Tanskan terveisiä

Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.
Nojailija
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 594
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Tanskan terveisiä

Viesti Kirjoittaja Nojailija »

Terveiset Tanskasta!
Kuviakin olisi mutta joko puhelimen tai käyttäjän äly ei riitä niitä lisämään, varmaankin lataus nettiin ja linkitys olis paras vaihtoehto? Tarina ilman kuvia.....
Kävin noutamassa Brompton-taittopyörän tanskan maahantuojalta, saa näitä Suomestakin mutta sain velomobilcenter.dk pojilta hyvän tarjouksen Ti-mallille..... Bromptonissa kiehtoo sen vuosikymmeniä hiottu käytännöllisyys. Taittuu helposti, on eri laukkuja, suojakasseja, tankoja, vaihteita, valoja, jne. Joudun jonkun verran töissäni matkustelemaan ja tilasin pyörän lentokoneeseen sopivan kassin ja vesitiiviin etulaukun kanssa. Aika näyttää toimiiko tämä laukkuuntaittuva pyörä työmatkoillani.
Velomobilcentterissä koeistuin go-one evo-K kinneriä, oli muuten pieni, kevyt, nopea mutta käytännöllinen vain niille jotka tykkää ajaa lujaa. Paikalla oli laaja kokoelma kinnereitä Quest, Quest Xs, sinner/mango, evo-r, evo-k, leitra, strada, Milan SL, WAW, alleweider, Yhdessä pajassa!

lauantaina Tanskan liggecykelforeningen.dk piti vuosikokoustaan/tapaamista, moikkasin tuttujakin vuosien takaa, mm. Leitran rakentaja CG Rasmussen on hyväkuntoisen oloinen 75+ iässä, aikoo polkea Leerin MM kisohin, 500 km ja sitten vielä osalistuu eurooppaa kiertävään velomobiiliajoon, kunnioitettavaa ja osoitus mihin koko ikänsä polkenut pystyy vanhempanakin. Torilla oli toinen valikoima kinnereitä kuolattavana. 8.5 kiloisen M5 higracerin olisi yksi puolileikillään myynyt 17000dkr:llä.... mutta olin jo yhden pyörän matkalla ostanut....

Kööpenhaminan pyörätielogistiikkaa voi vain ihailla. Kaupungissa on ilo pyöräillä, kunhan muistaa että ei todellakaan aja yksin. Autoilijat ovat kouliutuneet ottamaan muun liikenteen huomioon, näkyy erityisesti oikealle kääntyvissä. Liikenteessä näkyi paljon erilaisia kuljetuspyöriä. Köpis on aika pannukakku, raskailla pyörilläkin pärjää. Raskain mielin kohti suomea ja pyöräteitä joilla on sentti soraa jään sisällä. Ja luntakin kuulemma tulee. Onneksi talven voi rakennella uutta pyörää.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Tanskan terveisiä

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Heh, mä olen hankkimassa jo toista Bromptonia että saa otettua itelleen kaverin mukaan reissuille. Sehän menee myös käteästi erikokoisille kuskeille.
Koska mulla selvästi on erikokoinen lompakko - niin etsiskelen käytettyä - tämä hetkinen suunnitelma on se että mä käyn sen enkuista hakemassa - ryanairilla vaan Pirkkalasta eestaas. Onneksi noi teräsmallit on yhtä nerokkaita kuiteskin toiminnaltaan.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Tanskan terveisiä

Viesti Kirjoittaja PW »

Mahduit kuitenkin Evo-k:n sisään ?
Eikö tuo kuvien laitto oo paras tehdä kuten tietokoneestakin, liitteeksi tähän näkyville.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojailija
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 594
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Re: Tanskan terveisiä

Viesti Kirjoittaja Nojailija »

PW kirjoitti:

Mahduit kuitenkin Evo-k:n sisään ?
Eikö tuo kuvien laitto oo paras tehdä kuten tietokoneestakin, liitteeksi tähän näkyville.

Petri

evo-k on pieni, noin 180 cm mahtuu, minä myös ihan hyvin. Vähän niin kuin quest xs, sinnekin mahduin. Questissa tulee olo että on laivassa tai jossain kun tilaa on jokapuolella.
Kokelin i-puhelinta, kuvat sillä onnistuisivat tavalliseen tapaan, tällä n-puhelimella ei onnaa :roll:

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Tanskan terveisiä

Viesti Kirjoittaja tm »

Kiitokset matkaraportista! Kuvat tavalla tai toisella kun saat vielä näkösälle, niin pääsemme me muutkin kuolaamaan :wink: .

Vastaa Viestiin