26" sähköt 20":een

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 843
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

26" sähköt 20":een

Viesti Kirjoittaja torneol »

Eli: onko mitään estettä muuttaa 26" vanteesta Bafang 8fun järjestelmä 20" takavanteeseen? Kiekko irti ja 20" vanteen kanssa pajalle?

Muuta huomioitavaa? Että jos rouvalle trike sähköillä, itte vois sohlata luomuna...

Nazca Fuego

Lestola
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Maalis 2019, 11:42

Re: 26" sähköt 20":een

Viesti Kirjoittaja Lestola »

torneol kirjoitti:

Eli: onko mitään estettä muuttaa 26" vanteesta Bafang 8fun järjestelmä 20" takavanteeseen? Kiekko irti ja 20" vanteen kanssa pajalle?

Muuta huomioitavaa? Että jos rouvalle trike sähköillä, itte vois sohlata luomuna...

Kannattaa jostaan selvittää mikä on Bafang navan maksimikierrosnopeus.. lähinnä että pystyykö se pyörittämään pienempää kiekkoa niin nopeasti, että avustus riittää 25km/h asti..

Sent from my iPhone using Tapatalk

torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 843
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: 26" sähköt 20":een

Viesti Kirjoittaja torneol »

Avustusnopeus ei liene tärkeä. Tolla navalla ei käsittääkseni ole rajoituksia, omaani sähkö työntää yli mainitun rajan. Kerran olen kokeillut, muutoin sähkö on ollut avuksi vain pahimmissa mäissä ja silloin, kun on mäkistä maastoa Perikunnan peränojapyörän perässä tullessa.

Nazca Fuego

Lestola
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Maalis 2019, 11:42

Re: 26" sähköt 20":een

Viesti Kirjoittaja Lestola »

torneol kirjoitti:

Avustusnopeus ei liene tärkeä. Tolla navalla ei käsittääkseni ole rajoituksia, omaani sähkö työntää yli mainitun rajan. Kerran olen kokeillut, muutoin sähkö on ollut avuksi vain pahimmissa mäissä ja silloin, kun on mäkistä maastoa Perikunnan peränojapyörän perässä tullessa.

Mulla itellä on 26” kehä kiinalaisella navalla ja se on rajoittamaton, mut max kierrosnopeus tulee vastaan 32km/h kohalla.. jos vaihtaisin omaani 20” kehän, ni navan max kierrokset tulis vastaa 19km/h kohalla.. sitä lähinnä tarkotin.. tietyst jos avustus on tärkeetä vaa ylämäissä, ni 19km/h ois esimerkiksi iha jees nopeus ylämäkiin..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: 26" sähköt 20":een

Viesti Kirjoittaja Härski »

Mututuntumalla väitän, että jännitettä lisäämällä saa maksimi kierrosnopeutta ajettua ylöspäin.
Menisköhän ne käsikädessä lineaarisesti? Eli tupla jännite, tupla ki errokset? Samalla nousee tietty tehot.. Mutta viritystähän tässä ollaankin tekemässä! :D homma vaatii luonnollisesti rajoittimen ohittamisen.

Lestola
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Maalis 2019, 11:42

Re: 26" sähköt 20":een

Viesti Kirjoittaja Lestola »

Härski kirjoitti:

Mututuntumalla väitän, että jännitettä lisäämällä saa maksimi kierrosnopeutta ajettua ylöspäin.
Menisköhän ne käsikädessä lineaarisesti? Eli tupla jännite, tupla ki errokset? Samalla nousee tietty tehot.. Mutta viritystähän tässä ollaankin tekemässä! :D homma vaatii luonnollisesti rajoittimen ohittamisen.

No se ei ihan toimi noin.. kyseessä on kuitenki harjaton vaihtovirtamoottori, jota säätelee ohjainlaite, joka muuttaa akun tasavirran digitaaliseksi vaihtovirraksi ja ajottaa sen hal anturilla oikea-aikaisesti kolmeen vaiheeseen.. ainut tapa millä tollasta pystyy virittämään on ohjainlaitteen vaihto kokonaan uuteen, mutta vastaan tulee kuitenkin navan fyysiset ominaisuudet.. ne rajoittamattomat ohjainlaitteetki on syystä rajotettu johonki tiettyyn kierrosnopeuteen.. suoravetonavalla max kierrokset tais olla muistaakseni jotaa 1500rpm paikkeilla.. vaihteellisilla navoilla sitten enemmän.. riippuen tietysti siitä miten planeettavaihteisto on hammastettu..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vastaa Viestiin