Strada DF

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 16288
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja PW » 25 Maalis 2020, 08:25

Jihuu, tasan 500 DF:ää valmistettu (molempia yhteensä).
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Mahe
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja Mahe » 25 Maalis 2020, 08:54

TMS kirjoitti:Kävin oikein ottamassa valokuvat omasta vanhasta iskarista, mutta enhän mä urpo osaa niitä tällä puhelimella pienentää foorumille kelpaaviksi. Mutta siis mun iskari on DTSwiss M212 ja siinä merkintöjen mukaan on lukitus päällä silloin kun vipu on käännetty venttiilin puolelle.


Mikäs iskari sulla on DF:ssä nykyään? Hollantilaiset tais suunnitella uuden elastomeeritakaiskarin noihin, hommasitko sen?
Markus Heikkilä

Avatar
PW
KOM
Viestit: 16288
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja PW » 25 Maalis 2020, 16:08

Sivutuulen puskiseen kannattaa kokeilla kumiköyttä tai vastaavaa pingottaa keulalle. Questissä käytin yhtä keskellä, Jori suositteli kahta etukulmiin keulakannen yli.
Df:ssä täytyy varmaan laittaa kaks ku keskellä on syvä decolte. Köyden tarkotus on siis irrottaa tuuli keulalta. Olin huomaavinani selvän vaikutuksen ku sen asensin. Nyt sitä ei tosin ole ku irtos, en oo vielä kerenny, viittiny...
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 826
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja TMS » 25 Maalis 2020, 23:58

Mahe kirjoitti:
TMS kirjoitti:Kävin oikein ottamassa valokuvat omasta vanhasta iskarista, mutta enhän mä urpo osaa niitä tällä puhelimella pienentää foorumille kelpaaviksi. Mutta siis mun iskari on DTSwiss M212 ja siinä merkintöjen mukaan on lukitus päällä silloin kun vipu on käännetty venttiilin puolelle.


Mikäs iskari sulla on DF:ssä nykyään? Hollantilaiset tais suunnitella uuden elastomeeritakaiskarin noihin, hommasitko sen?


Mulla on se uudempien DF:ien teräsjousi-iskari, ei siinä elastomeereja kylläkään ole, eikä tietääkseni elastomeeriversiota ainakaan ICB tarjoa. Nykyisessä versiossa on se hyvä puoli että sen pituutta voi säätää helposti, jos esimerkiksi säätää etuiskareiden pituutta tai vaihtaa takakiekon/renkaan eri kokoiseksi niin voi sitten hifistellä haluamansa kallistuksen pyörää iskarin pituussäädöllä joko vaihtamalla jousen eri pituiseksi tai sitten kierretangosta säätämällä. Silloin kun omani ostin niin sen sai puoleen hintaan alkuperäisen ilmaiskarin tilalle, sillä sen toimintaan ei yleisesti oltu kovin tyytyväisiä. Hintaa taisi jäädä uudelle iskarille noin 50 €. Monet kai ilmaiskarilla ajavat lähes tyhjänä, kun se muuten on niin jäykkä. Ootko tarkistanut paljonko siinä on painetta? Itse painavana kuskina pidin kyllä hieman painetta iskarissa, mutta en kyllä millään muista millaisesta lukemasta oli kyse.

Avatar
Mahe
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja Mahe » 26 Maalis 2020, 09:22

Joo se elastomeeri-iskari ei taida tosiaan olla vieläkään virallisesti saatavilla. En tarkistanut paineita, pitää ottaa tuo takajousituksen säätö työn alle seuraavaksi.
Markus Heikkilä

Avatar
Mahe
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja Mahe » 27 Maalis 2020, 19:12

Eka lenkki kuuppa päällä. Ei tuntunut yhtään niin pahalta kuin kuvittelin. Ulos näkee yllättävän hyvin, kun sivuikkunat on sijoiteltu just eikä melkeen sopivasti. Ilmanvaihtoa saa säädeltyä visiiriä nostelemalla sopivasti. Äänimaailma on tietty entistä kumeampi, pitää koittaa vähän niitä väliseiniä rakennella ja jotain moongel:iä tms vaimennusmatskua vois kanssa testata.

Tuli se takajousituskin tarkistettua uudemman kerran, lukossahan se oli :D Laitoin takaiskariin 75 psi painetta (eli ihan tosi vähän). 100 psi se ei mun painolla painu yhtään, tuolla antaa vähän periksi kun painaa smurffinhatun päältä molemmin käsin. Tuntuisi, että pyörä käyttäytyy rauhallisemmin. Ainakin kyyti oli mukavampaa :)

Tänään ei tullut niin paljon kuin eilen joten ihan tarkkaa arviota ei ole antaa, mutta hihasta heitettynä tolla racing hoodilla saa semmosen 10% lisää keskinopeutta. sykkeet huiteli aika lailla samoissa kuin eilen.

Ainakin tuli selväksi että tuon kopan kanssakin voi ihan hyvin ajaa, vähän epäilin asiaa etukäteen.

Hassu juttu minkä olen huomannut: kinnerillä pitää erikseen opetella ajamaan rauhallisesti :D Nyt tulee poljettua täpöt aina ja rauhoitettua vasta kun vaihteet tai jalat loppuu :D Pitäisi löytää se pitkän matkan kruisailuvauhti, kunhan illat valostuu kesäaikaan siirryttyä ja voi ajella pidempää lenkkiä.
Markus Heikkilä

ajarmala
Sisällöntuottaja
Viestit: 1476
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja ajarmala » 28 Maalis 2020, 01:47

Mahe kirjoitti:Hassu juttu minkä olen huomannut: kinnerillä pitää erikseen opetella ajamaan rauhallisesti :D Nyt tulee poljettua täpöt aina ja rauhoitettua vasta kun vaihteet tai jalat loppuu :D Pitäisi löytää se pitkän matkan kruisailuvauhti,


Siihen auttaa sykemittari. Joskus aikoinaan Nokian kisoissa päätin aamulla ennen 12 tunnin kisaa, että en nosta sykettä yli 115 lyönnin minuutissa. Se auttaa pitkässä suorituksessa. Kisa ei tuntunut missään ja sen 12 tunnin jälkeen olo oli aivan freesi ja kuin ei mitään. Ei se matka tai aika tapa, vaan vauhti ja syke...
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11958
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja jviirret » 28 Maalis 2020, 07:56

Samahan se on kaikessa muussakin liikunnassa. PPP Pitää Pystyä Puhumaan. Silloin jaksaa vaikka kuinka kauan. Jos pystyy laulamaan niin voi vähän kiristää tahtia, se ei käy enään kuntoilusta.
Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Zeppster
Viestit: 23
Liittynyt: 12 Marras 2019, 09:57

Re: Strada DF

ViestiKirjoittaja Zeppster » 29 Maalis 2020, 12:02

Sama täällä PPP:n kanssa... Ensimmäiset lenkit/koeajot heitetty. Tuntuu, että jatkuvan huomion kohteena olo pakottaa pitämään yllä hyvää vauhtia, ajamaan karkuun. Pitää tosiaan rauhoitella omaa menoa, ettei väsähdä heti alkuun, varsinkin tällä kevätkunnolla.

Ohjaus tuntui alussa tosi terävältä. Vehje muuttaa suuntaa pienimmästäkin hipaisusta :shock: Aika nopeasti oppi keveän ohjauksen ja pienet likkeet. Ajorytmi on myös vielä hakusessa. Tällä ei tasamaalla näköjään tarvitse polkea koko ajan... alamäessä en vielä halua polkea ja lisätä liikaa vauhtia. Sitä tuntuu muutenkin kertyvän kuin varkain. Ja siellä ylämäessä pitää muistaa vaihtaa ajoissa pienemmälle haha...

Kyyti on muhkuraisilla pyöräteillä ja kevätkarheilla maanteillä vähän rouheeta ja pomppuista. Tähän varmaan tottuu ajan myötä. Samoin tuli pari muistutusta siitä, että etupyörien väliin onnellisesti jääneen röykyn ottaa sitten vastaan takapyörä :mrgreen: Kaikenlaiset viistokiveykset olen jo oppinut ajamaan vähemmän kohtisuorasti yli. Pienet osumat ei haittaa, koska olen laittanut pohjamuhkuroiden kohdalle kaksipuoleisella teipillä ohutta alumiinilattaa. Vielä pitää vähän säätää poljinasetelmaa eteenpäin. Polvet välillä tapailee kanteen. Takaisin harjoittelemaan....


Palaa sivulle “Yleistä”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa