Itä-Helsingistä keskustaan, kinnerillä?

Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.
Avatar
Mahe
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 749
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Itä-Helsingistä keskustaan, kinnerillä?

ViestiKirjoittaja Mahe » 14 Tammi 2020, 21:05

Kinnerikelit olis nytkin mutta pimeässä ei maantien laita houkuta. Voi kuitenkin haaveilla kevään valosta, ja miettiä tulevia reittejä :)

Ongelmana olisi löytää järkevä reitti kinneröidä idästä ihan Helsingin ydinkeskustaan. Sanotaan vaikka Vartiokylän nesteeltä Finlandiatalolle. Tai no, koko ajatuksessahan ei ole järkeä mutta ei anneta sen estää :D

Mun vakioreitti on ollut Puotilasta Marjaniemen kautta rantaa seuraaville pyöräteille joita pitkin Herttoniemenrantaan ja sieltä Kulosaaren kautta sillan yli ja Sörnäisten Rantatien laitaa Hakaniemeen, Kaisaniemen puiston läpi ja rautatieaseman ohi. Kiva reitti avonojakeilla.

Tuossa matkalla on kuitenkin muutama hankala paikka kinneröintiä ajatellen:
Rantapoluilla on muutama aika ahdas ja tiukka mutka kun pyörätie alittaa laajasaloon ja muihin saariin meneviä siltoja. Jos ne sillat taas ohittaa yläkautta suojateitä, rotvallit on aika korkeita muistaakseni, saattaapi raapaista. Hakaniemessä joutuu taas ylittämään paljon rotvalleja (pohja raapii) ja rautatieaseman tienoo on millä vaan pyörällä karmea sumppu + suojateiden reunat on korkeita, taas raapii. Kaivokadulle autojen sekaan tuskin on asiaa edes lyhyelle pätkälle mikonkadulta sokokselle, varsinkin kun on ruuhka-aikoina liikkeellä.

Vaihtoehto vois olla lähestyä töölönlahtea pohjoisesta. Eli ajaisi Viikin kautta vanhankaupunginlahden pohjoispuolelta, ja sitten jotain reittiä pasilaan ja sieltä stadionille & töölönlahdelle. Tässä sitten arveluttaa se Pasila, selviääkö sieltä ollenkaan läpi. Ylipäänsä reitti ei ole tuttu.

Sturenkatuakin olen joskus ajellut ja sitten Hermannin rantatietä kalasatamaan ja kulosaaren sillalle. Molempin suuntiin siis, ja ne rotvallit sielläkin arveluttaa.

Vinkkejä?
Markus Heikkilä

ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1454
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti

Re: Itä-Helsingistä keskustaan, kinnerillä?

ViestiKirjoittaja ajarmala » 15 Tammi 2020, 00:04

Mahe kirjoitti:Jos ne sillat taas ohittaa yläkautta suojateitä, rotvallit on aika korkeita muistaakseni, saattaapi raapaista. Hakaniemessä joutuu taas ylittämään paljon rotvalleja (pohja raapii) ja rautatieaseman tienoo on millä vaan pyörällä karmea sumppu + suojateiden reunat on korkeita, taas raapii. ?


Öh, minä ajaisin koko matkan ajoradalla: ei ole pelkoa rotvalleista eikä koiriaan kävelyttävistä tädeistä. Mikähän siinä on, että autoteille ei tehdä rotvalleja? Lisäksi asfaltti on yleensä paljon parempaa autotiellä kuin pyöräteillä - ainakaan se ei ole katki kahden metrin välein. Take the lane - sä olet yhtälailla ajoneuvo kuin ne autotkin. Vain poliisit saattavat ruveta selittämään, että muka pyörätiellä pitäisi ajaa - mutta poliiseja on niin harvassa nykyään, että se vertautuu lottovoittoon. Ja pyöräteitä vaan ei ihan aina ole näkyvissä. Ja jos se on tien vasemmalla puolella, se on vaarallinen eikä sitä uskalla kayttää - eikä lakikaan silloin sen käyttöä vaadi.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3254
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Itä-Helsingistä keskustaan, kinnerillä?

ViestiKirjoittaja Wacky » 15 Tammi 2020, 08:29

Kinnerillä kannattaa odottaa et itä-baana saadaan aikaan :twisted:
Ihan vakavissaan ajoradat voi olla ihan hyvä vaihtoehto, mutta itiksestä keskustaan päin itäväylä olis paras, mutta kielletty. Huomio että varikkotie on suljettu ajoradan osalta ja kelvi on vaihtelevassa kunnossa. Menee avopyörällä ihan hyvin, mut kinnerillä voi tuntua todella ikävältä ajaa. Herttoniemen läpi menee ihan hyvät suorat tiet sen jälkeen joita suosittelisin.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)

Avatar
Mahe
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 749
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Itä-Helsingistä keskustaan, kinnerillä?

ViestiKirjoittaja Mahe » 15 Tammi 2020, 14:38

Luultavasti se ajoradalla ajelu on vaihtoehto muuten, mutta mä en oikeen usko että itsesuojeluvaisto antaa myöten ihan kantakaupungissa. Joskus kokeilin Azub Ibexillä joka on huomattavasti korkeampi ja paremmalla näkyvyydellä kuin kinneri ja oli aikamoisen hiuksianostattava kokemus.

Eli ydinkeskusta ja radan ylitys/alitus/ohitus loppupäässä on lopulta ehkä se suurin ongelma, mikä on se järkevä reitti noin suunnilleen Kulosaaresta Finlandiatalolle, tai Viikistä samaan paikkaan?
Markus Heikkilä

torneol
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 333
Liittynyt: 28 Marras 2018, 08:13
Paikkakunta: Sipoo

Re: Itä-Helsingistä keskustaan, kinnerillä?

ViestiKirjoittaja torneol » 15 Tammi 2020, 20:11

Viikistä Pasilaan ja radan vartta alas. Eli Viikistä Prisman kulmalta Hämeentien päähän ja siitä jatkumoa Käpylän suoran läpi Pasilaan. Sieltä radan reunaa pitkin asemalle ja aseman ympäri Finlandia talolle.
Olli ja TW Bents Mustang sekä Nazca Gaucho 26"
(ex. KMX Venom, Flevo trike)
Ei se määränpää, vaan matka...


Palaa sivulle “Matkakertomukset, reittivinkit yms.”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija