee mallin muuttumista Quest Sauna:ksi. Sitten Velomobiel vaihtoikin laminoinnista automaaleihin juuri ennenkuin alkoivat väkertämään tuota miun pyörää, mikä oli minusta mieletön onnenpotku. Johtuneeko siitä kun DF:kin ruiskumaalataan.

Tilasitko muuten Velocraftin kautta?

Kyllä.

Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Päivämäärä: 24.04.2015
Ajokilometrit yhteensä: 146

Kävin ostoksilla. Huvitti kun puolella korvalla kuulin jotakuinkin "Jaha, joku tulloo Finnairilla." kun olin laittamassa pyörää seinustalle.

Eilen etuvasemmasta pyöräkotelosta alkoi kuulumaan kerran kierroksen aikana naks-ääni. Tänään hoksasin että se johtui nopeusmittarin kaapelista, joka oli valunut liikaa kotelon puolelle. Vedin sitä takaisin ja laittelin sen sisävalon tarranauhan alle, jotta se pysyy nätisti paikoillaan eikä valu enää uudelleen kotelon puolelle. Jos silti valuu, niin helppokos tuohon on joku klipsi kehitellä.

Viimeksi muokannut rutunen, 08 Syys 2021, 12:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Quest Carbon -2015

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

Onnea uudelle Velomobilistille,komian värinen Quest. Hienoa ,että Itä-Suomeenkin ilmestyy näitä ajopelejä toisten ihmeteltäviksi :D .Niin harvoin niitä täällä näkyy.
112 päivää inhimillinen odotusaika tuotteelle. DF:ää saada odottaa varmaan vuoden :(

Vastaa Viestiin