Re: Polkuauto Ruotsista, Podride
Oli näköjään jo aukaistu.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?t=2237
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Oli näköjään jo aukaistu.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?t=2237
En muista tätä videoo nähneeni, kyseisestä kinneristä. Tuossa puhuvat "cyckelbil" - polkuauto
PW kirjoitti:
En muista tätä videoo nähneeni, kyseisestä kinneristä. Tuossa puhuvat "cyckelbil" - polkuauto
Valmistaja/omistaja itse taitaa käyttää tuota määritelmää laitteestaan. Näkeehän sen jo designista että hän haluaa selkeästi tähdätä autoilevaan asiakaskuntaan. Hän tähtää ostajakuntaan joka ei ole tuskin koskaan edes nähnyt kinneriä, ostajakuntaan jonka harrastus ei ole pyöräily. Siinä hän on mielestäni oikeilla jäljillä, että tuollainen ostajakunta on olemassa. Ihmiset, jotka eivät pyöräile mutta haluavat "jonkun ratkaisun" lyhyille matkoille ja haluavat vähentää auton käyttöään. Podride on sillai söpö vähän kuin Aku Ankan auto, hellyyttävä.
En sitten tiedä minkälainen se lopullinen tulee olemaan, eikös hän ole muuttamassa designia nyt niiden Amerikan markkinoiden tähden?
Podriden asiakaskuntaa ei kiinnosta sen korkea painopiste, suuri ilmanvastus tai lyhyt akseliväli joka ei suuria nopeuksia salli. He haluavat hitaan, mukavan köpöttimen. Kuvittelisin että jo 30 km/h on Podridellä vähän extreme kokemus. Suuntavakavuus tuskin on kummoinen ja noin korkealla istuessa alkaa pelottaa todella jos se ei ole kummoinen. En tiedä, en ole ajanut, mutta kyllähän Podride designiltaan lähtee joka suhteessa ihan eri suuntaan kuin peruskinnerit. Uumoilen, että Podriden ostajakunta nimenomaan tykkää siitä että myyjä kutsuu vehjettä polkuautoksi, termi miellyttää heitä. He eivät halua identifoitua liian lähelle pyöräilyä, mutta kuitenkaan löytää vaihtoehdon autolle lyhyille matkoille.
Kyllä minäkin sitä kinneriksi silti kutsuisin, "polkuauto" on niin tympeä termi näille vehkeille. Polkuautohan antaa terminä kuvan, että kyseessä olisi jonkinlainen vajaa auto, kehno auto tai lelu. Kinneri ei ole noita. Lelu se ei ole ollenkaan, vaan hyvin potentiaalinen ja nopea matkantekijä, väärissä käsissä kuljettajalleen hengenvaarallinen. Myöskään autoksi en sitä miellä, kun siinä on pointtina polkeminen ja liikunta joko moottorilla tai ilman, eikä se pienenä yksipaikkasena sukkulana muutenkaan tarjoa auton tiloja. Jos kinneriä arvioi autona, niin sehän on ihan paska vaikka se on hemmetin hyvä laite omassa lokerossaan, omana lajinaan. Sen arvointi autona, auton kriteereillä on väärin. Sitä pitää arvioida kinnerinä.
Kaikki keinot sallittuja autoilijoista pyöräilijäksi muuttamisessa
Ruottissa ei varmaan oo niin hienoo sanaa ku kinneri.
PW kirjoitti:Ruottissa ei varmaan oo niin hienoo sanaa ku kinneri.
Hasi?
Kinneri sanan olen itse mieltänyt huonona asiana ihan lapsuudesta saakka: sitä käytettiin hieman halventavassa merkityksessä autoista, jotka olivat jollakin tapaa puhujan mielestä ala-arvoisia... "kaikenlaisella kinnerillä sekin viittii ajaa". Yhä edelleen kinneri on mielestäni vähän halventava ja negatiivisessä mielessä vanhanaikainen nimitys. Velomobiili sitä vastoin on hyvä nimi, siinä on joku tuulahdus tulevaisuudesta.
Puhun minäkin vitsaillen joskus autoista kinnerinä, mutta antaa vanhojen olla. Eiköhän yritetä palauttaa kinneri ja sen maine sille tasolle kun se kuuluu.
Podriden tyypit uhkailevat, että laitos olisi tänä vuonna myynnissä. Hintaa odotellessa.
Podriden sivuilla: http://mypodride.com/2018/01/11/podride ... update-21/
Varoitus Facebook-linkki:
Molempien linkkien takaa tulee sama teksti.
Jälleen Facebook-linkki aiheesta. Se kertoo, että rahaa tarvitaan lisää. En ole ihan varma, että onko tämä oikea tapa tuoda tällaista kulkinetta massatuotantoon. Hieman isot kuviot heti alkuun. Pientuotantoa Ruotsin kautta ja alihankintaa muualta olisi ehkä tuonnut kassaan rahaa kehitystä varten. Nyt on mahdollista, että juttu kaatuu rahaan - siis sen puutteeseen. Ja sijoittajien uskon puutteeseen.
Podride herännyt infoamaan... hinnastakin puhutaan 5000$ paikkeilla.
http://mypodride.com/2018/11/15/podride ... update-25/
Veroitta tehtaalla ilman moottoria ja tuotanto Taiwanissa. Tuohon päälle verot, tullit, rahti, ja moottori akkuineen. Luomunahan tuota ei kukaan montaa kertaa viitsi polkea
jooseha kirjoitti:Veroitta tehtaalla ilman moottoria ja tuotanto Taiwanissa. Tuohon päälle verot, tullit, rahti, ja moottori akkuineen. Luomunahan tuota ei kukaan montaa kertaa viitsi polkea
Joo, luin tarkemmin. Puhutaan tosiaan verrottomasta hinnasta lähempänä 5k$ eli voi olla vaikka 5499+loput. Kuten sanottua, niin olisin ehkä lähtenyt pientuotannolla liikkeelle. Tai ehkä tämä on jonkun näkemys pientuotannosta. Tiedä häntä.
janx kirjoitti:verrottomasta hinnasta lähempänä 5k$ eli voi olla vaikka 5499+loput.
Tuolla hinnallahan saa jo auton! Esimerkiksi minun Puntoni...
Jopon hinnallakin saa auton
Jukka