Renkaat

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja vaaka »

12 km Nokian A10 32-622 nastarengas edessä ja Durano 28 takana. Linnunlaulun itäpuolella samassa mäessä radan toisella puolella vetopito loppui ennen puolta väliä takana olevadta Durtsista. Noksun kulmussa olevat nastat eivät ota lumeen kiinni ilman kallistusta, jos lumen paksuus ei nouse asfaltista nastoihin asti. Jolloin pehmeä lumi nykii renkaita. Eräskin käärmeily ja kävelyvauhdista vasemmalle kyljelle, kun etunen upposi lumeen huonosti hoidetusta kohdasta. Tappajaselikelille käy A10, mutta tien huolto on nyt sulasta 3-4 cm jää/jäätyneestä urasta samanpaksuiseen pehmeään lumeen, johon 32 millin rengas uppoaa kuin veitsi. Siirto talvipyörään ja 42 millin Maraan.

Lisäys. Tietokoneen mukaan Durano 28-622 vetopidon loppuminen tapahtui hetkestä riippuen joko 4,8 tai 3,8 km/h nopeudessa. En teidä paineita, mutta alapäästä kai ovat. Olisiko 3,5 Bar? En päässyt lähellekään jyrkintä kohtaa ja ei käynyt mielessä yrittää kulmanmittausappia käyttää jyrkkyyden määrittämiseen. Jos pitäisi jyrkimmän kohdan 19 % verrata hihanravistuksen tarkkuudella, suolahyppyselliseni on sudituskulmalle jotain 13-16 % välillä. 12 kg max pyörä, en ole punninnut sitten pehmikkeiden lisäämisen ja alle 71 kg kuski, mutta paljonko, en tiedä plus talvivaatteet.

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Härski »

Tökkäs viimepäivien rengasjuttujen siivittämänä yhen henkilönostimen gummit silmään.

Ei siis mitään uutta maanpäällä.

Wheelholesters
Wheelholesters
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja jori »

Tuollaiseen nostimeen tarvitaan niin jäykät renkaat, ettei tarvitse erillisiä tukijalkoja nostoa varten. Jäykät ja painavat, eli sopivat hyvin ilmattomana toteutettavaksi.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Härski »

Mä jäinkin lähinnä ihmettelemään noiden reikien funktiota tossa käyttötarkoituksessa.

Olisivatko liian kestävät kunnollisena umpikumisena..hehkulampputeoria?

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja tm »

Wim Schermer oli löytänyt heiluritestailuillaan uuden hyvin rullaavan suosikkirenkaan, Greenspeed Scorcher 120:
http://wimschermer.blogspot.fi/

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mikähän isoista firmoista sen on tehnyt?

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Flaamin luetun ymmärtämiseni (huono) on parempi kuin kuullun ja jos oikein ymmärsin, australialainen kinnerivalmistaja Greenspeed on tehnyt tuon 42 mm leveän renkaan, joka pumpattuna parhaaseen heiluntapaineeseen on 29 mm leveään Schwalbeen verrattuna hieman eri asia. 275 grammainen 42 mm rengas? Kuinkahan kestävästä renkaasta on kyse?

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ei ne sitä ole ite tehneet kuten ei Bromptonkaan ole itse niitä renkaitaan tehnyt. Jokin iso rengasfirma ne on tehnyt ja siihen on vaan lyöty Greenspeedin merkki kylkeen.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Voi olla, mutta ei löytynyt artikkelista sitä infoa.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5020
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja tm »

Juu ei tietoa kenen tekeleet on, ehkä sekin selviää jossain vaiheessa.
Kai tuommoiset pitää jossain vaiheessa ottaa kokeiluun.

Avatar
juuva
Viestit: 140
Liittynyt: 07 Elo 2011, 19:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: RE: Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja juuva »

terppa kirjoitti:
juuva kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Näköjään löytyi yksi ihan hyvännäköinen 24" läskikumi vaihtoehdoksi vee rubberille, toki vähän korkeampi nappula voisi vielä olla
http://m.rutlandcycling.com/318187/prod ... -tyre.aspx

Kuva
Specialized Ground Control Fat 24x4.0

Tätä olin yhtenä vaihtoehtona katsellut, mikähän lie saatavuus kotomaahan? Specializedilla taitaa olla hieman tapana asettaa rajoitteita maiden rajoja ylittävälle kaupalle..

Kuvan perusteellanappuloita on ainakin jonkin verran, mutta liekköhän niissäkään tarpeeksi korkeutta nastoitusta varten?

Näyttäisi hinnaston perusteella olevan 13,9 £ rahdin määrä Suomeen eli kait lähemmäs 80€ tulisi hintaa jos yhden ottaa... saattaisi nastoitus onnistuakin, on ainakin lähelle riittävän korkuinen nappula. Jokatapauksessa paremmin talvella toimiva kun vee rubber.

Pitää eka koklata Sailan läskiin 26 etunakkia kun semmoinen on ylimääräisenä mutta taakse tommosen vois yrittää tehdä ensitalveksi.

Muoks. Tsekistä ton sais jo n. 40€ hintaan. http://www.specializedkolokram.cz/plast ... ort-24x4-0

Tällaiset tonttu toi muutama päivä sitten. Nappuloilla on korkeutta n. 3-3,5mm ja aika harvassa niitä on.. katsellaan sitten myöhemmin miten toimiivat kun uuden eturenkaan saa rakenneltua. Ei taida tuo paksuus kuitenkaan nastoitukseen vielä riittää.

Reippailija
Viestit: 198
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Reippailija »

Kevät koittaa ja vikkelät renkaat 26 -koossa olisi hakusessa.
Nykyään alla Marathon Racerit. Ei niistä pahaa sanottavaa ole, mutta Rolling Resistance -testissä eivät olleet oikein nimensä ( Racer) veroiset.
Kovin kapeita en haluaisi, koska Performeri on jousittamaton ja tiet ovat mitä ovat.
Tubeless-kiekkojakin katselin, mutta niiden paras hyöty taitaa olla maastorenkailla.
Eli mitä suosikkeja löytyy 26 -tuumaisena?

Performer Highracer, Dahon Visc P18, Orbea Aqua, Rossano, Helkama jääkäri Torpedo 3s

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Reippailija kirjoitti:

Nykyään alla Marathon Racerit. Ei niistä pahaa sanottavaa ole, mutta Rolling Resistance -testissä eivät olleet oikein nimensä ( Racer) veroiset.

Kojakit ;) Vaikka tuon tason renkaiden erot on minimaaliset "tavallisissa" nojapyöränopeuksissa ilmanvastuksen tehdessä ainakin 80% vastuksista.
Itse ajoin Nokialla vuonna 2013 Kojakeilla ja olin seuraavana kesänä 10% nopeampi vaikka alla oli mainitsemasi Marathon Racerit.
Kojakit oli Highracerissa ja Marathon Racerit Yescomissa(matala lowracer). Kaikissa testeissä nio Kojakit on kuitenkin Marathon Racereita nopeammat.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Reippailija
Viestit: 198
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja Reippailija »

Jassoo. Vuodessa on tullut vauhtia lisää ja Marathon Racereista eikä lowracerista ei ole ollut haittaa : )
Löydätkö noita em testejä mistään vai onko ne yleisesti hyväksyttyjä totuuksia?
Reenimotivaatiota ajattelin kuitenkin nostaa lainaamalla pyörääni kokeeksi jollekin kokeneemmalle.

Performer Highracer, Dahon Visc P18, Orbea Aqua, Rossano, Helkama jääkäri Torpedo 3s

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Renkaat

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ei oo testituloksia, on vaan 15vuodessa hankittuja käyttökokemuksia. Jos hyppää 10e euron markettien yleiskumeista tiettyyn käyttötarkoitukseen tehtyihin 20-30e kumeihin niin ero on iso, mutta keskenään noissa saman hintaluokan renkaissa ei ole ihmisaistein havaittavia eroja jos ovat samanlaiseen käyttöön tetyjä.
Vertailu, testailu ja kokeilu on paljon mukavempaa kuin valmiiden testien lukeminen, suosittelen kaikille ;)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin