Sivu 21/24

Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 23 Huhti 2017, 17:58
Kirjoittaja rutunen

Voi olla. Mullakin se pitää erilaista ääntä kuin vanha, siis kun se oli vielä ehjä. Tosin ihan miellyttävä ääni se on onneksi. Harmi että ketjun suojaputkea ei oikein Questeissa voi käännellä kun se tuppaa vähän kulumaan ja voi aiheuttaa kans ääntä. Se tuntuu olevan mutkalla ketjun linjan suuntaisesti eli joutuu sit ostamaan kokonaan uudet putket kerralla.


Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 08 Kesä 2017, 18:17
Kirjoittaja rutunen

Päivämäärä: 08.06.2017
Ajokilometrit: 78xx

Ketjun rolinaääni on ratkaisut jo tovi sitten. Sen jälkeen keskiöstä alkoi kuulua natinaa. Vaihdoin kiinnitysklampit ristiin ja kiristin keskiön takaisin paikalleen. Sen jälkeen kävi niin hassusti, että koko keskiö lähti liukumaan ajossa. Jos ketjut jättää kuivaamatta öljyämisen jälkeen niin se öljy pääsee valumaan eturattailta suoraan keskiön kiinnityskohtaan voidellen sen sieltä mistä ei pitäisi. Tämäkin ratkesi puhdistamalla kohta.

Akku on parin vuoden jälkeen jo melkein entinen. Ostin uuden 12v 6,8 Ah akun Kiinasta, Liitokala -merkkinen. Hinta oli 15€

Vähän aikaa sitten tuli se video Quattrovelosta ja siitä miten paljon sinne mahtui kaljaa. Jouduin viemään tänään kierrätyspisteelle paljon roskia joten kokeilin samalla miten täyteen saan kinnerin ängettyä hankalan muotoisia kappaleita. Alla tulos:

EDIT Kuva deletoitu photobucketin sääntöjen vuoksi

Kinnerissä on edelleen huoltotarvetta. Eli sellainen homma minulla on seuraavana edessä että ohjauksesta pitäisi saada narskeet pois. Kun käännän niin kuuluu narinaa. Laitoin jo Theon ohjeiden mukaan öljyä sinne tillerin alla olevaan reikään, mutta se ei auta. Seuraava vaihe olisi jotenkin saada auki pultti, joka on kinnerin sisällä ja se vaatii hiivatin pitkän kuusiokoloavaimen ja kuulemma kärsivällisyyttä. Pitäisi ensin jotenkin hienosti paikantaa se narskunta tarkasti ennenkuin alkaa korjaamaan. Noi on vaan niin ihania yksin fiksata kun ei riitä ulottuvuus raajoissa :P


Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 08 Kesä 2017, 23:40
Kirjoittaja Härski

Anteeks. Kinnostaa.. Mitenkäs sulla kinneri kulkee, sanotaanko nyt vaikka tunnin lenkin tasasta maantietä? Sais vähän osviittaa kulkuedusta keskiverto(?)polkijan alla. Meneekö 40km?


Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 09 Kesä 2017, 00:59
Kirjoittaja rutunen
Härski kirjoitti:

Anteeks. Kinnostaa.. Mitenkäs sulla kinneri kulkee, sanotaanko nyt vaikka tunnin lenkin tasasta maantietä? Sais vähän osviittaa kulkuedusta keskiverto(?)polkijan alla. Meneekö 40km?

Pyhäselän ympäriajossa (116,5 km) otin itseltäni ajat ylös kellolla. Keskinopeus oli yli 30, mutta alle 31 km/h. Käytin 35-leveitä Marathon plussia. Koppaa ei ollut päällä.

Äsken kävin keskustassa pyörähtämässä. Matka 6km. Aikaa meni 10 min (36 km/h). Ei koppaa. Taajama-ajoa ja kaksi liikennevaloristeystä matkalla.

Uskon että jos olisin hyvässä kunnossa ja maantie olisi tasainen, sekä käyttäisin paremmin rullaavia renkaita niin keskari olisi jotain 37-38 km/h. Kopalla saisin sen jonnekin 43:een. Lyhyellä matkalla olen ajanut kopan kanssa 63 km/h.


Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 12 Kesä 2017, 02:43
Kirjoittaja ajarmala
Härski kirjoitti:

Anteeks. Kinnostaa.. Mitenkäs sulla kinneri kulkee, sanotaanko nyt vaikka tunnin lenkin tasasta maantietä? Sais vähän osviittaa kulkuedusta keskiverto(?)polkijan alla. Meneekö 40km?

Nokian kisojen tunnin ajon tuloksista näkee aika hyvin, miten nopeita erilaiset pyörät ovat. Ratahan on sopivasti mäkinen eli olikos siinä nousua 6 m per 1760 m eli 0,34 %. Tuloksista kannattaa laskea karkeat keskiarvot, koska jotkut Terot ovat vaan kovasti kovakuntoisempia kuin me muut.


Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 12 Kesä 2017, 07:16
Kirjoittaja jooseha

Mä väitän että Nokialla on kuskien kunto suoraan verrannollinen pyörän nopeuteen, noin keskimäärin. Nopeuserot siis ylikorostuvat.


Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 12 Kesä 2017, 07:27
Kirjoittaja jviirret
jooseha kirjoitti:

Mä väitän että Nokialla on kuskien kunto suoraan verrannollinen pyörän nopeuteen, noin keskimäärin. Nopeuserot siis ylikorostuvat.

Samaa mieltä. Tehokkaimat kuskit ei aja kattamattomilla nappulakumi trikeillä, eikä 600km/vuosi sunnuntaiajelijät streamlinereillä.

Jukka


Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 12 Kesä 2017, 07:36
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:
jooseha kirjoitti:

Mä väitän että Nokialla on kuskien kunto suoraan verrannollinen pyörän nopeuteen, noin keskimäärin. Nopeuserot siis ylikorostuvat.

Samaa mieltä. Tehokkaimat kuskit ei aja kattamattomilla nappulakumi trikeillä, eikä 600km/vuosi sunnuntaiajelijät streamlinereillä.

Jukka

Hmm. Olisiko tässä seuraus itsensä syy. :? Rekursiivinen looginen looppi. :mrgreen:


Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 12 Kesä 2017, 17:18
Kirjoittaja vaaka

Tuplautuisi minullakin kilsat tuplaten nopeammalla pyörällä, jos iskunvaimennus säilyttäisi terveyden, eli ajokunnon... Juuei olemattomalla tallitilalla täpärivelomobiililla ja nopealla sellaisella. Budjetista puhumattakaan. Mulla tietysti tehon tarve ei saa nousta vauhdin tuplautuessa hups :oops: :lol:


Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 05 Heinä 2017, 01:24
Kirjoittaja rutunen

Päivämäärä: 04.07.2017
Ajokilometrit: 80xx

Perjantai-iltana meni 8 tonnia rikki. On ollut niistä primitiivireaktioista kinnereiden kanssa puhetta niin sain tänään yhden videolle.


Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 16 Elo 2017, 14:44
Kirjoittaja rutunen

Päivämäärä: 16.08.2017
Ajokilometrit: 85xx

Kilometrit ovat olleet hyvin rauhallisia. Nyt tuli tekninen mutka matkaan eli ne klampit millä keskiö kiinnitetään siihen edessä olevaan pituussuuntaiseen ripustukseen (eng. boom). Nimittäin natisevat niin perhanasti! Tilasin jo varalta uusia mutta sitä odotellessa yritän keksiä loctite/pehmikepatenttia millä ongelman saisi pois. Klamppien vastakappaleet, ne joissa on kierre, tuntuvat jotenkin venyneen noin 0,5-1mm pituussuunnassa eli kun laitan ne paikalleen niin ne eivät enää ole tiiviisti vaan vähän löysällä. Noistakaan en tosiaan tiedä miten kireälle niitä saisi laittaa. Jos nojakistiväellä on tästä kokemuksia, eritoten tuohon natinaan liittyen, niin kertokaa mullekin.

Mitämitä, tännekin foorumille on nyt tullut jonkinlainen tittelisysteemi avatarin alle :)


Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 16 Elo 2017, 14:50
Kirjoittaja Saukki

Nimimerkki "mika"lla oli ongelmia just noiden kiinnikkeiden kanssa. Mika varmaan kertoo kohta itse miten kävi. Mulla ei ole ollut ongelmia. Olen kiristänyt ne ihan kiinni asti. Ne näyttää kyllä aika pahalta ja vääntyneeltä, mutta ei ole vielä katkennut.


Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 16 Elo 2017, 18:59
Kirjoittaja TMS

Oletko varma että ne on ne pannat, jotka natisee? Varsinkin jos sinulla on se muovinen kelkka johon keskiölaakeritkin kiinnitetään, niin kannattaa koittaa kiristää ne keskiölaakeritkin. Tosin Questeissä taitaa olla ne alumiiniset versiot, mutta voihan sitä silti kokeilla onko keskiölaakerit kireällä.

Periaatteessa natinaa voi koittaa poistaa rasvaamalla kaikki toisiinsa koskevat pinnat.


Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 16 Elo 2017, 19:40
Kirjoittaja Saukki

Mulla natisee etuiskarit aina välillä. Niitä pitää välillä öljytä tiputtamalla öljyä iskarin päässä olevasta reiästä.


Re: Ensimmäiset kokemukset kinneristä [Quest]

Lähetetty: 16 Elo 2017, 20:12
Kirjoittaja rutunen
TMS kirjoitti:

Oletko varma että ne on ne pannat, jotka natisee? Varsinkin jos sinulla on se muovinen kelkka johon keskiölaakeritkin kiinnitetään, niin kannattaa koittaa kiristää ne keskiölaakeritkin. Tosin Questeissä taitaa olla ne alumiiniset versiot, mutta voihan sitä silti kokeilla onko keskiölaakerit kireällä.

Periaatteessa natinaa voi koittaa poistaa rasvaamalla kaikki toisiinsa koskevat pinnat.

Kyllä, ne ne ovat koska natina on aina erilaista kun klampit on ottanut irti ja laittanut takaisin. Jos kiristää paljon niin vähäisempää. Lisäksi löysätessä kuului sama natinaääni.