Sivu 12/55

Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 12:06
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Jep, nimi ja naama on tuttu - tarkemmin en tunne ;)
Eilen käytiin kulmilla syömässä ;)

Milläs Anni kulkee nämä matkat. Kettu ei näy kuvassa. :?

Helkama Kaunottarella :?


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 12:13
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:
jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Jep, nimi ja naama on tuttu - tarkemmin en tunne ;)
Eilen käytiin kulmilla syömässä ;)

Milläs Anni kulkee nämä matkat. Kettu ei näy kuvassa. :?

Helkama Kaunottarella :?

Sopii hyvin tyyliin. :D
Minä ajoin eilen Nauvosta Paraisille nappularenkaisella Tunturi Ponilla. :oops:


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 12:16
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:
PW kirjoitti:
jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Jep, nimi ja naama on tuttu - tarkemmin en tunne ;)
Eilen käytiin kulmilla syömässä ;)

Milläs Anni kulkee nämä matkat. Kettu ei näy kuvassa. :?

Helkama Kaunottarella :?

Sopii hyvin tyyliin. :D
Minä ajoin eilen Nauvosta Paraisille nappularenkaisella Tunturi Ponilla. :oops:

Oot sie hurja!


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 16:23
Kirjoittaja PW

Kadulla kuuntelemas konserttia ja siitä Inkerinaukiolle, siel olikin Cadillackokoontuminen ja immeiset pällisteli kulkupelejä - Kinnerikin sai suurehkon osan huomiosta, vaikka jättäydyin vähän kauemmas.
Yksi Imatralainen, uskaltanen sanoa "himopolkija" oli kovin kiinnostunut, foorumiakin oli lukenut. Lupasin koeajomahollisuuden ja näytti edelleen kiinnostuneelta.
Ps. eka tonni alkaa olla polettuna ;) tänäänkin 10km :)


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 18:30
Kirjoittaja PW

Miettiny jos tuohon kylkeen kirjottas isolla POLKUPYÖRÄ EI MOOTTORIA - selviäiskö vähemmällä vastaamisella? ;)


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 18:59
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti:

Miettiny jos tuohon kylkeen kirjottas isolla POLKUPYÖRÄ EI MOOTTORIA - selviäiskö vähemmällä vastaamisella? ;)

Pitäisikö tällainen tarra teettää.

KINNERI
katettu polkupyörä
ei moottoria


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 20:27
Kirjoittaja Vilijami

Voihan kyseisessä tapauksessa moottorikysymykseen vastata: Wikström :mrgreen:


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 20:44
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:

Voihan kyseisessä tapauksessa moottorikysymykseen vastata: Wikström :mrgreen:

Niin oon monesti tehnykin mutt selvästi ei aukene kaikille :)


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 20:46
Kirjoittaja wwhv

Itä vastaan Länsi?
nuo (vihreät) Wikströmit ovat syntyneet Vaasassa.


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 20:49
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

Voihan kyseisessä tapauksessa moottorikysymykseen vastata: Wikström :mrgreen:

Niin oon monesti tehnykin mutt selvästi ei aukene kaikille :)

Ihme juttu? :wink:


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 13 Kesä 2018, 09:52
Kirjoittaja PW


Nalle löysi tuon Inkerinaukiolla "himopolkijan" kuvaaman videon :)


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 13 Kesä 2018, 18:27
Kirjoittaja PW

Tässä on opeteltu kinneriajoo toista kuukautta, enempi mutu tuntumalla. Uutta on myös etuvaihtaja ja mietin välillä kuinka noita vaihteita pitäs käyttää ylämäessä. En nyt tarkkaan välityksiä muista, olisko isoin edessä 52 ja isoin takana 32 :? Yleensä ajan pienemmällä eturattaalla enimmäkseen ja alamäkeen vaihdan isomman, ylämäessä saattaa sitt tulla hetki, jollon tartteis taas pienempää eturatasta. Kadenssi kasvaa kovasti ja samalla pitäs löytää takaa sopiva ratas :?
Onko ohjetta, miten ylämäkeen pitäs vauhti ottaa, vai täysillä edellinen alamäki - ylämäki niin kovaa ku pystyy? ;)


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 13 Kesä 2018, 18:38
Kirjoittaja jviirret

No ei nyt ainakaan jarrutella vauhteja pois ennen ylämäkiä ;) Keskinopeuden kannalta ylämäet kannattaa vetää nii kovaa ku vehkeistä lähtee. Ylämäessä vietetty aika on helposti moninkertainen vastaavaan alamäkeen verrattuna joten ylämäki vaikuttaa keskinopeuteen enemmän. Alamäessä voi sitten vaikka olla polkematta ja palautella voimia.

Mutta kannattaa opetella ajamaan mahdollisimman isoilla hammasrattailla, niin edessä kuin takanakin, säästää voimansiirtoa.
Edessä 60 piikiä ja takana 30 antaa saman välitysuhteen kuin 30-15 yhdistelmä, mutta ketjuvoima vain puolet siitä. Mitä pienempi voima ketjussa sitä pienemmät häviöt voimansiirrossa ja voimansiirto(ketju ja rattaat) kuluu myös vähemmän. Takavetoisissa nojapyörissä ei tarvi välittää edes ketjun sivuvedosta kun se tulee huomattavan pitkälle matkalle.

Jukka


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 14 Kesä 2018, 09:24
Kirjoittaja PW

Isolla etusella ajaessa, kadenssit helpost tippuu ja yrittää kuitenkin väkisin vääntämällä päästä mäen päälle. Täytyy kiinnittää tuohon huomiota.


Re: Quest integroituu Imatralle

Lähetetty: 19 Kesä 2018, 09:54
Kirjoittaja PW

Imatran ajot taas lähestyy ja talkooväki pystytelly radanvarteen vaneriaitoja. Vuoksen vartta kun kinneröi tuulisella säällä, aidan alkamisen ja loppumisen huomaa hyvin. Siis oiva sivutuulitunnelitestirata ;) Vaikea on sanoo, onko kumiköysi auttanut oikeesti mutt tuntuu siltä - sivutuuli kyllä ottaa kiinni mutt edestakanen vispaaminen on poissa. Pitäs tietyst testata köydellä ja ilman, peräjälkeen samassa tuulessa mutt ei jaksa.