Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

Nyt sai aikaiseksi käydä kokeilemassa ilmaiskarin kanssa ajoa tärinäraitatiellä, tosin vaan kilometrin pätkän ja pari kertaa koittaen miltä tuntuu kun takapää menee raidoituksen yli. Takarengas pysyy paremmin tiessä kiinni eikä tule sellaista "sivuluisu" -tunnetta, että kippo lähtee käsistä niin kuin ekalla kerralla vanhalla jousella (vajaa 40 km/h vauhdilla kokeilin). Wavi käyttäytyi männä kesänä tärinaraidan kohdalla paremmin mutta siinä oli 26" takarengas. Noh... jokatapauksessa harvinaisen epämielyttävä ajaa ja käytännössä tulee ajettua kokonaan ajoradalla jos tiemestari on raitansa halunnut.

Omat kokemukset on sellaiset, että ilmaiskari on hintansa arvoinen ja kannattaa vaihtaa, samalla saa säädettyä omalle painolle sopivan jäykkyyden.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja mhelander »

terppa kirjoitti:

Omat kokemukset on sellaiset, että ilmaiskari on hintansa arvoinen ja kannattaa vaihtaa, samalla saa säädettyä omalle painolle sopivan jäykkyyden.

No tuon voin kyllä vahvistaa. Tänään hinkkasin 10 kierrosta maastossa ja takana on ilmaiskari. Aivan pirun hyvin käyttäytyy kun ihan tosissaan väännetään kivikossa, juurakoissa ja pomppusissa mutkissa. Tulikohan koko 6h kisassa 1-2 hieman yllättävää peräluistoa, nekin varmaan auringon häikäistessä ja näin huonoilla ajolinjoilla.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

Koitin virittää keltaista kippoa reissukuntoon ja ostin 11-32 takapakan, ei vaan asennus mennyt kuin elokuvissa... sain sen nyhrättyä paikalleen mutta ei se mokoma mahtunut pyörimään siellä, jos vaihde oli kakkosella niin vaihtajan modattu ohjurimuovi hinkkasi isoimpaan rattaaseen ja en viitsinyt tässä vaiheessa kesää ruveta hiomaan jakke & sepi viritystä eli tyrkkäsin 11-28 takapakan takaisin ja ajattelin, että suuri osa reissua on kuiteskin Pohjanmaata :mrgreen:

Reilusti yli +20 on ollut lämmöt mutta tulisko lampun reiästä sen verran ilmaa, että olo ei ole yhtä tukala kuin Wavissa? Tietysti hellekelejä povaan koko kesäksi niin ilmanohjaimia rupesin väkertelemään pvc-kalvosta. Melkein 2 kk siinä meni ennen kuin säätöosasto alko :oops: teho ei ole hirmuinen mutta kyllä noi aavistuksen puhallusta tuo reisiin, kiinnitys on tarranauhalla ja irrotus/asennus onnistuu ajaessa.

ilmanohjain.jpg

Oikeanpuoleinen jarrujen säätöruuvi oli poikki ja nyt sain aikaiseksi senkin vaihtaa... samalla säädin jarrut, oli jo aikakin koska käsijarru oli jo aika tehoton. Jarruvaijerin vaihdoin samalla kun vanha ei halunnut tiukkoihin mutkiin taipua enkä minä viitsinyt irrottaa kuorta kiinnityksistään. Ei näköjään tässä vaiheessa ajokautta kiinnosta asentaminen, ainoastaan ajaminen. Minkähänlaista kilometrimäärää noilla jarruilla pääsee ennen palojen vaihtoa?

Kun tilasin ilmajousen niin tuli joku unohdus, että Pieter myy myös Schwalben renkaita ja kuiteskin taitettavan Duranon haluan varakumiksi mukaan niin tilasin sen sitten samalla ketjureaktiosta kun "vähän muutakin" niissä olikin söpöt mangon väriset raidat ja ihan vakavissaan aamulla mietin pitäsikö ne laittaa alle ihan ulkonäkösyistä :D en sitten kuiteskaan laittanut kun idea taitettavasta, vähän tilaa vievästä vararenkaasta vesittyy kun nyt alla olevat Duranot ei ole taitettavaa mallia. No ehkä jo ensi kesänä, jos nuilla kymppitonnin puotteleisi.

Piti käydä vielä tänään asioilla Lahdessa ja aika mukavasti tuolla pysyi liikenteenrytmissä kaupungin 40 km/h rajoituksella kun parit ylämäet jättää pois laskuista... Lahteen tullessa aika pitkät pätkät jonossa 60 km/h kun sai mennä auton imussa :mrgreen: on sillä edelleen aika nasta ajaa...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

'Pistä noihin pvc kalvo räpättimiin narut varuilta niin eivät huku matkalle jos tarra pettää...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja tavasti »

terppa kirjoitti:

Tietysti hellekelejä povaan koko kesäksi niin ilmanohjaimia rupesin väkertelemään pvc-kalvosta.

Aerodynamiikka menee pilalle, ja nopeus putoaa!

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

tavasti kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Tietysti hellekelejä povaan koko kesäksi niin ilmanohjaimia rupesin väkertelemään pvc-kalvosta.

Aerodynamiikka menee pilalle, ja nopeus putoaa!

Ilmankos se meni Lahteen vaan 31kmh keskarilla, ois varmaan jäänyt alle kolmenkympin jos oisi molemmat slipareet olleet paikallaan :) no vastatuuli ja kyläkierros pohjalle ja Lahdenpäässä kaupunkiajoa... Pikkuhiljaa oppii ajamaan "luovasti" välillä ajoradalla ja välillä pyörätiellä niin meno tuntuu jouhealta.

Usb-tuuletinta olen parista kaupasta katsellut mutta en ole löytänyt, voisi helteellä olla hyvä kun sellaista keliä on luvassa.

Nyt on vekotin vakuutettukin, aiemmin kotivakuutus korvasi harrastusvälineitä max. 4000 e arvosta jos ne on huoneiston ulkopuolella, ei tommosta kukaan varasta mutta onpahan varmuuden vuoksi.

tarranauha takertuu kyllä tosi lujasti eli kiinni ollessa tuskin putoaa mutta irrallaan ne saattaisi kadota...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

Yksi huoli on vähemmän kun uusi kännykkä suostuu ottamaan virtaa lampun akusta, vanha kännykka ei jostain syystä latautunut. Aika näyttää miten pitkään niissä puhtia riittää kun lisäksi ledejä polttelen aina liikenteessä ollessa. Tai ekalla yrityksessä ei ladannut kun oli sellainen lampun akku jonka ehkä 2 vk sitten olin ladannut (ledit paloi edelleen kirkkaana) mutta täydellä lampun akulla pelasi.

Jos ostaisin uutena niin varmaan ruksaisin napadynamon tilauskaavakkeeseen, samalla tulisi ostettua nestejarrutkin.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

Yksi huoli on vähemmän kun uusi kännykkä suostuu ottamaan virtaa lampun akusta, vanha kännykka ei jostain syystä latautunut. Aika näyttää miten pitkään niissä puhtia riittää kun lisäksi ledejä polttelen aina liikenteessä ollessa. Tai ekalla yrityksessä ei ladannut kun oli sellainen lampun akku jonka ehkä 2 vk sitten olin ladannut (ledit paloi edelleen kirkkaana) mutta täydellä lampun akulla pelasi.

Jos ostaisin uutena niin varmaan ruksaisin napadynamon tilauskaavakkeeseen, samalla tulisi ostettua nestejarrutkin.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Napadynamo on kyllä pitkillä retkillä oikein oiva kapistus olla pyörässä :D

VeloWagon
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 23:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja VeloWagon »

Mulla on tämmöinen Alfinen versio dynamosta: http://www.youtube.com/watch?v=DOWCTsN1TFM
Sen sielunelämään olen vielä tutustumassa. Mulla kun on kaksi akkua enkä ihan ole vielä varma mitä niistä se milloinkin lataa kun päällä. Kitka on tosin niin pieni että sitä ei edes huomaa. Harmillista että akkujen lataustilaa näyttäviä ledejä ei ole.

Toissapäivänä irtosi takarengas. Ei sentään ihan kokonaan mutta sen verran että kenotti seinämää vasten niin että kumia paloi lahjakkaasti. Vauhti putosi tietenkin dramaattisesti (mummot käveli ohi :shock: ). Kesti tovin ennenkuin hokasin työntää takarenkaan akselin sisään sormin ja jatkaa matkaa. Takarenkaan akselia pitävä kuuskulmamutteri oli irronnut ja hävinnyt (pudonnut tielle tod.näk.). Sinneristä pahoiteltiin tänään kovasti ja sanottiin että oli kuulemma eka kerta kun näin on käynyt. Aika erikoista sanoisin itsekin. Onneksi ei näin käynyt Giro d'Espoon aikana jossain Volsin tienoilla! Kiitos muuten Wacky kyseisen päivän seurasta! Se oli hieno päivä (yht. 180km)! :)

Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

VeloWagon kirjoitti:

Mulla on tämmöinen Alfinen versio dynamosta: http://www.youtube.com/watch?v=DOWCTsN1TFM
Sen sielunelämään olen vielä tutustumassa. Mulla kun on kaksi akkua enkä ihan ole vielä varma mitä niistä se milloinkin lataa kun päällä. Kitka on tosin niin pieni että sitä ei edes huomaa. Harmillista että akkujen lataustilaa näyttäviä ledejä ei ole.

Tuommoisen dynamon paikalleen askartelu saattaisi sitten olla joku tulevan talvipäivän ilo? Livenä se kyllä olisi kiva nähdä ensin... Onko sinulla tuo Velocraftin hinnastossa oleva Dynamo Shimano DH 3N80 on intermediate axis € 245 vai joku erillinen? Tuppaa vaan aina ahdistamaan asennushommat etukäteen kun tilaa työskentelylle ei välttämättä ole liikoja :mrgreen: mutta toisaalta tekee hyvää askarrella, että kulkupelin sielunelämä tulee tutuksi jos vaikka tienpäällä joutuu remontteeraamaan.

Tämä nyt on aika ennenaikaista kun takarenkaassa on vielä kuviota jäljellä mutta mikä olisi "paras" takarengas kinneriin? 35mm Kojakeita minulla on varastossa mutta onko kellään kokemusta sellaisesta takarenkaana? Nyt taisi olla Schwalbe Big Apple.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja eemeli »

terppa kirjoitti:
VeloWagon kirjoitti:

Mulla on tämmöinen Alfinen versio dynamosta: http://www.youtube.com/watch?v=DOWCTsN1TFM
Sen sielunelämään olen vielä tutustumassa. Mulla kun on kaksi akkua enkä ihan ole vielä varma mitä niistä se milloinkin lataa kun päällä. Kitka on tosin niin pieni että sitä ei edes huomaa. Harmillista että akkujen lataustilaa näyttäviä ledejä ei ole.

Tuommoisen dynamon paikalleen askartelu saattaisi sitten olla joku tulevan talvipäivän ilo? Livenä se kyllä olisi kiva nähdä ensin... Onko sinulla tuo Velocraftin hinnastossa oleva Dynamo Shimano DH 3N80 on intermediate axis € 245 vai joku erillinen? Tuppaa vaan aina ahdistamaan asennushommat etukäteen kun tilaa työskentelylle ei välttämättä ole liikoja :mrgreen: mutta toisaalta tekee hyvää askarrella, että kulkupelin sielunelämä tulee tutuksi jos vaikka tienpäällä joutuu remontteeraamaan.

Tämä nyt on aika ennenaikaista kun takarenkaassa on vielä kuviota jäljellä mutta mikä olisi "paras" takarengas kinneriin? 35mm Kojakeita minulla on varastossa mutta onko kellään kokemusta sellaisesta takarenkaana? Nyt taisi olla Schwalbe Big Apple.

Mäkin olen tuota napadynamoa miettinyt juuri tuohon paikkaan. Sen saa näköjään kaupallisestikin. Hyvä niin... Ei tartte niin paljon viritellä. Menee kyllä vakavasti harkintaan, että tilaisi kun ei ikinä muista latailla akkuja.

Mulla on mangossa ollut takarenkaana marathon plussa 47mm, durano 28mm ja big apple 50 mm. Paras näistä on ollut big apple. Vieläkin leveämpää tekisi mieli kokeilla. Selvästi vähemmän ottaa uriin kiinni kuin durano tai plussa. Plussa tuntuisi vielä taittuvan allekin. Kun leveä takarengas alla niin ei tarvitse välittää niin paljon takapyörän ajollnjasta. Voi keskittyä vain eturenkaisiim. Nopeudessa en ole kauheasti huomannut eroa.

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
pikametri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 245
Liittynyt: 18 Syys 2008, 22:09
Paikkakunta: Kangasala

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja pikametri »

Kätevä vaihtoehto napa-/rulladynamolle: http://www.amazon.com/Bicycle-Chain-Cha ... B00A48DRNA. Minulla ei ole kylläkään kokemusta itse tuotteesta, mutta kun meillä ketjua riittää, niin voisi olla helppo tommonen johonkin väliin sovittaa.

HP Spirit, Hase Kettwiesel, Hase Pino, Rowing Bike Thys, Pika MBB (omavalmiste), Challenge Hurricane.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

n. 6000 km
Rengasasiaa... 50mm big applen jälkeen asensensin taakse 28 mm Duranon joka poksahti n. 3750 km ajon jälkeen. Kulutuspinnassa oli pieni viilto, sisäpuolella ei näkynyt piikkiä tms. mikä olisi sisurin puhkaissut, viillon kohdalta huomasi, että paperiarkin verran oli kulutuspintaa eli vähemmän pintaa on kulutettavana mitä luulin. Durano tuntuisi kuluvan aika nopeasti jos sutii tai eturenkailla lukkojarruttaa, kuluu helposti "pykälille". Sinänsä jännä tuo Big apple, että jostain luin Sporttiin sopivan max. 45 mm takarengas.

Vaihdoin tänään vähän käytetyn 35mm Continentalin taakse, nappasin Pythonista mutta alkuaan on Optiman rengas, reunassa oli kumissa haurastumishalkeamaa jo havaittavissa mutta jännä nähdä kauanko kestää. Jos elämä menee niin kuin nyt suunnittelee niin 2 kk? :mrgreen:

Edessä olleet Duranot kesti n. 4800 km ja ne kului ensin reunasta, lisäikää olisi saanut vaihtamalla ne puolelta toiselle. Nivalasta Savenmaalta sain sponsoriapua kesken matkan ja edessä on pyörineet Kenda Kwestit 32-406 kokoisena nyt n. 700 km ja ne on yllättäneet. Dunaro pyörii kuivalla paremmin mutta nuo ihan selvästi paremmin sateella eikä muissa ominaisuuksissa ole ollut huomauttamista. Pieni kuvio niissä on joten auttaneeko sateella? Mutta joku sanoi myös kumiseoksella olevan oma osuutensa. Painoa tehtaan mukaan 305g ja toivottavasti ne grammat näkyy kulutuskestävyydessä, ainakin reunoissa voisi kuvitella olevan enemmän kulutettavaa.

Pieterin Stradassa oli Vredstein Moireet edessä jotka näytti siltä, että varmasti kestää edessä mutta syntisen painava teknisten tietojen perusteella eikä saa paljoa ilmaa sisään.

Ketjuilla oli ajettu yhteensä jotain 8300 km kun katkesivat, sutiminen jyrkässä ylämäessä ja varmaan on saaneet kipeätä silloin kun ketjukiristä oli hetken epäkunnossa, silmällä katsellen ei takapakka näytä lainkaan kuluneelta. Jännä nähdä kauanko ketjuilla + rattailla ajelee?

Ultremot olisin halunut ostaa Nokian kisoja varten mutta ehkä ensi vuonna, sisärenkaiden kanssa olisi maksaneet yli 150€ mutta olisipahan sitten vuoden päästä helpompi parantaa tulosta :D

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

kiristäjä.jpg

n. 6150 km

Pikku huoltoa, kiristelin samalla tuota kertunjkiristäjää. Kiristäjä kiinni rautalangalla, ettei karkaa, lukkomutteri auki, kuusiokololla ruuvi löysälle ja työnsin kapeakärkiset pihdit kiristäjän takana näkyviin reikiin ja pyöritin jousta kireämmälle. Sain tehdä homman uudelleen kun päätin varmuuden vuoksi vaihtaa ketjusuojaputket ja katkoin ketjut sitä varten ja toisella katkaisukerralla en muistanut lukita häkkiä... tuli ekalla kerralla laitettua ketju kierteelle. Periaatteessa turha homma, ennen reissua käänsin putket ja vielä sillä aika monta tonnia olisi ajanut mutta onpahan mielenrauha ja tehdessä tutustuu kulkineeseensa.

Löytyi ketjuista pikalukkokin katkaisua varten, katkaisupihdit oli toisessa osoitteessa mutta en mitään muuta näppärää konstia keksinyt kun työntää rautalankaa lenkkien läpi ja pyörittää sitä kirämmälle niin pikalukko avautui, joskus tavan pihdeillä yrittänyt ja lähinnä vaan hermoja poltellut...

En muistanut ostaa uutta vilkkukytkintä joten tyydyin vaan tinaamaan irronneen johdon paikalleen. Samalla viimeinenkin alkuperäinen tinaus irtosi eli siihen tippa kans. Ei tuokaan kauaa kestä mutta jospa ensi talveen... on se vaan niin paljon näppärämpi näyttää valoilla kääntymisaikeet kun hanskalla, varsinkin sateella :mrgreen:

Rattaat ei näytä lainkaan kuluneilta ja itseasiassa ketjut/putket ei olleet juuri ollenkaan mähnässä, aika vähän maantiepöly tuonne osaa ja rasva on ohutta mitä käytän ja ketjuja on kyllä "ylirasvattu".

Iskarin yläpäät sai kierrelukitetta, samoin kun käsijarru "kytkin" kun se irtosi jo toistamiseen, tällä kerralla hukkasin myös jousen mutta miljoonalaatikosta löytyi onneksi melkein samanlainen. Pari pullotelinettä laitoin myös, ainakin puolenlitran pullot voi olla kivuitta telineissä.

Etrasta tilailin pallonivelet tiistaina mutta eipä nuista ole vielä kuulunut. Mutta jospa ne saisi edes seuraavaan reissuun mukaan "varmuuden vuoksi".

Lippuja liimailin sisäpuolelle, tulostin valokuvapaperille liput ja liimasin sisäpuolelle, Ruotsi, Norja ja Saamenmaa on nyt lippuina ja Kilpisjärvi -tarran kaverina... joskus vielä lisää. Jospa vaikka se Vaasa -tarra seuraavaksi niin tulee jotain lännestä ja vaikkapa Hanko -tarra etelästä.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Vastaa Viestiin