Quatrevelo
https://velomobiel.wordpress.com/2015/0 ... n-de-plug/
Plugi tekeillä.
muok. nimi muutettu, aikaisemmin Quattrovelo.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
https://velomobiel.wordpress.com/2015/0 ... n-de-plug/
Plugi tekeillä.
muok. nimi muutettu, aikaisemmin Quattrovelo.
Mukava muotoilu mummiälest. Oliskohan kätevämpi lastata jos "takakontti" aukeis eteen päin?..
rutunen kirjoitti:
Tälle kaverille olisi varmaan hyvä vinkata pneumaattisesta ilmalihaksesta. Se on paineilmalla toimiva kaupallinen komponentti, joka supistuu paineilmalla pituussuunnassa. Tässä konstruktiossa voisi jättää aika suuren määrän hankalia rakenteita pois käyttämällä sitä, menettämättä silti paineilmajousien säädettävyyttä tai muitakaan ominaisuuksia.
Ilmalihaksen periaate näkyy tässä. Siinä ilmatiivis pussi sijoitetaan verkkomaisen kudoksen sisään. Kun pussi ilman takia pullistuu, työntää se verkon kudokset kaarelle ja vetää päitä lähemmäs toisiaan.
Melko ison osan työstä säästäisi tekemällä takapään ilmalihasten avulla.
Aiheesta lisää hakusanoilla "Ilmalihas" tai "Fluid Muscle"
https://www.google.fi/search?q=Fluidic+ ... dic+Muscle
https://velomobiel.wordpress.com/2014/1 ... position=0
Vertailtu 3pyöräsen ja 4pyöräsen Questin painosuhteita, jos kuski istus takarenkaiden välissä sais vielä enempi painoo takarenkaille - no ehkä se ei oo tärkein ominaisuus, varsinkaan Hollannin oloissa.
jori kirjoitti:rutunen kirjoitti:Tälle kaverille olisi varmaan hyvä vinkata pneumaattisesta ilmalihaksesta...
Eikös nuo kumipallukat toimi muuten samalla tavalla, paitsi eivät voi olla vetorasituksen puolella? Painetta voi niissäkin säätää. Tuossa viime versiossa on yksinkertaisempi rakenne.
PW kirjoitti:https://velomobiel.wordpress.com/2014/1 ... position=0
Vertailtu 3pyöräsen ja 4pyöräsen Questin painosuhteita, jos kuski istus takarenkaiden välissä sais vielä enempi painoo takarenkaille - no ehkä se ei oo tärkein ominaisuus, varsinkaan Hollannin oloissa.
Tai etupyöriä eteenpäin hiukan niin saisi 50/50% joka olisi takavetoiselle paras jakauma.
PW kirjoitti:Vertailtu 3pyöräsen ja 4pyöräsen Questin painosuhteita, jos kuski istus takarenkaiden välissä sais vielä enempi painoo takarenkaille - no ehkä se ei oo tärkein ominaisuus, varsinkaan Hollannin oloissa.
Liioittelemalla jotain ominaisuutta hommaa vain ongelmia. Huomasit varmaan "räyhäkän" kanssa Riittävä riittää
jooseha kirjoitti:PW kirjoitti:Vertailtu 3pyöräsen ja 4pyöräsen Questin painosuhteita, jos kuski istus takarenkaiden välissä sais vielä enempi painoo takarenkaille - no ehkä se ei oo tärkein ominaisuus, varsinkaan Hollannin oloissa.
Liioittelemalla jotain ominaisuutta hommaa vain ongelmia. Huomasit varmaan "räyhäkän" kanssa Riittävä riittää
Sillai kai, sanotaan kompromissiksi
https://velomobiel.wordpress.com/2014/0 ... ierwieler/
Blogin ensimmäisiä pohdiskeluja nelipyöräisestä - lähtökohtana kait parempi tavaratila ja esim. paikka lapselle. Parempi tasapaino mutkissa, kovassa vauhdissa.
https://velomobiel.wordpress.com/2014/0 ... -uit-zien/
"Ulkonäköpaineita"
https://velomobiel.wordpress.com/2014/0 ... haalmodel/
Pienoismalli.
https://velomobiel.wordpress.com/2014/0 ... ndrijving/
Pähkäilyä/valinta laitteen vetosysteemistä.
https://velomobiel.wordpress.com/2014/0 ... rijving-2/
Vetopuolen pohdinta jatkuu, melkeen tuli etuvetonen