2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Olisiko jo aika järjestää tapahtuma Ouluun. Muu maa on tehty tunnetuksi nojapyöräilijöille. Löytyy sieltä Oulun seurulta toiminnan miehiä. Kiinostuneena jään seuraamaan ja tietysti muiden mielipiteitä asiasta.
Pitäisikö tapahtumalle antaa jokin Suomen kielinen nimi. Tästäkin mielipidettä .
Saataisiin Mäntyharjulle alustavasti sovittua seuraava kokoontuminen. :?:

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1051
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

Oivallinen ajatus, täällähän päin löytyy myös katselemisen arvoisia ajomaisemia sekä erinomainen pyörätieverkosto.
Paikalliset asukkaat on toki pölijiä. ;)

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Hohoi löytyykö sieltä Oulusta kiinostuneita. Tervan myynti on loppunut. Etelän miehet ajaa nojapyörillä. Pistäkää mihet tiimi pystyyn ja miettikää, ollaanko siellä valmiita järjestämään nojapyörä tapahtuma.
Varmaan etelän miehiä ja naisia kiinostaa nähdä vanhaa oulunseutua. :shock: :oops:

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: 2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Kyseisen tapahtuman järjestäminen vaatisi aikaa, paikallisten reittien tuntemusta ja motivaatiota.
Motivaatiota voisi olla moisen järjestämiseen mutta muiden asioden osalta on aika karu vajaus tällähetkellä.

Kyseistä aihetta sivuttiin edellisellä oulun miitillä ja tarkoitus oli aiheesta keskustella seuraavalla miitillä.
Se milloin seuraava miitti on ei ole vielä tullut luovaa vastausta joka sopisi useammalle osallistujalla.

Oulussa nojakki harrastajilla kun ymmärtääkseni ole muita yhteisiä tekijöitä kuin nojailu niin keskinäiset keskustelut ja muut sosiaaliset tapahtumat ovat vähissä.
Toki voihan olla että jotain tapahtuu kulissien takana mutta minä en ole moisesta tietoinen.

ja onhan se ymmärrettävää, osa nojailee nojailemisen ilosta ei sosioidakseen muiden nojailijoiden kanssa, onhan se ymmärrettävää että kaikilla ei riitä aika eikä motivaatio nojapyöräilyn harrastus toimintaan isommissa ryhmissä.

mutta toki aiheesta voi ja onkin suotavaa keskustella jatkossakin ja pysytään avoimin mielin.

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Onhan tässä aikaa. Voidaan sitä yrittää järjestää. Osittain kauko suhteenakin. Ja olisi varmaan aika herättää Oululaisetkin talviunistaan. Sillä onhan Oulu ollut aina toiminnan kaupunki. Eikä siinä niin kauheesti järjestettävää ole, jos suunitellaan kevyt toiminta ratekia. Otetaan mukaan paikallinen majottaja ja heidän avulla luodaan ruokailu, majoitus ratekia. Tehdään lista mielenkiintoisista paikoista ja luonto kohteista. Joita teillä siellä riittää. Reittien laatiminen ei paikallisilta vie kuin tovi. Onhan teillä paikallinen matkailu toimist , jonka avuja kannattaa kysellä. Uskon että löydätte yhteihenkeä nojareistakin. Yksin pyöräily on ihan mukavaa, mutta joskus se däväyttää kun saa muita samanhenkisiä kasaan. Majotusten järjestämistä jollakin koululla ei pidä sulkea pois. Ruokailun voi jokainen itekin järjestää. Yrittäkää ny ainakin kutsua Oulun nojapyöräilijät kasaan , niin sit sen näkee tuleeko siittä mitään. Saatiinhan Kokolaankin järjestettyä muutaman miehen voimin. Ei kai Oulu jää toiseksi. :mrgreen:

Trikebee
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Syys 2010, 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: 2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja Trikebee »

Voin kyllä alustavasti osallistua hieman auttamaan jos joku oikeasti ottaa asiakseen ko. tilaisuuden järjestää (vaikka en, vielä, nojakki omistakaan).
Mutta eikö nyt olla vähän aikaisessa liikkeellä kun puhutaan jo 2012 kokoontumisesta? Ehkä vuoden päästä voisi alkaa availemaan keskustelua (imho)

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kun asiaa tehdään harrastepohjalta , pitkä aikaväli tuntuu turhalta. Mutta mäntyharjukin lyötiin lukkoon jo kahtavuotta ennen. On helpompi alustaa ja suunitella pitkällä aikavälillä. Kuin hötkyilemällä. Kun tulee kuitenkin kiire. :D

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: 2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

Nojanalle kirjoitti:

Yrittäkää ny ainakin kutsua Oulun nojapyöräilijät kasaan , niin sit sen näkee tuleeko siittä mitään.

Kuten kokoontumisketjusta voi lukea, ei hirveästi ole vastauksia tullut :( Hiukan epäilyttää ettei taida talkoisiin porukkaa riittää jos jotain isompaa aattelee.

No onhan tässä tosiaan aikaa, jospa tuo ens kesänä vilikastus :D

Nojaillaan!

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Re: 2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja joe67 »

Jos Ouluun tulis kokoontumisajot niin niihin voitais me lappilaisetkin osallistua. Etelään ei välttämättä ehi, mut Oulu ei enään niin kaukana etteikö yks viikonloppu järjestyis.

...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Monelle etelän miehelle Oulu on lähes tuntematon. Kuitenkin sitä sanotaan pyöräilyn megaksi. Saa nähdä saammeko sen kokea. Vai ollaanko siellä viellä , valmiita siirtymään uuden järjestäjä kaupunkien joukkoon. Ei sieltä varmaankaan resusseja puutu, täytyy vaan löytyä se todellinen orkanisaattori sieltä. Toivon ainakin itse että saamme ensivuona kuulla Mäntyharjulla , että Oulu on seuraava paikka. :?:

karpaazi
Viestit: 52
Liittynyt: 05 Touko 2009, 12:04
Paikkakunta: Kälviä

Re: 2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja karpaazi »

Oulussa 6 vuotta asuneena ja pyöräilleenä (pääosin tosin maastopyörällä) muutama kommentti. Oulu on pyöräystävällinen kaupunki, jonka pyörätieverkosto on varmasti maan parhaimmistoa. Mutta Oulusta pitää ensin päästä "ulos", että pääsee kunnolla ajamaan. Minä en ainakaan viitsi lenkkeillä taajamissa.
Lähialueet (Ii, Haukipudas, Kiiminki, Muhos, Kempele) tarjoavatkin sitten vaihtelevia reittejä. Esim. yhden päivän retki Hailuotoon yhdistäisi pyöräilyn sekä merimatkankin(!)

Kaikenlainen oheistoiminta on tietysti aina plussaa, mutta potentiaalisia puuhamiehiä ja -naisia ei kannata karkottaa asettamalla rimaa liian ylös. Kun majoitus järjestyy ja reittimestari osaa asiansa, niin ollaan jo reilusti voiton puolella.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Olen samaamieltä. Yleensäkin ei kannata luoda liian raskasta ja kiivasta ohjelmaa. Varsinkin osa porukasta ei tykkää että ajetaan lähes kilpaa. Päiväohjelman voi laatia varmaan antoisaksi. Itse olen ollut mukana vuoresta 2006 ja täytyy sanoa että joskus tuntuu että olen jossain kilpailussa, enkä yhteisessä kokoontumisessa. Käytettäs aikaa enenmäm paikkakunnan pyöräilyreitteihin, pysähdyttäisiin mielenkiintoisiin kohteisiin. Eikä ajettas sadankilometrin kilpa-ajoja. Ohjelma pitää joustaa. Aikaa poiketa syömään ja nauttimaan esim. Torielämästä, museoista, merenrannasta ja vaikka katsella Oulun katuelämää ja maistella paikallisia herkuja.... :wink:
Ruokailun voi järjestää toisellakin tapaa. Hommatkoo jokainen syötävänsä, tai käykööt paikallisissa. Yöpymisiä voi kysyä kouluist ja opistoista. Suuremmassa ryhmässä juttukin lentää paremmin. En itse ainakaan kaipaa mitää hotelli majotusta. :lol:

Avatar
pikametri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 245
Liittynyt: 18 Syys 2008, 22:09
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja pikametri »

Juuri näin. Kokoontumisajot ovat kokoontumista ei kilpailua varten. Joka haluaa kilpailemaan, joutuu menemään esim. kuuluisaan TDH:n, jossa on tarvittava ajanotto. Jos taas haluaa ajaa itselle sopivan pitkän lenkin, niin se onnistuu parhaiten omatoimisesti, oman kunnon ja halujen mukaan.

Myöskään majoitus ei ole pääosassa tällaisessa kesätapahtumassa, jossa pääasiassa vaihdetaan kuulumisia ja mielipiteitä toisten rentojen alan harrastajien kesken, niin ja kaikkihan ovat joskus eläessään mökkeilleet mitä ihmeellisimmissä mökeissä.

Taajamissa ja pyöräteillä pyöräilyssä (vaikka hitaastikkin) on etunsa: siellä näkee yleensä muutakin kuin puita tai peltoa, pystypyöräilijät näkevät nojapyöräilijöitä, ruokailut ovat helppoja järjestää, niin ja pystyy jutustelemaan ja pysähtymään eri paikoissa kun ei ole kiire. Taukopaikat ovat usein erittäin sosiaalisia tapahtumia, isoa laumaa ihmeellisiä pyöriä on pystyilijöiden helpompi lähestyä ja jopa tuijottaa, toisin kuin yksittäistä nojapyörää jonka näkee kylillä sillä siinähän ei ole mitään ihmeellistä nähtävää keski-ikäisille ihmisille (toisin kuin pikkulapsille ja vanhuksille se on aina uusi ja mielenkiintoinen vempain).

HP Spirit, Hase Kettwiesel, Hase Pino, Rowing Bike Thys, Pika MBB (omavalmiste), Challenge Hurricane.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: 2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Itse olen vähän eri mieltä.
Tulen juuri noihin tapahtumiin ajamaan noita pitkiä lenkkejä
muiden kanssa, kun yksin se ei niin mukavaa ole.
Ja ei haittaa, jos välillä ajetaan kovempaakin......
siinä saa vähän vertailukohtaa omasta kunnosta.
Tauot ovat olleet riittävän mittaisia palautumiseen......
ainakin minun kohdalla.
Ja ajanottoahan ei ole ollut (paitsi Kokkolan 2km pyrähdys),
joten en kilpailuksi menisi kutsumaan
Ja olihan Peurungassa nuo lyhyemmät reitti-vaihtoehdot.
Jos tapahtuman luonne olisi semmoinen, että ajettais vain
noita lyhyempiä matkoja ja ihaltais maisemia, luultavasti
jättäisin väliin....
Ja olen kyllä tykännyt, että majoitus ja ruokailu on hyvin järjestetty.......
Tuo periaate, että hommatkoon jokainen syötävänsä ei taivu mulle.......
yhteinen aamupala ja ruokailu on tärkeä osa tuota tapahtumaa.

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: 2012 Nojapyörä kokoontuminnen Ouluun.

Viesti Kirjoittaja irakas »

Stapani kirjoitti:

Itse olen vähän eri mieltä.
Tulen juuri noihin tapahtumiin ajamaan noita pitkiä lenkkejä
muiden kanssa, kun yksin se ei niin mukavaa ole.
Ja ei haittaa, jos välillä ajetaan kovempaakin......
siinä saa vähän vertailukohtaa omasta kunnosta.
Tauot ovat olleet riittävän mittaisia palautumiseen......
ainakin minun kohdalla.
Ja ajanottoahan ei ole ollut (paitsi Kokkolan 2km pyrähdys),
joten en kilpailuksi menisi kutsumaan
Ja olihan Peurungassa nuo lyhyemmät reitti-vaihtoehdot.
Jos tapahtuman luonne olisi semmoinen, että ajettais vain
noita lyhyempiä matkoja ja ihaltais maisemia, luultavasti
jättäisin väliin....
Ja olen kyllä tykännyt, että majoitus ja ruokailu on hyvin järjestetty.......
Tuo periaate, että hommatkoon jokainen syötävänsä ei taivu mulle.......
yhteinen aamupala ja ruokailu on tärkeä osa tuota tapahtumaa.

Näyttää olevan ilmeistä, että on olemassa monenlaisia nojakisteja. Toiset tykkäävät, että kaikki on huolellisesti järjestettyjä majoituksineen, ruokailuineen ja kilpailupyrähdyksineen. Toiset taas tykkäävät omatoimisemmasta retkeilystä ilman kovinkaan kummoisia järjestelyjä. Vain kohtaamiset tietyin paikoin esim. leirintäalueilla ja nähtävyyksillä ovat tarpeellisia, muuten mennään omin avuin omassa rauhassa (kuten ellunkanat). Sattumoisin ajavat samoista nopeuksista tykkäävät yhdessä.

Tästä voi vetää selvän johtopäätöksen, että olisi järjestettävä erilaisia kokoontumisajoja. Järjestelyjen kannalta jälkinmmäiset ovat paljon helpompia järjestää ja voivat sen takia helpommin myös toteutua. :mrgreen:

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Vastaa Viestiin