Kommentteja ja ehdotuksia missä vika, tulikin. Kiitoksia.
Mielestäni yksi asia on selvä, että PUOMI HEILUU JA SYY ON KUN TAKAPÄÄN TOLPPA HEILUU niinkuin Jorikin totesi. ( kohdistuu voimakas rasitus, rakenne hepponen )
Minun mielestä kampikeskiön kiinnitys ei anna periksi, on se niin tiukasti hahlossa ja lemmareilla kiinni.Rasitustahan siihen tulee mikä
koituu puomiin ja se heiluu.
Kammet , rattaat ja etuvaihtajahan heiluu samassa suhteessa niinkuin TMS:kin totesi, luulisi ettei se muutama milli sivuttaisliikettä vaikuta vaihtajan
toimintaan. Ketjuhan liikkuu sivusuunnassa mukana, seuraava ketjun kiinnityspinta on vasta alapuolella hammastetussa pylpyrässä,välimatkaa heilua.
Rattaiden koko ero on 20-hammasta.varmaan etuvaihtajanhäkille ja alumiinitolpalle missä häkki kiinni kova rasitus.Alumiinitolppakin saattaa antaa hieman periksi.Ajeleehan ne mualimalla suurimmillakin koko eroilla esim 34 / 61 ilman ongelmia ?
Häkki on mielestäni säädetty oikein. Säätövaraa on rajoittimissa,mutta mihis säädät kun toimii hyvin, joku päivä taas ei.
Videohan oli kuvattu alle 20 km /h vauhdissa. Mitähän tapahtuu, kun poljetaan apinan raivolla isolla limpulla ylämäkeen.Onkohan puomissa enemmän eloa ?
Ensi keväänä tutkitaan , jos DF:n "talviunet" ei korjaa tilannetta