Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
pikametri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 245
Liittynyt: 18 Syys 2008, 22:09
Paikkakunta: Kangasala

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja pikametri »

Ketjurasvoista puhuttiin Terpan kanssa kokoontumisessa. Tässä yksi hyväksi havaittu merkki (tämä dry-laatu voisi olla ehkä kinnerissä sopiva) http://www.rocklube.com/absolute_dry.htm

HP Spirit, Hase Kettwiesel, Hase Pino, Rowing Bike Thys, Pika MBB (omavalmiste), Challenge Hurricane.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

https://skydrive.live.com/redir?resid=8 ... vt6RFw&v=3

kuvassa näkyy jarruvaijerit ja ohjaustangon alapään nivel, ko. nivel näyttää helposti syövän vaijerin kuoret rikki, tai ainakin jos pyörällä kokonaisuudessaan on ajettu kohta 12 tkm niin ne on jo koloilla. Laitoin teippiä kulumaan.

Edit kuva cropattu ja lisätty, t:MSK

Liitteet
kuvassa näkyy jarruvaijerit ja ohjaustangon alapään nivel
kuvassa näkyy jarruvaijerit ja ohjaustangon alapään nivel

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

N. 9350 km

Vaihdevaijerissa pari säiettä poikki joten vaihdoin sen ettei kisoissa "yllätä", pikasäädöllä löytyi kaikki vaihteet ja ei ainakaan huonommin vaihtanut kuin vanhalla vaijerilla. Oikeasti olisi pitänyt vaihtaa kuorineen mutta ei kenttäolosuhteissa kiinnostanut ruveta pujottelemaan vanhaa pois ja uutta tilalle vaikka ohuita nippusiteitä varmuudeksi ostin...

Continental kesti takana n. 3350 km + mitä Optimassa pyöri osan kesää edessä,1500 - 2000 km? Tietyöllä sutiminen oli myrkkyä eli siellä sai kudokset esiin vaikka ihan finaalissa jo oli, Pythonin harjotusrenkaaksi kuitenkin olin vielä ajatellut. Sudittamalla nuista saa kyllä helposti kulmikkaat renkaat. Nyt on taas raita Durano takana.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

N. 10000 km

Jarruvaijerit vaihdoin kuorien kulumisen vuoksi, pikku huoltoa muuten...rataspakka oli yllättäen löysällä :shock: Tilasin jarrupalat vai kengätkö ne rumpujarruissa on? Mutta vanhoilla ajaa varmaan sen 50000 km vielä.

Pari niveltä oli väljiä ja meni vaihtoon. Pitää vaan etsiä jostain "kurasuojatut" nivelet kun nuo ei varmaan ole pitkäikäiset. Ostin Pieteriltä aurauskulmamittarin jolla apinakätinen mittaa yksinkin aurauksen ja käsittääkseni aurausta paino päällä on puoli kierrosta ja mittanauhalla koitin mitata sen olevan 1mm. Tykkään kyllä tehdä asioita enemmän sentin tarkkudella :)

Foorumia koitin selata ja arvot oli nollasta kahteen milliin mitkä oli "hyväksyttyjä"

Muoks. Kuvalinkki mittalaitteesta, sarjassamme helppo tehdä itse mutta kun tulee tilanne päälle niin mieluummin sortuu valmiiseen.
https://skydrive.live.com/redir?resid=8 ... -OBUuk&v=3

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

Pikku koeajo ehjien nivelien kanssa. Perstuntumalta voi ainakin kuvitella, että rullasi paremmin, laitoin tosin ilmaa renkaisiin lisää niin on lisää muuttujia, samoin pari päivää taas vähän enemmän levossa ja saattoi olla ylämäkeen potkua mutta kotimäen jyrkin kohta nousi huomattavasti kovempaa mitä ennen, siinä vartalo tekee korille vaappuvaa liikettä ja jos jossain on väljää niin saattaa ainakin muuttaa pyöräkulmia... tiedä näistä... pääasia ettei tunnu huonommalta :mrgreen:

Sähkötöihin ryhtymiseen on iso kynnys :) mutta kun toisella yrittämällä löysin kolmitoimisen vilkkuviiksen niin ajattelin sitten tinailla ne johdot... Mangon omat on tooodella ohuet ja jos ylimääräistä energiaa on niin ne ensi talvena melkein tekisi mieli vetää uusiksi kytkentäpaneelilta ohjaustankoon. Nyt tulleet johtojen liittimet viimeistelin tinaamalla ja uskosin kestävän, seuraava mistä voisi murtua on paikka mistä vanhat, ohuet johdot sukeltaa ohjaustangon sisään?

johdotus.jpg

Ei tuo nyt mitään kaunista katsottavaa ole mutta kaikki jää kutistesukan tavoin käytettävän mustan teipin taa eli teippiä johdotukseen ja kuumailmapuhaltimella lämmitys.

vilkkukytkin.jpg

Nyt sormi yltää, aika iso mötikkä mutta ei ollut oikein vaihtoehtoja kun kahdesta kaupasta katsoin. Jälkiasennetun näköinen... mutta käytettävyys on pääasia.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

Kävin askartelemassa ja pvc-kalvomies iski :D

pvc koppa.jpg
pvc koppa2.jpg

Sillai hätäsesti kokeiltuna, rupesin ensin mallailemaan pyöräaukkojen peitettä mutta ne taitaa kannattaa tehdä kankaasta niin ei ainakaan viiltele renkaan sivuja vahingossa vaan kangas on sitten ehkä se mikä syöpyy.

Mutta kun se pala oli käsissä niin pitihän sitä koittaa millaisen kopan tuosta kalvosta saisi. Aika hyvä tulisi... Etrasta saa varmaan jotain piirun verran jäykempääkin matskua josta näki paremmin läpi mutta tuostakin voisi tehdä. Sangosta varmaan jonkun jäykisteen voisi leikata ja liimata takaosan kaareksi niin pysyy paremmin muodossa. Kiinnitys teipillä ja tarranauhalla. Yläreunasta jää sopivasti auki niin ilma edelleen kiertäisi... Pitää ainakin koklata tehdä tuo joku synkeämpi syysilta ja jos kävisi sitten rullaamassa isoa mäkeä kynä ja paperi muassa.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

n. 12400 km

Ensimakua talvesta... Tänään kävin teatterireissun Lahdessa ja pitkin päivää räpsi räntää jonka välillä pilkottava aurinko sulatti vedeksi, paikoitellen tiet peilijäässä, varsinkin illalla kun pakastui... Voi pojat kun olisi tuollainen peli ollut reilu 20v sitten :mrgreen: Lapsetti jälleen ja peilijäisillä pyöräteillä tuli ajettua hyvissä sladeissa :D Edessä on sliksit ja takana Kenda missä vähän kuviota. Jarrutusmatkat oli tosin aika pitkät eli sai harrastaa myös ennakoivaa ajoa. Ehkä tilaan sittenkin nastakumit kun löysin alle 30€ nakit ja samalla pitää ostaa muutakin. Kendan kulutuskestävyys näyttäisi olevan ihan omaa luokkaansa Shwalbeen tai Continentaliin verrattuna.

Se oli ennakoitavissa, että luukun lukko jäätyy kiinni heti ensimmäisen tilaisuuden tullen eli räntä suli lukkoon/kahvaan ja kahvan/vivun sai esityksen päätteeksi kaivaa puukolla auki... toi on ihan rakenteellinen juttu mutta pitää katsoa olisiko tallilla jotain silikonisuihketta tms. joka miedontaisi vaivaa.

Iso ajovalo on ollut ihan kuollut, en tiedä onko vika akuissa vai valossa mutta ei syty enää ollenkaan, niinpä on joutunut ajelemaan kypärävalon kanssa mikä taas ei onnistu sadekatteen kera ja taas tänään muistui mieleen, että kypärävalon akut kuolee jos ne on päivän pakkasessa eli pakko saada se napadynamo, 34€ näyttäisi maksavan Saksassa + remmi joka ei muistaakseni paljoa kustantanut.

Pakkasesta ei myöskään tykkää tuulilasin tarranauhat eli ne irtoaa liimauksistaan.

Kuski sen sijaan tykkää vaikka olisikin pakkasta, meno on lämpöisää, kevyttä ja riittävän joutuisaa, pari lenkkiä pystärillä muistutti siitä miten vaikea on pukeutua sopivasti :) Tosin sitten kun tulee pari senttiä lunta niin meno taitaa tyssätä lopullisesti... sitä odotellessa.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

Talvirenkaat laitoin viikolla alle (Schwalbe Marathon Winter) ja n. 50 km on tullut ajeltua, tänään jo ihan oikeasti jäätiköllä... Aikas paljon raskaampi on ajaa mutta oman mausteensa tuo tietysti hiekoitushiekka ja muu putu mitä pyörätiellä on, tän päivän hupilenkkin keskari mäkisellä taipaleella jäi nippanappa 20 km/h:n paremmalle puolelle :) en tosin tuossa myräkässä viitsinyt paljoa vääntääkkään. Renkaat on kokoa 42-406 ja hyvin nuo tuntuu mahtuvan vaikka sporttiin ei eteen suositella 40 millistä leveämpää.

Kannen lukko temppuili, avaimen vääntely ei vaikuttanut mihinkään ja lukon sisästä yksi pikkuinen muoviosa oli murtunut :( Pitää koittaa viilailla joku jakke&sepi -patentti. Olisi varmaan pitänyt purkaa koko roska ennen ensimmäisiä pakkasia putsata ja rasvata niin saattaisi pelata vieläkin... mutta ei tota pakkaskeleihin ole suunniteltu.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

TJT
Viestit: 58
Liittynyt: 18 Huhti 2013, 13:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja TJT »

Minäkin jouduin vaihtamaan nastarenkaat alle (Schwalbe Marathon Winter). Syynä tietysti jääkelien saapuminen Helsinkiin ja hiekotus (tappaja) sepelin alkanut levitys.
Viime tiistaina olin ajamassa lenkkiä työpäivän päätteeksi ja Vantaalle saavuttuani sain ikäväkseni huomata, että siellä oli jo aloitettu reilulla kädellä sepelin levitys kevyenliikenteenväylille. Olin vielä liikkeellä kesäkumeilla (Schwalbe Kojak). Nyt jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt HETI tehdä u-käännös ja ajaa samaa reittiä takaisin, mutta optimistina ajattelin, että ei sitä sepeliä voi olla kuin jokusessa erikoisessa paikassa, olin väärässä. Koko matkan oli reilusti sepeliä laidasta laitaan. Muutaman kilometrin päästyäni vasen eturengas puhki. No ei siinä mitään, tulipahan tehtyä ensimmäinen sisäkumin vaihto, oli muuten HELPPOA, kun ei tarvitse edes irrottaa kiekkoa. Tein tietysti aloittelijamaisen mokan kun en tarkastanut renkaan ulkopuolta tarkasti, niinpä 200 m ja sama rengas tyhjä. Oli sepelinpala uponnut ulkorenkaan sisään, mutta ei tuntunut sisäpuolelta terävältä, joten en sitä huomannut. Tässä vaiheessa ärräpäät vahvasti mielessä, no omaa TYHMYYTTÄ. Onneksi oli mukana 3 kpl sisäkumeja, niin pääsi jatkamaan matkaa. Sepelikin loppui heti kun pääsi taas Helsingin puolelle.
Nastarenkaisiin vaihtaessa huomasin, että myös takarenkaaseen oli uponnut kunnon sepelinpala, ei onneksi ennättänyt puhkaista sisäkumia. :o

Timo

T.Timo

Mango Sport Red Edition 2013

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja jori »

TJT kirjoitti:

Minäkin jouduin vaihtamaan nastarenkaat alle (Schwalbe Marathon Winter). Syynä tietysti jääkelien saapuminen Helsinkiin ja hiekotus (tappaja) sepelin alkanut levitys.
Viime tiistaina olin ajamassa lenkkiä työpäivän päätteeksi ja Vantaalle saavuttuani sain ikäväkseni huomata, että siellä oli jo aloitettu reilulla kädellä sepelin levitys kevyenliikenteenväylille. Olin vielä liikkeellä kesäkumeilla (Schwalbe Kojak). Nyt jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt HETI tehdä u-käännös ja ajaa samaa reittiä takaisin, mutta optimistina ajattelin, että ei sitä sepeliä voi olla kuin jokusessa erikoisessa paikassa, olin väärässä. Koko matkan oli reilusti sepeliä laidasta laitaan. Muutaman kilometrin päästyäni vasen eturengas puhki. No ei siinä mitään, tulipahan tehtyä ensimmäinen sisäkumin vaihto, oli muuten HELPPOA, kun ei tarvitse edes irrottaa kiekkoa. Tein tietysti aloittelijamaisen mokan kun en tarkastanut renkaan ulkopuolta tarkasti, niinpä 200 m ja sama rengas tyhjä. Oli sepelinpala uponnut ulkorenkaan sisään, mutta ei tuntunut sisäpuolelta terävältä, joten en sitä huomannut. Tässä vaiheessa ärräpäät vahvasti mielessä, no omaa TYHMYYTTÄ. Onneksi oli mukana 3 kpl sisäkumeja, niin pääsi jatkamaan matkaa. Sepelikin loppui heti kun pääsi taas Helsingin puolelle.
Nastarenkaisiin vaihtaessa huomasin, että myös takarenkaaseen oli uponnut kunnon sepelinpala, ei onneksi ennättänyt puhkaista sisäkumia. :o

Timo

Siinä olisi valmis tarina lähetettäväksi Vantaan liikennevirastoon. Lisäät vain muutaman kirosanan ja uhkauksen. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

n. 12900 km

Kävin suorittamassa teollisuusvakoilua Nokialla ja apinoin sieltä idean lisävalolle Mangoon...

valo peilin varressa.jpg
valo peilin varressa.jpg (278.35 KiB) Katsottu 3521 kertaa

Tepolla oli tyylikäs ja toimiva systeemi, mullakin toimiva :D Optima toimi valon luovuttajana ja se on suht kirkas kiinan ihme http://dx.com/p/zxc-01-cree-xm-l-t6-120 ... 650-166560 hyvällä hinta/laatusuhteella ja miljoonalaatikosta löytyi joku vanhasta ikkunanpokasta poistettu rautaosa joka sopivasti vääntelemällä asettui niin, että valo jäi peilin eteen ja kovin paljoa ei keksinnön pitäisi ilmanvastusta lisätä, ei myöskään tärissyt ajossa ja "säädöt" pysyi.

Pyörän oma iso ajovalo ei siis toimi ja sen mysteerin selvitän vasta kun kannen avaan jahka talvi tänne eteläänkin tulee. Todennäköisesti toi tulee olemaan myös jatkossa apuvalona pimeinä vuodenaikoina kun märkä asfaltti syö yhden valon tehon aika tehokkaasti ja pelkästään tuon kanssa näytti pärjäävän riittävän hyvin kun 66 km lenkin kävin. Huonoja valoja ei voi käyttää enää tekosyynä miksi ei lähde lenkille.

Bonusta oli myös se, että enää ei autot tulleet pitkät päällä vastaan vaan vaihtoivat hyvissä ajoin lyhkäsille :mrgreen: näppituntuma oli, kun kypärävalosta loppui akut ja ajoi pelkästään kinnerin ledit päällä niin joka kolmas auto tuli pitkät päällä vastaan, kypärävalon kera ajoittain jokunen mutta riittävä valoteho auttaa tuohonkin.

Kylmiä on talven lämpimät mutta aukkopeitteen kanssa aika lokoisat on oltavat vaikka yläkropan suojana on vaan merinovillainen ajopaita :)

Tuulilasi on aika turha kapistus näillä keleillä eli se menee huuruun heti ensimmäisessä isommassa ylämäessä. Kumiset listat repsottelee jo ja kaipaisi tippoja liimaa. Lukittavan luukun kuminen reunalista on jo niin kulunut, että se pitää uusia. Samoin sen lukko sanoi työsuhteen irti pakkasessa ja yksi sisällä oleva muoviosa murtui.

Nastarenkaat syö keskaria aika tavalla, nyt oli 66 km matkalla n. 23 km/h ja ne pätkät mitkä ajaa pyöräteillä tuntuu samalta kun ajaisi soratiellä, tiedä sitten pääsisikö kaksipyöräisellä jo kovempaa mutta se saa silti odottaa lumikelejä. Jokunen päivä sitten meno tuntui tosi tahmealta ja sitä ihmetellessä heiluttelin takapyörää ja se heilui taas aika tavalla, tällä kertaa se olikin löystynyt takahaarukan kiinnityksesta ja kun sen sai kireälle niin kummasti ajokin oli vakaampaa :)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Oma työmatka taittuu nastarenkaisella läskinojakilla piirun verran kovemmalla keskarilla, mutta matka on vain 13,5 km joten ei voi ihan verrata. Kaksipyöräisella ilman nastoja se taittuisi varmaan samalla vauhdilla tai kovempaa kun kelit on niin helpot, mutta katsotaan miten viikonloppu muuttaa asetelmia :mrgreen:

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja terppa »

Hiekoitetulla/lumisella tiellä hitaus "lisääntyy" mäkitaipaleella eli kun ei rullaa hyvin niin mäkiin ei tule vauhtia ja tästä johtuen mäkien päälle ei pääse ilmaiseksi liike-energialla kuten kesällä mikä keskaria laskee suhteessa lisää, siinä paino tuntuu verrattuna kaksipyöräiseen. Nyt kun tuli pari senttiä pakkaslunta niin tuntuu menevän kevyemmin kuin plussakeleillä eli lumi "tasoittaa" ja edelleen jaksaa ilahtua tuulensuojaisasta kyydistä, tänään -14 astetta ja aika ohkaset asusteet :) Noh, ehkä lämpö rinnan seutuvilla johtuu siitäkin kun naispuolinen kanssaeläjä huutaa perään "ihana" :D

90mm rumpujarrut kesäkäytössä ja kuormankin kanssa tuntui vähintään riittävältä ellei jopa hyviltä mutta jos haluaa ajaa pakkaskelissä/talvella niin valkkaisin hydrauliset levyjarrut... Nykytietämyksellä valkkaisin tosin varmaan Stradan johon levyjarruja ei ole hinnoiteltu eli saaneeko ollenkaan? Mangoon saisi mekaaniset ja ainoastaan Waviin hydrauliset... Tullaan taas siihen, että parhaat ominaisuudet saisi kun yhdistäisi muutaman pyörän parhaat puolet :) Rumpujarrun ongelma tuntuu olevan jäätyminen eli jos jättää pyörän pohjolantalliin niin ei kannata käyttää käsijarrua ja isommassa pakkasessa jarrutustehoa alkoi löytää vasta n. 10-15 jarrutuksen jälkeen, vaatiko jarrut sitten tietyn lämmön, että pitää vai onko kyse kosteudesta? sateen jälkeen oli sama homma mutta silloin riitti pari jarrutusta.

Talvitestit jatkuu vaikka tän piti olla pelkästään kesäpeli ja ehkäpä parin päivän sisään pääsee hurjastelemaan järvenjäälle :mrgreen:

Muoks. Terracyclen ketjuohjainrulla varmaan menee vaihtoon tai korjaukseen eli sen toinen seinämä on ratkennut ja ketju vääntää reunuksen vinoon jolloin ketju ei enää pysy rullan hammasrattailla... ehkäpä helmikuussa kun saa kannen auki...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Wacky kirjoitti:

Oma työmatka taittuu nastarenkaisella läskinojakilla piirun verran kovemmalla keskarilla, mutta matka on vain 13,5 km joten ei voi ihan verrata. Kaksipyöräisella ilman nastoja se taittuisi varmaan samalla vauhdilla tai kovempaa kun kelit on niin helpot, mutta katsotaan miten viikonloppu muuttaa asetelmia :mrgreen:

Hyvää kyytiä saat pidettyä. Mulla tuli 21 km/h keskari sunnuntain sataselle joka oli puuskatuulisessa -12 asteen kelissä. Eilen kävin ajamassa -20 .. -21 pakkasessa lähes tyynessä ja keskari oli samat 21 km/h.

Alla ISP:t tubelessina ja täällähän on tiet lähes kauttaaltaan lumipinnalla, osin jäisiä ja tasankojen aavoilla jopa hiekotetulla asfaltilla (sunnuntain lenkillä).

Eilen piti kolmannes lenkin lopusta jo ajaa nopeusrajoitin päällä ettei takareidet ja pakarat palellu kun viima kylmensi lihasten päällä olevat läskit... ja sitten tuli jo kylmäkin kun sykkeet tippu 15-20 iskua. Ei kehdannu paljoa ajella jarruja vasten polkemalla.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia Mango Sport Yellow Editionista

Viesti Kirjoittaja mhelander »

terppa kirjoitti:

Talvitestit jatkuu vaikka tän piti olla pelkästään kesäpeli ja ehkäpä parin päivän sisään pääsee hurjastelemaan järvenjäälle :mrgreen:

Uskoisin että velo sopii hyvin talviajoon jos ei tarvi ihan kaikilla keleillä lähteä liikkeelle. Tuo kelivaraus lähinnä renkaiden takia. Pikku pakkanen ja lumipintaiset mutta auratut kovapohjaiset tiet on velolle varmasti herkkua, tuulikaan ei haittaa.

Nimittäin omalla maasturilla viittii nyt ajaa ihan kaikilla keleillä kun alla on todella hyvin pitävät nastarenkaat. Onhan se jyrä ajaa pelkällä asfaltilla tai sileällä jäällä pakkasella eikä kulje kuten kesällä mutta jos sen ei anna häiritä niin kilsoja kertyy, samoin harjoitustunteja ja sitten kesäkeleillä ajaminen on pelkkää hupia.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Vastaa Viestiin