Sivu 35/72

Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 10:03
Kirjoittaja juuva

Täällä näitä vertailuja on http://www.bicyclerollingresistance.com ... racer-2015

Racer on omassa käytössä ainakin ihan hyvä perusrengas ollut. Reippaasti miellyttävämpi kun markettikumit.


Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 10:09
Kirjoittaja jviirret

Tota testin kuvaa katoin ja ne mun Marathon Racerit oli jotakin vanhempaa mallia, ne oli uutenakin lähes kuviottomat...

Jukka


Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 10:37
Kirjoittaja Vilijami
Reippailija kirjoitti:

Kevät koittaa ja vikkelät renkaat 26 -koossa olisi hakusessa.
Nykyään alla Marathon Racerit. Ei niistä pahaa sanottavaa ole, mutta Rolling Resistance -testissä eivät olleet oikein nimensä ( Racer) veroiset.
Kovin kapeita en haluaisi, koska Performeri on jousittamaton ja tiet ovat mitä ovat.
Tubelcess-kiekkojakin katselin, mutta niiden paras hyöty taitaa olla maastorenkailla.
Eli mitä suosikkeja löytyy 26 -tuumaisena?

50-559 Kojakit. Iso ilmatila ja keveästi rullaa, eikä hintakaan ole paha. En muuta laittais yleisrenkaaksi 559 koossa.


Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 11:08
Kirjoittaja jviirret

Toinen kokemus:
Geopyörässä oli Continental Sport Contactit. Takarengas mureni muutamassa kesässä käyttökelvottomaksi, kudoksiin pääsi kuraa ja repesi. Vaihdoin tilalle 35mm Kojakin. En huomannut eroa mukavuudessa ja nopeudessa. Molemmat sileitä, liki saman paksuisia ja yhtä suuren paineen kestäviä. Siksi ajossa ei voi juuri eroja olla, mutta kestävyydessä näköjään on.

Jukka


Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 12:51
Kirjoittaja Wacky

Itte olen tykänny erittäin paljon Schwalbe Almotioneista jotka testien ja oman kokemuksen mukaan rullaa erittäin hyvin, niistä ei vaan ole racerin korvikkeeksi joka pyörään koska 55-559 on ainoa 26" koko :mrgreen:


Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 14:35
Kirjoittaja vaaka

Kun vanhoista (10 v noin) Marathon Racereista vaihdoin 35 Kojakiin, ero oli selvä. Leveämpää Kojakia en ole kokeillut, mutta luulisi olevan pätevä. Almotion on pärjännyt tosi hyvin testeissä ja kestävyys kiinnostaisi tietää. On vain sellainen pulma, että noin leveä rengas ei mene kellarin pyörätelineeseen.

Tri pyörässä 32-622 Sport Contact 2 kului timanttikuvioltaan enimmäkseen ehkä tonnin päälle. Olisiko 1500 km ja sitten kun päästiin tasaisemmalle osalle rengasta, visuaalinen kuluminen hidastui. Paras kokeilemani rengas kostealle ja yleensä liukkaalle alustalle. Pehmeä kumi tuo pitoa ja kerää kiviä kovaa kumia selvästi enemmän. Lukkojarrutuksia tuntuu tulevan enemmän ja en tiedä, johtuuko se kumista, vai kasvaneen luoton mukana tulleesta agressiivisemmasta ajotyylistä. Hieman nopeammin tuntuisi pysähtyvän kuin 28-622 edessä ja 25-622 GP4000S2. Lisäpintaa on.


Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 15:01
Kirjoittaja jooseha

Mä laittaisin samanlaiset, kun kerran olet ollut tyytyväinen. Mitäs sitä hyvää vaihtamaan? Huononee vaan muut ominaisuudet, jos liikaa painottaa yhtä ;)

vaaka kirjoitti:

Kun vanhoista (10 v noin) Marathon Racereista vaihdoin 35 Kojakiin, ero oli selvä.

Näyttää testin mukaan olevan rullaavuudessa eroa muttei isoa ja sekin Racerin eduksi :roll:


Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 15:45
Kirjoittaja Nojanalle

Itse tykkäsin aikanaan Nazcassa kun laiton alle Crazy Bobit . Leveyttä oli 60-507 ja rullas hyvin asfaltilla ja mukavat ajaa sorateillä . Nyt kun kehittelen uutta pyörää , laitan samanlaiset renkaat lähes alle .Mutta koossa 60-559 . Kojakit ovat muiden pyörien alla . Nillä en tykkää ajaa millään soratiellä .
Contin renkaisiin en ole siirtymässä takas . Kun kestävyys on niiden suurin ongelma . Vain yhdessä Kojakissa on ollut laatu ongelma ja senkin tilalle sain heti uuden .
Halkes kulutuspinnan ja sivun välistä . Tyytyväisyys on korkea laadun suhteen .


Re: Renkaat

Lähetetty: 27 Tammi 2017, 22:00
Kirjoittaja Härski

Mullakin muutama gontin tour ride murentunut käsiin samalla tavalla kuin Jukka kuvaili. Pintakumi halki, pikkukiviä halkeamat täyteen..ja laulu on valmis!
:?
kuvakin olis aiheesta, mutta pannahisen iso sellainen :wink:


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Tammi 2017, 11:12
Kirjoittaja Mahe

Perus-marathonit (ei racer eikä plus) on ollut pyörässä uudesta saakka, kun ei ole paremmasta tietoa. Samat on hyllyssä oottamassa että entiset kuluu loppuun, puhkeamaan noita ei näköjään saa (n. 7000 km samoilla reinkailla, ei rengasrikkoja ja kuviota on vielä jäljellä)

Välillä olen leikitellyt ajatuksella että kokeilis Kojakkeja, mutta soratiet arveluttaa kun niitäkin tulee ajeltua. 24" ei ole onneksi liikaa valikoimaa niin ei tartte kuluttaa aikaa rengastestien puhkianalysointiin :)


Re: Renkaat

Lähetetty: 28 Tammi 2017, 23:05
Kirjoittaja jori

Tässä video tubeless renkaiden puolesta.
http://www.cyclingweekly.co.uk/videos/c ... estruction
Voiko tuo olla totta. Onko tosiaan niin, että tubeless renkaita ei tarvitse paikata reissussa pistojen takia, vaan ainoa ongelma ovat viillot ja repeämät. Wacky ainakin käyttää sisärenkaattomia. Onko kellään sisärenkaatonta kapeaa rengasta käytössä. Onko se tosiaan noin hyvä, kuin tuo video antaa ymmärtää?


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Tammi 2017, 08:43
Kirjoittaja Wacky

Oma kokemus kapeista tubeless renkaista on että kovan vauhdin takia renkaista pääsee vuotamaan enemmän painetta kuin tuossa testissä joten pumppaaminen saattaa tulla tarpeelliseksi, mutta litkut paikkaa reijät ja matka voi jatkua.
Mä en ole tubelesseilla, joilla ajan siis jatkuvasti, joutunut muistaakseen turvautumaan sisuriin jota kannan mukanani päivittäin viimeisen kolmen vuoden aikana kertaakaan.


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Tammi 2017, 09:19
Kirjoittaja vaaka

Kojak kestää hiekkatietä hitaasti ajaen ja on tuurista kiinni, miten käy isompia soranpaloja väistäessä tämän kokoisella ajajalla. Ei Kojakista ole jatkuvaan sepelin ylitykseen.

Kymmenvuotias Marathon Racer on kovettunut pinnaltaan, joten se taipuu vähemmän kuin tuore ja siten rullaus muuttuu. Täällä sanottiin Racerin muuttuneen vuosien varrella ja pintakuvion vaihtuneen. Minulla ei ole kokemusta uudesta Racerista, miten se rullaa vanhaan verrattuna?


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Tammi 2017, 09:51
Kirjoittaja Mahe

Ei mua slikseissä ja sorassa se kestävyys niin arveluta, vaan pito. Olen huomannut, että noilla kuluneilla marathoneillakin jo irtosoralla tai vähän pehmeällä kivituhkalla luistelee herkemmin kuin tuoreilla renkailla aikanaan. Voipi olla että renkaat joutuu vaihtamaan ennen kuin on pistosuojakerros näkyvissä :)


Re: Renkaat

Lähetetty: 29 Tammi 2017, 10:03
Kirjoittaja jviirret

Mä taas oon ajellut Kojakeilla ja Sport Contacteilla soralla surutta, hyvin ne on sen kestänyt. Liukkaathan ne irto soralla on, mutta kuinka karkea sen kuvion pitää olla että on soralla merkittävästi parempi? Mieluummin ajan irtosoralla vähän hitaammin että saan hyvin asfaltilla toimivat renkaat alle.

Jukka