Saunareissu Rajaportin saunalle

Suunnitteletteko oman kaupunkinne paikallista nojapyörä kokootumista, vaiko kenties suurta kansainvälistä tapahtumaa. Ilmoita ja keskustele "kokoontumisajoista" täällä!
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Saunareissu Rajaportin saunalle

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:
MikaH kirjoitti:
jori kirjoitti:

Toivotamme vieraat tervetulleiksi saunomaan Pirkanmaan nojapyörämafian kanssa haluamansa päivän iltana Tampereella. Jos teillä on matkoja Tampereelle, ilmoittakaa meille, niin järjestämme nojapyöräsaunan Tampereen vierailunne kohokohdaksi, avantouinnilla tai Rajaportin kahvilan erinomaisella palvelulla ja erinomaisella seuralla. :)

Suurena yleisten saunojen ystävänä olen useasti ajatellut tekeväni joskus ekskursion nojapyörällä Helsingistä Tampreelle vain saunoakseni Rajaportin saunassa. Mielestäni ainoa oikea kiuasmalli yleiseen saunaan on kertalämpiävä kiuas, siksi Rajaportti. Saunan jälkeen yöksi hotelliin ja aamulla takaisin. Olen kyllä aikaisemminkin tehnyt edestakkaisen pyöräreissun Helsingistä Tampereelle ajaessani 400k brevettiä. Silloin ajoin edestakaisen matkan yhtäsoittoa. Iltayöstä lähtö Helsingistä, aamulla mustamkkara-aamiainen Laukon torilla ja sen jälkeen ajo takaisin Helsinkiin. Aikaa taisi mennä noin 16h. Saunan jälkeen ei viitsisi lähteä ajamaan yötä myöden takaisin, joten pitäisi jäädä hotelliin yöksi. Tällaisen reissun voisi tehdä joskus touko-kesäkuussa. Tampere sijaitsee hyvällä etäisyydellä monesta suunnasta Suomea. Jos vain muiltakin paikkkakunnilta olisi kiinnostusta, niin Tampereelle voisi tehdä yhteisen nojapyöräilijöiden minitapaamisen saunomisen merkeissä keväällä.
Toinen vierailun arvoinen sauna Tampereella on Nekalan siirtolapuutarhan sauna jossa on (kuulemma) venäläisvalmisteinen kertalämpiävä kiuas. Ehkä kesällä myös sinne.

Suunnitelma alkaa kehkeytyä. :)

Oikein hyvä. Talvipäivän seisaus ajon terveempi versio. Ajetaan valoisassa ja saunotaan oikeessa saunassa.

https://www.randonneurs.fi/tapahtuma/ta ... saus-2018/

Ajankohta vaikka heti juhannuksen jälkeen? Ehdotan tuota viikkoa, merkittävä osa jengistä on jo lomalla.

Itse tulisin joko Juvalta Päijänteen eteläpuolelta tai sitten kerätään porukka Jyväskylään ja siitä sitten Uurainen/Mänttä reittiä Rajaportille.