Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Suunnitteletteko oman kaupunkinne paikallista nojapyörä kokootumista, vaiko kenties suurta kansainvälistä tapahtumaa. Ilmoita ja keskustele "kokoontumisajoista" täällä!
Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Pidettiin JTK:n kanssa minitapaaminen. Käytiin ketjuputkikaupoilla ja ajettiin kahden Alku-triken lenkki. Kokemusten ja pyörien vertailua, hellemaisemia ja rauhallista etenemistä.

Olisko jokin pieni yhteislenkki/joukkoesiintyminen kohta paikallaan? Ihan vaikka joku ilta Narinkkatorille jätskille?

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

JTK
Viestit: 43
Liittynyt: 26 Kesä 2011, 22:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja JTK »

Hopea kirjoitti:

Olisko jokin pieni yhteislenkki/joukkoesiintyminen kohta paikallaan? Ihan vaikka joku ilta Narinkkatorille jätskille?

Joo, kuulostaa hyvältä.

Muutama nojapyörä jonossa ajelemassa keskustassa pitäisi herättää jonkin verran huomiota...

Performer JC 70 (2011 ->), ICE Sprint X (2021 ->)

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mä lähden mukaan jos vaan sattuu olee vapaata. Ens sunnuntai kävin hyvin. Alkua en enää omista mutta kai sinne Azubikin kelpais.

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Juu, ei tässä mitään rasismia ollut tarkoitus harrastaa. Itsellänikin Alku on telakalla, joten tulen Sinnerillä.

Mutta asiaan: Jos sää vähänkin sallii, olisko sunnuntai-ilta esim. klo 18 sopiva? Vaikka ei muuta niin kävis Narinkkatorilla jätskillä ja lähtis taas kukin suuntiinsa. Tulee siitä ainakin jonkinlainen pikku tapahtuma.

Itse tykkään ajella Helsinginniemen ympäri, joten minun jatkoreittini tuosta voisi olla Mansku-Bulevardi-Telakkakatu ja siitä Kaivari ja kauppatori kiertäen Pohjoisrantaan, Sörnäisten rantatielle ja Arabian suuntaan...

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

JTK
Viestit: 43
Liittynyt: 26 Kesä 2011, 22:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja JTK »

Hopea kirjoitti:

Mutta asiaan: Jos sää vähänkin sallii, olisko sunnuntai-ilta esim. klo 18 sopiva? Vaikka ei muuta niin kävis Narinkkatorilla jätskillä ja lähtis taas kukin suuntiinsa. Tulee siitä ainakin jonkinlainen pikku tapahtuma.

Aika sopii ainakin mulle. Jos ei vain sada. Ja mun pyörä on tullut takaisin huollosta, pitäisi viedä se sinne torstaina...

Hopea kirjoitti:

Itse tykkään ajella Helsinginniemen ympäri, joten minun jatkoreittini tuosta voisi olla Mansku-Bulevardi-Telakkakatu ja siitä Kaivari ja kauppatori kiertäen Pohjoisrantaan, Sörnäisten rantatielle ja Arabian suuntaan...

Muuten ihan mukava reitti, mutta ne mukulakivet Manskulla...

Performer JC 70 (2011 ->), ICE Sprint X (2021 ->)

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja Wacky »

JTK kirjoitti:
Hopea kirjoitti:

Mutta asiaan: Jos sää vähänkin sallii, olisko sunnuntai-ilta esim. klo 18 sopiva? Vaikka ei muuta niin kävis Narinkkatorilla jätskillä ja lähtis taas kukin suuntiinsa. Tulee siitä ainakin jonkinlainen pikku tapahtuma.

Aika sopii ainakin mulle. Jos ei vain sada. Ja mun pyörä on tullut takaisin huollosta, pitäisi viedä se sinne torstaina...

Hopea kirjoitti:

Itse tykkään ajella Helsinginniemen ympäri, joten minun jatkoreittini tuosta voisi olla Mansku-Bulevardi-Telakkakatu ja siitä Kaivari ja kauppatori kiertäen Pohjoisrantaan, Sörnäisten rantatielle ja Arabian suuntaan...

Muuten ihan mukava reitti, mutta ne mukulakivet Manskulla...

Aika sopii mullekin. Sää ennuste sanois että sadekuurojen mahdollisuus, mutta se ehtii muuttua vielä moneen kertaan. Pieni sää varaus pitää pitää kun kaatosateessa polkeminen ei oikein maistu. Onko muita tulijoita näin pienelle kokoontumiselle ja lyhyellä varoitusajalla?

Esko M
Viestit: 184
Liittynyt: 16 Marras 2009, 18:09
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja Esko M »

Tulisin treffeille, mutta nyt on ainoa viikonvaihde, jolloin pääsen muutaman päivän omalle tripille.

Pitkään aikaan ei ole ollutkaan pääkaupunkiseudun tapaamista, mitä nyt Risto ja joskus Ilpo näkyvät HePon sunnuntailenkeillä ja aika usein näkyy muita nojailijoita, monet liikkeellä kolmipyöräisellä. Itse olen ollut taatusti näkyvä, koska melkein joka päivä kierrän mennen tai tullen Kaivopuiston rantaväylän, menin minne tahansa. Joku Kauppatorin itäsyntyinen kauppiaskin huutelee perään, jos on nähnyt minut kaksi kertaa samana päivänä, olen ilmeisesti häiriöksi hänen silmilleen. Mutta koska asun keskustassa, näyn myös keskustassa ja Hipparion on ainoa kulkuvälineeni.

Sää vähän arveluttaa. Suunnittelemani reitillä tuli toissa päivänä rankasti vettä. Telttailu pienen pienessä putkiteltassa ei ehkä ole kovin mukavaa, jos kaatosade nostaa nurmikolla veden pintaa.

Esko

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Oli meitä sitten neljä. Trikejä kolme, kaksi Savenmaalaista ja yksi Trice, kaksipyöräisiä yksi Azub. Ajeltiin hiljalleen Helsinginniemen ympäri, syötiin jätskit, tehtiin vähän fillariremonttia.

Liitteet
Jäätelötauko
Jäätelötauko
110724carouselle.jpg (118.03 KiB) Katsottu 4615 kertaa

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Hopea kirjoitti:

Oli meitä sitten neljä. Trikejä kolme, kaksi Savenmaalaista ja yksi Trice, kaksipyöräisiä yksi Azub. Ajeltiin hiljalleen Helsinginniemen ympäri, syötiin jätskit, tehtiin vähän fillariremonttia.

Toivotaan että tuoreempi alku omistaja sai hyviä vinkkejä pyöränsä ylläpitoon ja saa laitettua vaihteet kuntoon. Oli aika moista kuunneltavaa kun vaihteet rutisee ja paukkuu koko ajan.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja janx »

Jospa sitä itsekin selviäs johonkin tapaamiseen taas. Malmin suunnalle tulen varmasti. :)

Ylipäänsä kaikki ylimääräiset äänet saa allekirjoittaneen lähes heittämään menopelinsä ensimmäiseltä sillalta alas. :D Parhaat säätöohjeet vaihteisiin olen löytänyt vaihdevalmistajan omista mallikohtaisista ohjeista. Oikein yllätyin, kun ostin uuden etuvaihtajan.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mulla on ens viikonloppu vapaa joten voisin hyvin lähtee polkemaan pitkin pk-seutua jos kiinnostuneita löytyy. Aika ja reitti ehdoituksia otetaan vastaan.

Ilpo
Viestit: 119
Liittynyt: 21 Elo 2007, 19:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

R.reipas vetää ensi sunnuntaina 31.7. Hepon (Helsingin polkupyöräilijät) lenkin Espoon rantateitä noin 70 km. Lähtö on Maunulan ulkoilumajalta klo 10.30.Tulkaahan muutkin nojapyöräilijät mukaan. Suurin osa on pystypyöräilijöitä, mutta meidät nojapyöräilijät on hyväksytty hyvin mukaan. Minäkin olen ajanut Hepon lenkeillä vuodesta -98 nojapyörällä. Keskivauhti on alle 18 km/h, joten vauhti on aika leppoista.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Ilpo kirjoitti:

R.reipas vetää ensi sunnuntaina 31.7. Hepon (Helsingin polkupyöräilijät) lenkin Espoon rantateitä noin 70 km. Lähtö on Maunulan ulkoilumajalta klo 10.30.Tulkaahan muutkin nojapyöräilijät mukaan. Suurin osa on pystypyöräilijöitä, mutta meidät nojapyöräilijät on hyväksytty hyvin mukaan. Minäkin olen ajanut Hepon lenkeillä vuodesta -98 nojapyörällä. Keskivauhti on alle 18 km/h, joten vauhti on aika leppoista.

Kyl mä lähden matkaan kun noin leppoisaa vauhtia mennään ja pääsee kokeilemaan miltä se 100km päivässä oikein tuntuu kun on ollu tarkoitus jo pidempään.

JTK
Viestit: 43
Liittynyt: 26 Kesä 2011, 22:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja JTK »

Wacky kirjoitti:
Hopea kirjoitti:

Oli meitä sitten neljä. Trikejä kolme, kaksi Savenmaalaista ja yksi Trice, kaksipyöräisiä yksi Azub. Ajeltiin hiljalleen Helsinginniemen ympäri, syötiin jätskit, tehtiin vähän fillariremonttia.

Toivotaan että tuoreempi alku omistaja sai hyviä vinkkejä pyöränsä ylläpitoon ja saa laitettua vaihteet kuntoon. Oli aika moista kuunneltavaa kun vaihteet rutisee ja paukkuu koko ajan.

Joo, oli aika hirveää meteliä. Ja tämä mun pyörähän oli siis jo käynyt Itä-Helsingin Pyörähuollossa, jossa sille ei saatu tehtyä juuri mitään, lähinnä hieman pahennettua asiaa (alkoi naksumaan ja poksumaan myös tasaisella ylämäkien lisäksi). Kaveri siellä vaikutti ihan asiantuntevalta, mutta kun kommentit olivat sen suuntaisia että "pyörä on suunniteltu väärin" ja että toimimaan sen saisi vain kun luopuisi ketjuputkista ja laittaisi tilalle niitä rullia tms. joiden kautta ketjuja ohjaillaan.

Neuvojen mukaisesti yritin saadaa pyörää huoltoon Pyörätohtorille, mutta tohtori on kuulemma lopettanut huoltohommat ja myy vain enää (vara)osia.

Hieman skeptisenä vein sitten pyörän torstaina Bike Planet Varistoon. Tämä oli siis luonnollisesti juuri siihen aikaan kun taivas repesi. Matkalla ehti olla tihkusadetta, hirveä kaatosade ja lopuksi tuli jopa rakeita! No, tuli ainakin testattua jarrujen toimivuus kun katu lainehtii vedestä. Toimivat kyllä, mutta jarrutusmatka piteni kyllä aika paljon.

Hyviäkin uutisia on: Hain tänään lauantaina pyörän huollosta (oli valmis jo perjantaina, eli nopeaa toimintaa) ja näyttäisivät saaneen pyörän korjatuksi. Eivät kuulemma tehneet muuta kuin suoristivat sen pienen metallinpalan jossa takavaihtaja on kiinni. Eivät nämä Alku-nojakit näytä olevan kovin kestävää tavaraa, kun Hopeallakin tuli se halkeama. Ja minä miestäni olen ajanut todella varovaisesti. No, ehkä se oli alunperin hieman vinossa ja paheni ajan kanssa.

Heitin vain 8 kilometrin testilenkin takaisin kotiin, mutta yhtään naksahdusta, poksahdusta tms. ei kuulunut. Pieniä ääni joskus kun vaihtoi vaihteita, mutta siis vain pieniä, yksittäisiä ääni. Kiersin tarkoituksella vähän mutkan kautta ja hain ylämäkiä tarkoituksella.

Tuohon sunnuntain 70 km lenkkiin en oikein ehdi, mutta nyt kyllä taas ajo maistuu, kunhan vain aikaa löytyisi!

Performer JC 70 (2011 ->), ICE Sprint X (2021 ->)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Pääkaupunkiseudun tapaaminen

Viesti Kirjoittaja jviirret »

JTK kirjoitti:

Eivät kuulemma tehneet muuta kuin suoristivat sen pienen metallinpalan jossa takavaihtaja on kiinni. Eivät nämä Alku-nojakit näytä olevan kovin kestävää tavaraa, kun Hopeallakin tuli se halkeama. Ja minä miestäni olen ajanut todella varovaisesti. No, ehkä se oli alunperin hieman vinossa ja paheni ajan kanssa.

Luultavasti ollut jo laatikosta purkaessa vinossa, vaihtaja kun taitaa olla kiinni haarukassa jo pahvilaatikossa, arka kuljetuksen aikaisille kolhuille. Ompa nuo joskus itselläkin vääntyillyt ja ei niitä vaihteita tosiaan kovin hyvin saa toimiin ennen kuin vaihtajan häkki on suorassa takapakkaan nähden.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin