Pyörän valoista

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
TKorho
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 402
Liittynyt: 30 Touko 2009, 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hervanta

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja TKorho »

Tällä hetkellä on Motonetissä tarjouksessa jotain LED-lamppuja. Näytti olevan kaikenlaisia, 4,95€ alkaen. Ja ihan creenkin polttimoita alle kahdenkympin. Jossain oli lumenitkin merkitty ja oli ihan hyvän näköisiä. Samoin näytti olevan tankokiinnityksellä jossa välissä pyörivä akseli, joten voisi kiinnittää myös pitkittäin (johonkin kapeaan).

Harmi kyllä, nuo kaikki yllämainitut eivät yhdistyneet samassa vempeleessä.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

jori kirjoitti:

Minkäs kokoinen tuo sinun valonheittäjäsi oikein on. Detail Features kertoo kyllä kaiken muun, muttei mittoja. Pirustako sitä valokuvasta mittoja muuten.

Minulla taitaa olla ihan samanlainen. Pituus 55 mm, halkaisija 42 mm, lampun+johdon paino 107 g ja akkupaketti 215 g. Maksoi muistaakseni TinyDealissä jotain 22 dollaria eli 17 eur. Erittäin hyvä valo, jolla viime talvena häikäisin kaikki vastaantulijat.

jori kirjoitti:

Onkos tämä hyvä tarjous ja -kauppa, jos tällaisen investoisi.
http://www.lights-box.com/ultrafire-c8- ... 50-battery
Laturinkin varmaan tarvitsisi noille litiumipattereille. Mikäs laturi olisi edullinen ostos.

Veikkaan, että minulla on samanlainen, mutta ilman noita tarpeettomia vilkkumoodeja. Hyvin lähtee valoa, vaikka nuo 1600 ovat kiinanlumeneita, jotka lienevät kooltaan n. 0,5 lumenia. Muuten, tuo malli on hankala kiinnittää lampumpidikkeeseen, koska lampun takapää on paksumpi kuin sen keskiosa, josta se yleensä puristetaan pitimeen kiinni.

Laturiksi vaan jokin 2x 18650 Li-ion laturi, kyllä ne yleensä hommansa hoitaa. Ja akuiksi jokin tunnettu kiinalainen merkki (Trustfire, Ultrafire) ja joka on saanut hyvät käyttäjäkommentit. Akuissakin kun käytetään Kiinan milliampeeritunteja...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja jori »

ajarmala kirjoitti:

Akuissakin kun käytetään Kiinan milliampeeritunteja...

Ihmekös tuo. Gallonan mittakin on Euroopassa (Britannia) isompi, koska mitä ilmeisimmin pitkä merimatka jollain mekanismilla syö kuormasta. :D

Nestemäiset tuotteet vähenivät aikoinaan Euroopan ja Amerikan välisillä laivamatkoilla enemmän, siksi niiden gallonamitoissa Atlantin molemmin puolin on suurempi ero: Imperial gallona 4,546 litraa ja Amerikan gallona 3.79 litraa.

Jostain käsittämättömästä syystä myös kiinteiden aineiden mittoihin tuli eroa. Lähtiessään 4,546 litraa muuttui merimatkalla 4,4 litraksi. Miksei sitten lamppujen valotehot voisi merimatkalla alentua ja akkujen kapasiteetit. :D
Kuva
Kaikessa vedetään kotiin päin. Tuossakin kannussa tarkkaan ottaen 3,79 litraa muuttuu pyöristyksessä 3,7 litraksi. Kai sitten pyöristyssäännötkin laimenevat merimatkalla. :roll:

Kaikkein käsittämättömintä tässä on, että Amerikkalaiset käyttävät yhä näitä mittayksiköitä, joiden historia perustui kauppamiesten tapaan vääntää asiat omaksi edukseen. Jos on kerran ostanut tuhat gallonaa konjakkia, tottakai sitä täytyy pystyä myymäänkin tuon tuhat gallonaa. Viis siitä, että tämä tarkoittaa mittayksiköiden suhteellistamista. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jori kirjoitti:

Kaikkein käsittämättömintä tässä on, että Amerikkalaiset käyttävät yhä näitä mittayksiköitä, joiden historia perustui kauppamiesten tapaan vääntää asiat omaksi edukseen. Jos on kerran ostanut tuhat gallonaa konjakkia, tottakai sitä täytyy pystyä myymäänkin tuon tuhat gallonaa. Viis siitä, että tämä tarkoittaa mittayksiköiden suhteellistamista. :mrgreen:

Sanos muuta, ihan persuuksista mokoma. Siksi ihan piruuttain ameriikan foorumeilla laitan kaikki mittayksiköt metrisinä ja ehkä jos jaksan myös imperiaalisina. Saavatpahan samalla koulutusta...

Mutta vielä näihin valoihin. Tuo mun tuikku on edelleen erittäin hyvä hinta/laatu-suhteeltaan. Katsotaan josko sen käyttöarvo paranee tuolla uudella akustolla. Sitähän ei käytännössä voi käyttää kuin kuivalla kelillä eli sitten pakkasilla joita joutunee odottelemaan vielä tovin.

Huonoin ominaisuus on tuo akun äkillinen loppuminen, ei haittaisi jos siinä olis täys/himmeä tilojen välissä joku middle-teho jolle se tippuis kun akun varaus laskee ja sitä riittäis ainakin 30 minsaa nykyisen himmeä-tilaa himmeämmän ja 1-5 min valaisuajan sijaan. Vilkkutilaa ei tarvis olla lainkaan.

Mullahan on tuo B&M Ixon IQ joka on erittäin hyvä valo tiekäyttöön. Ei häikäise vastaantulijoita, akut kestää sikapitkään ja niistä otetaan virta ulos loppuun asti puoliteholla jolle se itsekseen menee jos sikseen tulee. Mutta kun sen keila on liian kapea metsässä ajoon ja liian vähän tehoa syksyn märässä pimeydessä ennen lumen tuloa.

IQ:n kerään aina pois pyörästä kun pistän sen parkkiin, ihan akkujenkin takia. Kiinaihme saa jäädä pyörään, akun vien toki sisälle alle +10 C:n lämpötiloissa. On niin halpa lamppu että jos kelpaa rosmoille niin tilaan uuden. Aika huomaamaton se on maastonojakin keulassa...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja samuel »

Lampuissa yleensä ilmoitetaan kyseisen ledin / ledimalliston huippulumenit. Se on sitten eri asia mitä binnaus-sarjaa oleva ledi on lamppuun laitettu.

Seuraavana on ohjauselektroniikka. Se ei välttämättä pysty antamaan niin paljon virtaa kuin ledi voi ottaa vastaan. Ja elektroniikalla on virtaa pakko rajoittaa koska taskulampussa ei ole riittävästi jäähdytystä ledin ajamiseksi täysteholla. Tässä hyvä esimerkki. Kymmenen lediä, ja lampulla painoa reilu kilo. Siinä on riittävästi massaa ja reilustu jäähdytysripoja ettei ledit ylikuumene.

Akut: Jos yhdestä 18650-kennosta, (olkoon vaikka ilmoitettu kapasiteetti 3000mAh) yritetään ottaa ulos se 3 amppeeria (XML T6-ledin maksimi), niin se ei tuntia pysty virtaa antamaan. 3000 mAh saadaan esim 100mA purkuvirralla.

Vaikka DX myy 3300mAh li-ion-kennoja, niin jostain syystä niitä ei näy esim. läppäreiden akuissa. Tähän mennessä olen löytänyt max. 2300mAh-kennoja. Vois ainakin olettaa että HP probookissa/ vastaavissa "ammattikoneissa" olis parasta mitä rahalla saa.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

Työaika muuttunut(illalla klo 8 töihin) joutunut ajelemaan kinnerillä pimeässä nyt enemmän ja valoja tullut käytettyä runsaasti.Mango Sportin akkujärjestelmä aika kehno 6 V ( 1.2 V * 5kpl NiMh 2300 mAh ) patteripaketti ,käyttää päävaloa Busch & Muller IQ speed ja pieniä LED-päivävaloja ja vilkut.Kinneristit miksei muutkin onko kokemusta tai tietoa jos siirtyisi Li-on akkuihin jossa pääsääntöisesti 3.7 V * 2.Jännitteet nousee 7.4 v.KESTÄÄKÖ PIENET LEDIT ? Li-ion kestäisi pakkasta ainakin paremmin.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja janx »

Mulla on Paseossa tällä hetkellä seuraavasti valaistus:

  • Virtalähteenä neljän 18650-akun paketti, joka on luultavasti 2sarjassa 2rinnan eli 4400mAh (jännite 7,4-8,4V). Akkupaketin piuhan vaihdon parempaan paremmalla liittimellä ja lisäsin putkisulakepesän, jossa on 2A sulake.

  • Päävalona modattu kiinancree, johon modasin painonapilla modejen vaihdon stongaan. Valo on pyömin kärjessä. Kiinnikeeksi sopii loistavasti Bilteman 30mm rosterinen putkikiinnike. Lisänä vielä 30 asteen linssi, jolla saa mukavan leveen valokiilan.

  • "Sumuvaloina" etupyörän navan korkeudella kaksi superkirkasta lediä sarjassa etuvastuksella ja 10 asteen linssillä (kynnysjännite 3,2V)

  • Takavalona vanhaan pyörän valoon laitettu 3 superkirkasta punaista lediä sarjassa (kynnysjännite 2,2V)

  • Lisäksi pääkytkin ja päävalon virtakytkin on stongassa erillisessä kotelossa. Penkin alle tuli isompi muovikotelo, jossa kaikki nivotaan yhteen.

  • Toiminta-aika (vielä auki): pelkillä huomioledeillä teoreettisesti 44 tuntia (kulutus noin 100mAh). Päävalo on käytännössä taajamassa ajaessa aina minimiteholla, joten ei ole vielä 2-3h lenkilläkään sammunut.

  • Kuvia: http://www.janx.info/nojis/NazcaPaseo/PaseonValot/ (vastusarvot selviää skema-kuvasta)

Velonautti kirjoitti:

Työaika muuttunut(illalla klo 8 töihin) joutunut ajelemaan kinnerillä pimeässä nyt enemmän ja valoja tullut käytettyä runsaasti.Mango Sportin akkujärjestelmä aika kehno 6 V ( 1.2 V * 5kpl NiMh 2300 mAh ) patteripaketti ,käyttää päävaloa Busch & Muller IQ speed ja pieniä LED-päivävaloja ja vilkut.Kinneristit miksei muutkin onko kokemusta tai tietoa jos siirtyisi Li-on akkuihin jossa pääsääntöisesti 3.7 V * 2.Jännitteet nousee 7.4 v.KESTÄÄKÖ PIENET LEDIT ? Li-ion kestäisi pakkasta ainakin paremmin.

Se jännite nousee enemmän. Täyteen ladattuna mainitsemasi akkupaketti on yli 8V (4.20v + 4.20v). Ledit kyllä kestää jännitettä, mutta virta ne tappaa. Eli etuvastuksen vaihtaminen/uudelleenmitoitus tulee kyseeseen, jos käyttöjännite muuttuu. B&M IQspeedissa saattaa olla jopa led-driveri, jolloin menee astetta hankalammaksi (ellei se suostu syömään uutta käyttöjännitettä). Helpointa olis varmaan pudottaa tommosen 18650-akkupaketin jännite 6 volttiin reguloimalla se esim näin: http://www.batteryspace.com/li-ion18650 ... eplug.aspx tai Tee-Se-Itse-menetelmin.

Lisätty: hyvä tietopaketti ledien toiminnasta ja kytkennästä: http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/index.php?si=ml28.sis
Lisätty: Kuvalinkki http://www.janx.info/nojis/NazcaPaseo/PaseonValot/

Viimeksi muokannut janx, 05 Marras 2013, 21:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja jori »

janx kirjoitti:

Mulla on Paseossa tällä hetkellä seuraavasti valaistus:---

Päävalona modattu kiinancree, johon modasin painonapilla modejen vaihdon stongaan. Valo on pyömin kärjessä. Kiinnikeeksi sopii loistavasti Bilteman 30mm rosterinen putkikiinnike. Lisänä vielä 30 asteen linssi, jolla saa mukavan leveen valokiilan.

Lisätty: hyvä tietopaketti ledien toiminnasta ja kytkennästä: http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/index.php?si=ml28.sis

Laita valokuva lamppujesi asennuksesta. Tuossa oli monta kohtaa, jotka eivät heti hahmottuneet tekstistä. Kuva varmaan auttaisi ymmärtämään.

Hajahuomio:
Jostain syystä elektroniikkaharrastajien verkkosivut ovat selkeydessään ylivertaisia. Jonkin verran vanhoja olivat tuossa tiedot. Rahayksikkönäkin oli vielä markka. :D
http://koti.mbnet.fi/~huhtama/ele/index.php?si=ml28.sis
Tässä toinen esimerkki elektroniikkaihmisen tekemästä sivustosta, joka on erittäin selkeä. Siitä saa kuvan, että led-driverin tapauksessa tuo 20% nousu jännitteessä ei varmaan elektroniikkaa tapa. Varsinkaan, jos ei valoa polta ladatessa. Driverin käytön lampussa tunnistaa siitä, että ledin valoteho ei himmene tasaisesti akun hyytyessä, vaan se pysyy kirkkaana, kunnes se akun jännitteen laskiessa liian alas, vaihtaa jyrkällä portaalla himmeämmälle teholle, tai sammuu kokonaan.
http://www.nadenex.fi/online/contents/fi/d155.html

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja janx »

Kuvatuslinkki lisätty edelliseen postaukseen: http://www.janx.info/nojis/NazcaPaseo/PaseonValot/

Lisätty kuviin myös skema eli kytkentäkaavio.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

hannu619
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Touko 2013, 08:37
Paikkakunta: Parainen

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja hannu619 »

Tuon maahan kiinalaisia Xeccon valoja. Omat kokemukset niistä ovat hyviä. Esimerkiksi Xeccon Spiker 1211 on täysin vesitiivis, palaa täydellä teholla reilut 5 tuntia, osateholla yli 14 tuntia. Näkee varmasti ajella, valaisee yli 100 m päähän eikä valokuvio ole liian pistemäinen. Ominaisuuksiin ja valovoimaan nähden ovat edullisia. Voi kiinnittää kypärään, tankoon tms.
Jos kiinnostaa, niin käykää sivuilla katsomassa: http://myotatuuli.fi/polkupyoranvalot.html

terveisin Hannu
Performer Trike, SH-34, Helkama CE10 e-bike, Cube SL4 29 er pystärit. Kaupunki- ja voimanharjoituspyöränä Helkama Aino 7 v ja modifioitu Crescent hybridi Alfine 11 kapalla.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja jori »

hannu619 kirjoitti:

Tuon maahan kiinalaisia Xeccon valoja. Omat kokemukset niistä ovat hyviä. Esimerkiksi Xeccon Spiker 1211 on täysin vesitiivis, palaa täydellä teholla reilut 5 tuntia, osateholla yli 14 tuntia. Näkee varmasti ajella, valaisee yli 100 m päähän eikä valokuvio ole liian pistemäinen. Ominaisuuksiin ja valovoimaan nähden ovat edullisia. Voi kiinnittää kypärään, tankoon tms.
Jos kiinnostaa, niin käykää sivuilla katsomassa: http://myotatuuli.fi/polkupyoranvalot.html

Kiinnitti huomioni selostuksessa maininta yhden Watin tehosta. Noista akun ja polttoajan tiedoista laskettuna ledi vie tehoa täydellä teholla noin 8 W ja vajaateholla 3 W. Eipä 850 lumenin valovirta olisikaan mahdollinen yhden watin teholla. Hiton hyvä se on 8 W tehollakin.

Hannunlamppu.png
Hannunlamppu.png (479.62 KiB) Katsottu 4887 kertaa

Laitetaan lasku tähän, jos se onkin jollekin outo. Voltti kertaa Ampeeri on Watti. Voltti kertaa Ampeeritunti on Wattitunti.
8,4 V x 5,2 Ah = 43,68 Wh.
Wattitunnit kun jaetaan polttoaikatunneilla, saadaan Watit.
43,68 Wh / 5,5 h = 7,94 W
43,68 Wh / 14,5 h = 3,01 W

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Noista akun ja polttoajan tiedoista laskettuna ledi vie tehoa täydellä teholla noin 8 W ja vajaateholla 3 W. Eipä 850 lumenin valovirta olisikaan mahdollinen yhden watin teholla.

Veikkaan että tuosta tehosta ison osan vie ledin ohjauselektroniikka...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Jukka, veikkaan ettei joku ole osannut laskea ledin kuluttamaa virtaa oikein elektroniikan lisäksi. Mulla on sellainen mutu ettei 1W riittä tuottamaan mistään ledistä lähellekkään 850 lumenia vaikka kuinka olis suunnattu, toki tuo 850 lumenia on varmaan ihan soopaa, mutta joku vois kaivaa jostain ledeille lumen/watti statiikkaa ja todeta tämän hyvin yks oikoon. Itse en ehdi kun pitää lähteä polkemaan töihin, mutta jos kukaan ei jaksa aikasemmin tehdä sitä niin voin illasta kaivella sitten.

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja samuel »

Huomenta muillekin aamuvirkuille.
Vajaata 200 lumenia/W proto näemmä esitelty. Perusledit huitelee n. 110 lm/W.

Olikohan 3T-lehdessä artikkeli aiheesta, että maksimi on n. 650lm/W. Silloin hyötysuhde on 100℅

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Pyörän valoista

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jviirret kirjoitti:
jori kirjoitti:

Noista akun ja polttoajan tiedoista laskettuna ledi vie tehoa täydellä teholla noin 8 W ja vajaateholla 3 W. Eipä 850 lumenin valovirta olisikaan mahdollinen yhden watin teholla.

Veikkaan että tuosta tehosta ison osan vie ledin ohjauselektroniikka...

Ei välttämättä. Melkein väittäisin että nykyään ohjauselektroniikka on hakkureita tms ja näin huomattavasti hyötysuhteeltaan parempia kuin ainakin ennen vanhaan. Se häviöhän tulee lähinnä hukkalämpönä.

Kiinan "riistovaloissa" käytetään hyvin yleisesti CREE XM-L lediä, myös minun "900 lumenin" lampussani. Ledin speksit sanoo että valoa lähtee 1040lm / 10W. Maksimivirta modulille on 3A joka tarkoittaa 3.3V jännitettä maksimivirralla ja valoteholla.

Noilla tehoilla sekä ledille että ohjauselektroniikalle tarvitaan kunnon jäähdytys. Ja melkonen akkupaketti. Mun lampussa on mukana 2+2 18650 kennoa nimelliseltä kapasiteetiltaan 4 Ah. Akun nimellinen napajännite on 2x3.6 = 7.2V joten elektroniikan tehtävänä on tehdä tehokkaasti noin 7.2V -> 3.3V muunnos ja myös toteuttaa akun syväpurkamisen suojaus ja tietysti muutama eri valon tehomoodi.

Nuo NRC:n kennot on reippaasti parempia kuin kiinaihmeen mukana tulleet. Akut kestää kesäkelien lämpötiloissa vajaat 2h täydellä teholla jolloin purkuvirta on 4 Ah / 2h = 2A ja sillä tuskin saa 900lm:n valotehoa ulos, pikkusen kun elektroniikalla tulee energiahäviötä.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Vastaa Viestiin