ELF (Organic transit ELF)

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

ELF (Organic transit ELF)

Viesti Kirjoittaja PW »

Jukka oli löytäny tämmösen kulkineen - linkkaan sen nyt tänne kans kun ei oo vissiin aikasemmin ollu. Suomen tieliikenne lain muutosta odotellessa :wink:

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: ELF

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Suomen tieliikenne lain muutosta odotellessa :wink:

No mikäänhän ei estä vaihtamasta tuohon laillista moottoria, muuta estettä kai tuon käytölle ei ole?
Nyt vasta katsoin tuon videon, näyttää tarpeettoman korkealta? isoista sivuaukoista sataa varmasti sisälle, mutta koska on noin leveä ei välttämättä kastele kuskia.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: ELF

Viesti Kirjoittaja PW »

Joo, korkee on - tilaa jää pään päälle runsaasti. Tietysti moottorilla pääsee, ni ei oo niin tarkkaa painon ja koon puoleen.
Samaa muotokieltä oon nähny tällä foorumilla, kuka sitä nyt rakenskaan ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: ELF

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Samaa muotokieltä oon nähny tällä foorumilla, kuka sitä nyt rakenskaan ?

ajou? http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... =18&t=1507

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: ELF

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Samaa muotokieltä oon nähny tällä foorumilla, kuka sitä nyt rakenskaan ?

ajou? http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... =18&t=1507

Jukka

Da, da tota tarkotin joo.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Reippailija
Viestit: 198
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 21:12
Paikkakunta: Tampere

Organic transit ELF

Viesti Kirjoittaja Reippailija »

Onkohan tätä viimeaikoina pähkäilty

Kaikki näyttää kovin simppeliltä ja helpohkosti valmistettavalta.
Ulkonäköönkin tottuu kun videoita jaksaa katsella.
Mitäs hyvää ja huonoa tuosta pitäisi sanoa?!
Pärjääkö meidän teillä?

Performer Highracer, Dahon Visc P18, Orbea Aqua, Rossano, Helkama jääkäri Torpedo 3s

Reippailija
Viestit: 198
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Organic transit ELF

Viesti Kirjoittaja Reippailija »

Ei ole rungossa montaa mutkaa eikä hitsaussaumaa. Pulttiliitoksilla on koitettu pärjätä.
Kuinkahan tuo pysyy kuoppaisella tiellä kasassa tuolla "jousituksella"

Performer Highracer, Dahon Visc P18, Orbea Aqua, Rossano, Helkama jääkäri Torpedo 3s

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Organic transit ELF

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Olktappi-ohjaus-etujarru-etukiekko-rakenne on edelleen vaikein/kallein kohta tadpolessa. Sen jälkeen on sivuseikka kuinka monta mutkaa rungossa on ja onko hitsi- vai pulttiliitoksia.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Organic transit ELF

Viesti Kirjoittaja jori »

Minun mielestäni tuo paranisi merkittävästi toisella takapyörällä ja sivuketjurakenteella. Tuplakiekkoisen taka-akselin voisi tuoda kiekon säteen verran edemmäs, mikä lyhentäisi akseliväliä, jolloin kääntyvyys paranisi. Etupyörille ei tarvittaisi noin paljon kääntymätilaa, jolloin tuosta voisi tehdä kapeamman, enemmän Podriden näköisen.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Organic transit ELF

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Sivuketjuisesta ajatuksia. Oon tullut siihen tulokseen, että pitkä vaakasuora ketju hukkaa polkuvoimaa. Ketjun painon roikkuminen lisää vastusta? Omissa pitkä(vaaka)ketjuisissa pyörissäni vaihteenvaihtotarve on paljon suurempi, kuin lyhyt(pysty)ketjuisissa. Ois kiva tutkia, hukkaako väliakseli enemmän vai vähemmän voimaa, kuin pitkä roikkuva ketju?

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Organic transit ELF

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Mitähän tuolla olisi hintaa Suomeen tuotuna . Minun mielestä ihan pätevä lähiliikenteeseen .

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Organic transit ELF

Viesti Kirjoittaja PW »

Takakiekko on aika paljon kauempana ku tavallisessa nuijapäässä - talvikäyttöä siksi epäilen. Kauppakassina varmast toimii, tavaraa mahtuu ym.
Onhan meillä Arcus, ei tartte merten takaa uittaa ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Organic transit ELF

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

PW kirjoitti:

Takakiekko on aika paljon kauempana ku tavallisessa nuijapäässä - talvikäyttöä siksi epäilen. Kauppakassina varmast toimii, tavaraa mahtuu ym.
Onhan meillä Arcus, ei tartte merten takaa uittaa ;)

Niin on mutta nämä kuitenkin tyystin erillaisia . Arcus on enenmän Ferrari , tää Transitti .

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Organic transit ELF

Viesti Kirjoittaja jori »

Vilijami kirjoitti:

Sivuketjuisesta ajatuksia. Oon tullut siihen tulokseen, että pitkä vaakasuora ketju hukkaa polkuvoimaa. Ketjun painon roikkuminen lisää vastusta? Omissa pitkä(vaaka)ketjuisissa pyörissäni vaihteenvaihtotarve on paljon suurempi, kuin lyhyt(pysty)ketjuisissa. Ois kiva tutkia, hukkaako väliakseli enemmän vai vähemmän voimaa, kuin pitkä roikkuva ketju?

Mihin ilmiöön tämä voisi perustua, vai ovatko pitkää vaakasuoraa ketjua tarvitsevat pyörät vain yksinkertaisesti painavampia kuin lyhyt- ja pystyketjuiset. :?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Reippailija
Viestit: 198
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Organic transit ELF

Viesti Kirjoittaja Reippailija »

..tarkoitus olikin osoittaa kuinka joku pärjää vaatimattomalla laitteella

Viimeksi muokannut Reippailija, 06 Helmi 2019, 00:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Performer Highracer, Dahon Visc P18, Orbea Aqua, Rossano, Helkama jääkäri Torpedo 3s

Vastaa Viestiin