Pyöräsi kuva

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja irakas »

Tässä yksi seitsemästä: Kuva

Snake 1 :)

sakari

Viimeksi muokannut irakas, 15 Marras 2008, 06:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Päivitetäämpä omat kuvat vastaamaan tämän päivän(15.6.) tilannetta.
Yleensä ajelen tällä LWB:llä, kärryn kans tai ilman:

Kuva

Jos haluan mennä vähän kovempaa, ajelen tällä Lowracerilla:

Kuva

Takalokasuoja löytyy ja säädöt vähän "virtaviivaisemmat".

Mikäli tarve saada pyörä kuljetettua pyöräkoukuilla ja/tai kun tarve ketterälle pyörälle, ajelen tällä SWB:llä:

Kuva

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja irakas »

Tämä Snake 5

Kuva

on minun onnistunein nojakki. On vailla pahimpia mokia ja on hyvä ajaa. :D Olen taas kerran muuttanut sen peräosan muotoilua ja maalannut penkin runkorakenteen mustaksi.

sakari

Viimeksi muokannut irakas, 26 Loka 2008, 16:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Laita tuohon kuvaosoitteesi alkuun [img]ja%20perään[/img], mutta, please, älä laita kovin leveitä kuvia. esim. mulla on niin pieni näyttö, että yli 800 pistettä leveät kuvat tekee foorumin käytöstä työlästä, kun pitää käyttää sivusiirtopalkkia :evil:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

irakas kirjoitti:

Tämä Snake 5 http://farm4.static.flickr.com/3073/258 ... f4da_o.jpg
on minun onnistunein nojakki. On vailla pahimpia mokia ja on hyvä ajaa. :D Olen taas kerran muuttanut sen peräosan muotoilua ja maalannut penkin runkorakenteen mustaksi.

Kertokaapa taas kerran, miten saatte kuvat suoraan näkysälle täällä lowridessä! :x

sakari

Mielenkiintoisen näkösiä pyöriä :)

Olisi kiva päästä kokeileen tollasta puurunkosta, miten eroaa metalliveljistään ajossa. Kiinnostaa myös noiden kulutuskestävyys, paljonko tuollanen puurunko kestää ajoa, varmaankin tarpeeksi :wink:

Nojaillaan!

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja irakas »

Tässä Wol tämän hetkisessä muodossaan: Kuva

Trek r200:
Olisi kiva päästä kokeileen tollasta puurunkosta, miten eroaa metalliveljistään ajossa. Kiinnostaa myös noiden kulutuskestävyys, paljonko tuollanen puurunko kestää ajoa, varmaankin tarpeeksi Wink<<

Puurunkoinen nojakki verrattuna metallirunkoiseen on kuin puuvene verrattuna laisikuitu- tai alumiinirakenteiseen veneeseen.

Jousitusta ei juuri tarvita, kun runko joustaa.

Jos liitokset (metalli-puu) ovat hyvät (lähinnä pulttiliitoksia), kestää puurunko hyvin.

sakari

Viimeksi muokannut irakas, 26 Loka 2008, 16:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja irakas »

Kuva

Viimeksi muokannut irakas, 26 Loka 2008, 16:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

irakas kirjoitti:

Tässä Wol tämän hetkisessä muodossaan: [img]http://farm4.static.flickr.com/3057/258 ... o.jpg{/img]

Trek r200:

Olisi kiva päästä kokeileen tollasta puurunkosta, miten eroaa metalliveljistään ajossa. Kiinnostaa myös noiden kulutuskestävyys, paljonko tuollanen puurunko kestää ajoa, varmaankin tarpeeksi Wink<<

Puurunkoinen nojakki verrattuna metallirunkoiseen on kuin puuvene verrattuna laisikuitu- tai alumiinirakenteiseen veneeseen.

Jousitusta ei juuri tarvita, kun runko joustaa.

Jos liitokset (metlli-puu) ovat hyvät (lähinnä pulttiliitoksia), kestää puurunko hyvin.

sakari

Kiitos Sakari vastauksesta.

Toinen askarruttava asia oli juuri tuo metalli/puu liitos ja sen toimivuus. Puu on kyllä hieno materiaali, siinä on jotain ihmeellistä taikaa.

Nojaillaan!

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1051
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

Kuva

Tuossapa omani, Alligtin Kruiser. Löytyy myytävänä-osastoltakin ;)

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
Mikko
Viestit: 110
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Onko tässä jokin optinen harha vai onko tuo etulimppu aivan STANAN ISO???

There was two cats in Kilkenny, both thought there was one too many.

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

Mikko kirjoitti:

Onko tässä jokin optinen harha vai onko tuo etulimppu aivan STANAN ISO???

Eipä tullu kysyttyä hammaslukua, mutta iso se on :D

Nojaillaan!

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1051
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

Kuva

Tuossapa uusi pöörä, eli Pena. Nimi tulee takahaarukan tekstistä, irronneen t-kirjaimen takia siinä lukee Action Ben. ;)

Alligtin etulimppu oli 65-piikkinen, eli kohtuullisen iso. Lujaahan sillä pääsikin.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Henkka
Site Admin
Viestit: 51
Liittynyt: 14 Elo 2006, 08:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Kuva

Flevo tällä kertaa Bike-moodissa.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja irakas »

Henkka? Oletko ajellut pitempiä matkoja Flevolla (varsinkin 2-pyöräisellä?), Pythonilla tai Hipparion-tyyppisellä deltalla? :evil:

Olen tosissani aika jyrkästi sitä mieltä, että jalkaohjattava nojakki on väsyttävämpi ajaa pitkillä matkoilla ilman piitkää harjoittelua kuin käsin ohjattava.

Mielestäni ideaali tilanne on: Käsillä ohjataan ja jaloilla poljetaan. :mrgreen:

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Pyöräsi kuva

Viesti Kirjoittaja jviirret »

irakas kirjoitti:

Olen tosissani aika jyrkästi sitä mieltä, että jalkaohjattava nojakki on väsyttävämpi ajaa pitkillä matkoilla ilman piitkää harjoittelua kuin käsin ohjattava.

Mielestäni ideaali tilanne on: Käsillä ohjataan ja jaloilla poljetaan. :mrgreen:

Miten siinä voi rasittua? Ohjaaminen vaatii vain murto-osan voimaa polkemiseen verrattuna, kädet saa olla rentona ja suoraa ajaessa ei tarvi ohjata. Onko sinulla hipparion kopiosi ohjauskulma kuten eskolla, mutta ilman ohjausiskunvaimenninta? Tällöin siinä pitää pitää keulaa ajaessa jaloilla suorassa, kun taas pystymmällä ohjauskulmalla keula pysyy ajaessa suorassa, ainoastaan kääntäminen vaatii enempi voimaa.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin