Tuosta keulan irroituksesta/säilytyksestä vielä, mulla velo on pihalla ja siihen aina virittää katon paikalleen ja koko aukkosuojan lukitsee kahdella ruuvilla niin varmaan suurinpiirtein sama aika menee kuin "nenän" paikalleen laittoon.
Kovasti on kaksijakoiset aatokset... periaatteessa ihan loistopeli, mutta, mutta... ehkäpä kirjoittaminen jäsentää aatokset 
Yöllä töihin, katto oli paikallaan ja kapiiniin sukelsin, melkein kävi niin ettei sinne ihminen mahtunut
kattoa piti säätää ylemmäs ja visiirin etureunaan tietysti pieni rako ettei huurru. Pyörä yllätti aluksi hiljaisuudellaan, tai no, melu ei ollut niin kova mitä odotin, katto paikallaan ajaessa taas tunnelma oli toinen eli aika kaikukoppa on ja sorapätkällä (jota työmatkaan kuuluu ehkä 400m) melkein korvatulpat tarvitseisi, toinen havainto oli, että kypärä kolisi koko ajan kattoon soralla rynkyttäessä mikä myös oli hivenen epämukavaa.
Kesän lämpimin yö 21 astetta ja oli se katto liikaa eli kuuma tuli nopeasti. No ukkoskuuron reunusta pukkasi ja vettä tuli kuin aisaa ja visiiri piti avata eli naama ja kaula kastui mutta näkipähän jotain, se mitä näki ei ollut kovin kaukana koska minun mielestä valot on aivan liian heikkotehoiset ja väärässä paikassa (ladatut akut vaihdoin kyllä valoihin), nyt puolet valokeilasta hyväilee kinnerin kylkeä eli valot pitäisi eteen asentaa ja tehoa lisää, välillä mentiin melkein vaiston ja valkoisen reunaviivan varassa. Vedenpoistoreiät pitäisi myös löytyä koska rankkasateella pyörän ollessa paikallaan katon reunoista pääsee vesi sisään ja jonkinmoiset lammikot lattialle jää, samoin myös visiiri auki ajaessa. n. 60 km/h vauhdeissa visiiri rupeaa vapättämään aika ikävästi, parhaimmillaan keskari oli yli 36 km/h mutta viimeinen iso mäki tiputti heti 2 km/h ja loppu on muuten hitaampaa. Katosta on myös se huono puoli, että kuski ei voi kurkotella eteenpäin jos haluaa nähdä lähemmäs pyörän keulaan.
Wawin paras anti on hintaan kuuluva katto ja sen myötä silmiä hivelevä ulkomuoto mitä on kahvilan terassilta kiva katsella mutta itse kuitenkin ostaisin kinnerin etupäässä ajettavaksi niin Wawin paras etu valuu vähän niinkuin hiekkaan, katto ei vaan ole mukava käytössä (ehkä joulukuussa voisin väittää jotain muuta
). Sportti Mango voisi olla sittenkin parempi vaihtoehto ja siihen samanlainen tuulilasi mitä Velonautilla. Toivottavasti Pieter tulee Nokialle niin voisin Mangoa verrata ja toivottavasti se on ketjuvaihteella.
SporttiMango viksulla lipalla:
Rohlovi tuo 1,2 kg lisää painoa ja tehdaspainojen perusteella paino on 29,7 ja lisäksi minulla on aina 2-3 kg tavaraa mukana eli käytännössä jotain 32 kg painoilla mennään. Yöllä keskari oli 33,4 km/h mutta parin rankkaa sadekuuroa hidasti ja oletettavasti niiden paikkeilla vastatuuli oli kovaa. Kevyemmin pääsi perille kuin Optimalla mutta ei meno kovin leppoisalta tuntunut eli nuo omat pyörät on letkeämpiä, niillä tosin olisin kastunut läpimäräksi ja vähintään 5 min kauemmin olisi matka kestänyt. Pehmusteen laitoin hihnalla kiinni niin nyt tuntuisi selälle löytyvän mukava asento. Äsken vielä rukkasin polkimien etäisyyttä jokusen millin eli katsotaan taas tulevana yönä...
Kotiin tulin aika rauhassa kun oli mehut vienyt työpäivä. Pyörätiellä aluksi ja siinä velo on hitaampi kuin kaksipyöräinen koska katvepaikkoihin pitää ajaa todella hiljaa kun se ei ole kovin ketterä. Tuuli oli aluksi ihan älytön takaviisto myötätuuli. 79 km/h oli huiput ja aika herkällä kädellä sai ajaa mutta ei ollut ihan niin vikuri kuin vajailla rengaspaineilla vaikka tuulta oli enemmän. Loppumatkasta tie ja tuuli kääntyi sivutuuleksi, puuskien takia ei voinut polkea yli 40 km/h vauhtia, vähän ehkä akateemista valittamista koska omilla pyörillä siinä tuulessa en pääsisi edes 40 km/h
mutta tämä sujahtaa tuulen läpi
ylipäätään tuntuu, että hytkyn vähän liikaa polkiessa. keskari taisi olla 30,2 km/h ja luultavasti Optimalla samoihin olisi päässyt alun myötätuulen ansiosta, loppumatka hitaammin...
Veto on vähän pois eli vielä en jaksanut Duranoa laittaa toiselle puolelle ja odotus on, että sen jälkeen ohjauskin olisi taas vähän parempi, yöllä kun Lahden päässä ei ollut isoa tuulta niin 68 km/h meni ihmeemmin vikuroimatta, siinä vaan mietin, että jos mäen alla on vesipassi niin miten helposti tämä nousee vesiliirtoon
takana on 50-559 Schwalbe Supreme, sitä fundeerasin, että mikä olisi ero sivutuulessa (tai ylipäätään ajon vakaudessa) jos takana olisi kapeampi ja kovempi rengas?
Muuta mitä on tullut mietteitä: Sutii soralla helposti, varsinkin jos on vähänkään vastamäkeä eli sillä aatoksella pitää mennä, että on vain sulan maan peli. irtokattoa näpsäkämpi olisi nopeasti päälle laitettava aukkopeite, jos tavoitteena on hoitaa parkkirutiinit nopeasti.
Ei kyllä yhtään osaa sanoa, että tahtooko ostaa... Pitää sitä Mangoa vielä tutkailla...