Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Uusikäyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Heinä 2017, 09:59

Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja Uusikäyttäjä »

Haluaisin ostaa itselleni nojapyörän. Haussa olisi hyvässä kunnossa oleva käytetty tai edullinen low-racer. Jotenkin tuntuu että on todella vaikeaa löytää kauppaa joka sellaisen haluaa minulle myydä. Olen ollut yhteydessä Raptobike kauppiaaseen netissä (raptobike webshop) mutta kauppa ei vaikuta hyvältä sillä myyjä ei osaa/halua vastata miksi sähköpostilla ilmoitettu hinta on eri kuin nettikaupassa ja mitä komponentteja tarjous sisältää.

Kaipaisin vinkkejä luotettavista kaupoista (suomesta tai maailmalta) mistä voisi kysellä pyörää. Olen löytänyt suomesta Savenmaan mutta siellä tarjolla olevat mallit eivät oikein miellytä silmää. Lisäksi olen kysellyt käytettyä ligfiets.net sivulta.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

[quote="Uusikäyttäjä"]Haluaisin ostaa itselleni nojapyörän. Haussa olisi hyvässä kunnossa oleva käytetty tai edullinen low-racer. Jotenkin tuntuu että on todella vaikeaa löytää kauppaa joka sellaisen haluaa minulle myydä. /quote]

Tällä samalla Nojapyöräfoorumilla on juuri nyt myynnissä kaksikin nojakkia:

http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=4&t=5304

http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=4&t=5305

Noilla pääsee jo hyvin alkuun...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kyllä myytävää riittää . Sakarilla on montakin ja itsekin voisin myydä STERN 3:sen pois . Kun seisoo tallissa . Jos vain pituutesi on 190cm , tai enenmän .

Pentti M Reku
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 321
Liittynyt: 16 Helmi 2017, 23:40

Re: Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja Pentti M Reku »

http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=7&t=5210

https://www.tori.fi/koko_suomi?q=nojapy%F6r%E4&cg=0&w=3

Kannattaa käydä koeajamassa erilaisia pyöriä, voi olla ettei lowraceri ole mieleinen. Tuo vuokraushomma on siinä mielessä myös hyvä, että vasta muutamien satasien jälkeen voi pyörästä ja sen sopivuudesta sanoa jotain.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Tervetuloa. Mistä päin olet ja kuinka kauas olet valmis matkustamaan koeajolle? Täällä on nojailijoita ympäri maata. Starttaus on erilaista nojapyörällä muihin pyöriin verrattuna, joten kokeneen avusta voi olla iloa.

Ymmärtääkseni low racerit kallistuvat sivusuunnassa nopeammin kuin korkeammat pyörät.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja PW »

ttp://66.147.244.113/arcusvel/
Uusi suomalainen kauppias, edustaa Azubia ja Iceä. Lowraceria ei taida olla valikoimissa, toisaalta korkeemmat pyörät taitaa olla enemmän nyt muodissa.
Itsellä sama kokemus Raptobikesta aikoinaan, ostamatta jäi sillon - mutta siitä johtuen, oon rakentanu aika monta nojakkia :mrgreen:
Käytettyjä lowracereita löytyy Hollannin sivustoilta usein ja hinnatkin on miusta tulleet alas päin. Esimerkiksi http://www.ligfiets.net/advertisement.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Uusikäyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Heinä 2017, 09:59

Re: Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja Uusikäyttäjä »

Valitettavasti olen vain 175 pätkä. Joten jää kaupat tekemättä STERNIstä.

Koeajo olisi tosiaan hyvä idea kun ei aiempaa kokemusta nojapyörästä ole. Pääasiassa liikuskelen Oulussa. Olisiko täällä koeajomahdollisuuksia?

Olen ehkä vähän ronkeli pyörän suhteen sillä sen pitäisi myös näyttää hyvältä omaan silmään. Ei sen ehkä tarvitse olla low-racer. Olen alustavasti haaveillut seuraavista malleista Challenge Fujinista, raptobike, M-racer, nazca gaucho, optima baron..

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja vaaka »

On Oulussa nojapyöräilijöitä ja nojakkien rakentajia. Haastetta vastaanottamaan arvon herrat.

Low racerit ovat arkipyörinä haastavampia kuin korkeammat tuli mieleen. Tavaran kuljetus ja ketteryys ovat.haaste ainakin joissain malleissa. Tuuli ei haittaa yhtä paljon kuin korkeammissa malleissa.

Eikö myyntipalstalla ole Fujin?

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja PW »

http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=7&t=5172
Tuossa ketjussa nimimerkki kamulla Fujin, tosin Hesan suunnalla. Kuulemma saattas olla myynnissäkin.
Oulussa mhelanderilla M5 lowracer mutta Mika taitaa olla pidempi.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Jos ulkonäkö edellä lähestytään lowracer ajatusta, niin omaan silmääni tuo f'lowroller olisi mieleinen. Ja tuommoinen voisi ehkä olla rakenneltavissa Oulun suunnalla :wink:

Liitteet
long2.jpg
long2.jpg (12.67 KiB) Katsottu 5355 kertaa
Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja MikaL »

PW kirjoitti:

http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=7&t=5172
Oulussa mhelanderilla M5 lowracer mutta Mika taitaa olla pidempi.

Mikalla taitaa olla neljä hyvin erilaista nojapyörää, jos noita pääsisit kokeilemaan niin olisi hyvä kattaus vaihtoehdoista.

MetaPhrastic 2012

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja PW »

Onhan siellä Oulunseudulla paljonkin nojaajia mutt osa on hissukseen, eivät juuri foorumilla metelöi :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pentti M Reku kirjoitti:

Kannattaa käydä koeajamassa erilaisia pyöriä, voi olla ettei lowraceri ole mieleinen. Tuo vuokraushomma on siinä mielessä myös hyvä, että vasta muutamien satasien jälkeen voi pyörästä ja sen sopivuudesta sanoa jotain.

Siksipä minä en ole noita lyhyitä koeajoja koskaan kenellekkään oikein suositellut. Ostaa vaan jonku oikean nojapyörän(Savenmaan 199:- matkaaja EI ole tällainen) ja alkaa ajeleen. Eka kesänä kyllä hahmottuu sitten minkälaisen pyörän oikeasti haluaa vai haluaako enempää nojakilla edes ajaa.
5min koajon perusteella jokainen ostaa triken kun kaksipyöräinen tuntuu niin huteralta...

Uusikäyttäjä kirjoitti:

Valitettavasti olen vain 175 pätkä. Joten jää kaupat tekemättä STERNIstä.

Koeajo olisi tosiaan hyvä idea kun ei aiempaa kokemusta nojapyörästä ole. Pääasiassa liikuskelen Oulussa. Olisiko täällä koeajomahdollisuuksia?

Raahessa ainakin on ;) Mulla on Savenmaan matkaaja jolla pääsee kokeilemaan tasapainon ylläpitoa niinkuin oikealla nojapyörällä, eli kroppa on kiinni selkänojassa. Sitten kun sillä ajo sujuu niin voi kokeilla Porkkanaa(26/26SWB) tai Geopyörää(26/26LWB). Kaksi viimmeistä säädetty 183 pitkälle, mutta on tuolla geopyörällä ainakin 10cm lyhyemmät pystyneet ajamaan säätöihin koskematta. Lähimmäs kaupallisen ajofiilistä pääsee Porkkanalla http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=5083

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Uusikäyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 16 Heinä 2017, 09:59

Re: Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja Uusikäyttäjä »

Oispa hieno tuollainen f'lowroller. Kiitos vinkistä tämän ansiosta tutustuin foorumin rakenteluosioon. Hienoja pyöriä on valmistunut. Pieni rakennuskipinä heräilee kun olisi laitteetkin jo valmiina. Mutta ehkä kuitenkin ajankäytön kannalta olisi parempi ostaa valmis pyörä. Minulla on jo pystypyörä tavarankuljettamista varten joten pienemmälläkin kuljetuskapasiteetilla oleva pyörä käy hyvin.

Foxpire
Viestit: 22
Liittynyt: 11 Touko 2017, 18:25
Paikkakunta: Riihimäki

Re: RE: Re: Mistä nojapyöriä voi ostaa?

Viesti Kirjoittaja Foxpire »

PW kirjoitti:

ttp://66.147.244.113/arcusvel/
Uusi suomalainen kauppias, edustaa Azubia ja Iceä. Lowraceria ei taida olla valikoimissa, toisaalta korkeemmat pyörät taitaa olla enemmän nyt muodissa.
Itsellä sama kokemus Raptobikesta aikoinaan, ostamatta jäi sillon - mutta siitä johtuen, oon rakentanu aika monta nojakkia :mrgreen:
Käytettyjä lowracereita löytyy Hollannin sivustoilta usein ja hinnatkin on miusta tulleet alas päin. Esimerkiksi http://www.ligfiets.net/advertisement.

Onko joku tilannut tuolta ligfiets.net:stä? Ainakin ois ihan järkevän hintaisia aloittaa. Mitä tuolta maksaa rahdit Suomeen noin yleensä?

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Vastaa Viestiin