uusi kilometrikisa 2020 ...

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 844
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja torneol »

Mahe kirjoitti:

Se mikä mua kaihertaa tässä keskustelussa on kisaan osallistumattomien ilmeinen pyrkimys kertoa osallistujille että heidän tapansa harrastaa nojapyöräilyä on väärä, mitaaminen on tyhmää ja omien kilometrien kirjaaminen ja julkaiseminen vähintäänkin ajanhukkaa. Sitten heitetään vielä sekaan epäilys mittaajien yöunen laadusta. Miten tällainen edistaa yhtään mitään? Miksi tää pitää tulla kertomaan kilometrikisa-aiheiseen ketjuun?

Sori, kuppi meni nurin. Koittakaa kestää.

Kestetään :mrgreen:. Mun kommentissa luki alkujaan muutakin kuin unen laatu, mikä oli minusta olennaisempaa, mutta ylläpito raakkasi sen pois ja jätti pelkän unen laadun siihen, joka on näin ollen irrallaan alkuperäisestä asiayhteydestä. Ylläpito voisi myös kirjoittaa viestiin, että sitä on heidän toimestaan editoitu.

Jokainen harrastakoon kuten tahtoo. Saa mitata, kirjata ja tehdä tuloksillaan mitä haluaa. Mutta jos toistuvasti pitää käydä itkemässä, että muilta tarvitaan lisää, niin sitten on jotain pielessä. Itse voi sitten tehdä lisää, mutta turha sitä on toisilta odottaa. Jokainen oman kykynsä ja halunsa mukaan. Itse en halua olla mukana semmoisessa porukassa, jossa koitetaan milloin milläkin varjolla saada muita suorittamaan enemmän.

Nazca Fuego

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja Mahe »

torneol kirjoitti:

Jokainen harrastakoon kuten tahtoo. Saa mitata, kirjata ja tehdä tuloksillaan mitä haluaa. Mutta jos toistuvasti pitää käydä itkemässä, että muilta tarvitaan lisää, niin sitten on jotain pielessä. Itse voi sitten tehdä lisää, mutta turha sitä on toisilta odottaa. Jokainen oman kykynsä ja halunsa mukaan. Itse en halua olla mukana semmoisessa porukassa, jossa koitetaan milloin milläkin varjolla saada muita suorittamaan enemmän.

Kai sitä voi sitten itkemiseksikin kutsua. Mä en kyllä edelleenkään noita kommentteja osaa lukea sellaisina. Miten kilometrikisasta saisi tällä foorumilla puhua pahoittamatta joukueeseen kuulumattomien mieltä, jos tuloksista ei saa sanoa mitään, edellisvuoteen ei saa verrata, ei saa muistuttaa että kisa on käynnissä ja niitä kirjauksia voisi tehdä, mieluiten ei saisi edes kyselä osallistujia joukkueeseen vaan pitäisi odottaa että ihmiset löytää itse?

Ajattelin huomenna suorittaa työmatkapyöräilyn merkeissä Porvoo-Hki-Porvoo mittarin kanssa ja merkata kilometrit kilometrikisaan.

Markus Heikkilä

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja Pastori »

torneol kirjoitti:

Ylläpito voisi myös kirjoittaa viestiin, että sitä on heidän toimestaan editoitu.

Mä kirjoitan aina - paitsi kun viritin vitsiä terpalle.

Muutkin voisivat sen siihen laittaa - siihen on varattu punainen merkkivärikin.

torneol
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 844
Liittynyt: 28 Marras 2018, 07:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja torneol »

Mahe kirjoitti:

Ajattelin huomenna suorittaa työmatkapyöräilyn merkeissä Porvoo-Hki-Porvoo mittarin kanssa ja merkata kilometrit kilometrikisaan.

Se on oikein! Kowaa ajoa ja nauttimista omasta tavasta harrastaa. Minä olen vain kirjoittanut aiheesta omia mielipiteitäni jotka on olleet toisten mielipiteitä vastaan ja niistä on joku tainnut mielensä pahoittaa.

Elämä on. Jokainen kirjoittaa omia mielipiteitään ja kaikkien ei tarvitse olla samaa mieltä. Toki ei tarvitse ottaa herneitä nenuun, jos joku vähän osuukin. Mutta sekin on jokaisen oma asia.

Nazca Fuego

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Mahe kirjoitti:
torneol kirjoitti:

Jokainen harrastakoon kuten tahtoo. Saa mitata, kirjata ja tehdä tuloksillaan mitä haluaa. Mutta jos toistuvasti pitää käydä itkemässä, että muilta tarvitaan lisää, niin sitten on jotain pielessä. Itse voi sitten tehdä lisää, mutta turha sitä on toisilta odottaa. Jokainen oman kykynsä ja halunsa mukaan. Itse en halua olla mukana semmoisessa porukassa, jossa koitetaan milloin milläkin varjolla saada muita suorittamaan enemmän.

Kai sitä voi sitten itkemiseksikin kutsua. Mä en kyllä edelleenkään noita kommentteja osaa lukea sellaisina. Miten kilometrikisasta saisi tällä foorumilla puhua pahoittamatta joukueeseen kuulumattomien mieltä, jos tuloksista ei saa sanoa mitään, edellisvuoteen ei saa verrata, ei saa muistuttaa että kisa on käynnissä ja niitä kirjauksia voisi tehdä, mieluiten ei saisi edes kyselä osallistujia joukkueeseen vaan pitäisi odottaa että ihmiset löytää itse?

Ajattelin huomenna suorittaa työmatkapyöräilyn merkeissä Porvoo-Hki-Porvoo mittarin kanssa ja merkata kilometrit kilometrikisaan.

Jaa, mä käsitin kyllä että puhuttiin joukkueeseen kuuluvista eikä kuulumattomista. Voihan niitä tilannekatsauksia toki tehdä, mutta valitettavasti itelle tulee lähinnä sellainen olo viittinkö ajaa enää ollenkaan jos on havaittavissa minkään asteista painostusta parempaan suoritukseen. Se kun vaatisi oikean mielentilan, jota multa ei oo tainnut koko kesänä löytyä. Mutta joo, kisa jne. ja itepähän osallistuin :). Ehkä ens vuonna pidän välivuoden ja etsin kadonnutta motivaatiota.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

wwhv
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 822
Liittynyt: 27 Kesä 2017, 13:35
Paikkakunta: vaasa

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja wwhv »

joukkueella pian 40 000 kilometriä kasassa. hyvä me :)

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Loppusuora häämöttää , viellä 11pv. aikaa kerryttää muutama kilometri . :D :D

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Nojapyöräilijät hyvin edustettuna Kilometrikisan uutiskirjeessä. Kuva
Kuva

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Jippii! Kaksi tonnia meni rikki!

No, eihän se nyt kovin paljoa ole, mutta ottaen huomioon korkean ikäni, niin mielestäni aika hyvin... Varsinkin kun skippasin sekä lowriden, ecotripin, SM-kisat että Lohjanjärven ympäriajon...
Mutta suorituspäiviä on kisassa kertynyt jo peräti 109, mistä olen oikein tyytyväinen.
Ja nyt sadetta pitämään - huomenna ei taida päästä ajelemaan.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kisa Nallen osalta sit ohi . Kauden saavutus omasta mielestä kohtuulinen . 6154,6km ja aikaa siihen joltisen . Ensi vuonna pitää yrittää rikkoo tää . :twisted: :twisted: Siinä hyvä tavote itseleni . 8) 8)

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Hattu päästä, huikea suoritus Nojanalle!

Itsellä uusi oma enkka myöskin, kuherruskuukautta pääasiassa kinnerin kanssa tuli vietettyä 3820 km, 64 päivää ja 159h. Tyytyväinen pitää olla, mitään kummempia tavoitteita en asettanut kun koronatilanne sotki kaikkea.

Fillarikausi jatkuu niin kauan kun kelejä on, tavoitteena on edelleen polkea yksi työmatkapäivä viikossa.

Muistakaahan muutkin merkkailla vielä loput kilsat jos on merkattavaa, perjantaihin saakka voi merkkailla, sen jälkeen menee systeemit kiinni.

Markus Heikkilä

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Mä tein vähemmyysenkan, en oo koskaan ajanut näin vähän kesän aikana (n.2041km).

Pyöräily jatkuu edelleen, satoi tai paistoi, oli kisa taikka ei.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

sv
Viestit: 112
Liittynyt: 14 Heinä 2013, 20:10

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja sv »

ajarmala kirjoitti:

Jippii! Kaksi tonnia meni rikki!

No, eihän se nyt kovin paljoa ole, mutta ottaen huomioon korkean ikäni, niin mielestäni aika hyvin... Varsinkin kun skippasin sekä lowriden, ecotripin, SM-kisat että Lohjanjärven ympäriajon...
Mutta suorituspäiviä on kisassa kertynyt jo peräti 109, mistä olen oikein tyytyväinen.
Ja nyt sadetta pitämään - huomenna ei taida päästä ajelemaan.

Anteeksi "arjamala" mutta kysyisin paljonko korkeaikäsi on numeroissa että voinko näin lähempänä 90 kuin 80v ilmaista poljettuja kilometrejä, en ole kilometrikisassa mukana,olisi vaan mukava tietää paljonko yli 80 vuotiaat polkevat kilometrejä. Minulla tänävuonna nyt 1350km täynnä ajopäiviä 62

Seppo

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

sv kirjoitti:

Anteeksi "arjamala" mutta kysyisin paljonko korkeaikäsi on numeroissa että voinko näin lähempänä 90 kuin 80v ilmaista poljettuja kilometrejä, en ole kilometrikisassa mukana,olisi vaan mukava tietää paljonko yli 80 vuotiaat polkevat kilometrejä. Minulla tänävuonna nyt 1350km täynnä ajopäiviä 62

Noh, olen ajanut runsaat 33 km jokaista ikävuottani kohti ,-)
Ja ajopäiviä tuli yhteensä 116.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

jvuotila
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 10:16

Re: uusi kilometrikisa 2020 ...

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

ajarmala kirjoitti:

Noh, olen ajanut runsaat 33 km jokaista ikävuottani kohti ,-)
Ja ajopäiviä tuli yhteensä 116.

Missä päin Savoa on asuinpaikkasi? :D

Vastaa Viestiin