Sivu 2/2

Re: Mulsanne

Lähetetty: 11 Heinä 2016, 14:35
Kirjoittaja PW

http://www.ligfiets.net/news/5311/mulsa ... um=twitter
Uusinta tarinaa tästä ranskis kinneristä.


Re: Mulsanne

Lähetetty: 14 Heinä 2016, 08:54
Kirjoittaja PW
PW kirjoitti:

http://www.ligfiets.net/news/5311/mulsa ... um=twitter
Uusinta tarinaa tästä ranskis kinneristä.

Tajusin vasta ett tämän testiajoraportin on kirjottanu Olof Jern - Vaasalainen Mangokinneristi - tuleva Mulsannekinneristikö?
Ps. Tää oli miun 10000. viesti - sori siitä :oops: Pidin vuorokauden hengähdystauon ja harkitsin lopettavani kokonaan foorumille kirjottelun :mrgreen: Ehkä tämän viestin jälkeen :wink:


Re: Mulsanne

Lähetetty: 19 Heinä 2016, 10:55
Kirjoittaja Esko M

Etukate näyttää tosiaan korkealta. Mutta ennen kaikkea ihmettelen keskikanaalin (tai "persvaon" suurta leveyttä, näkyy ylhäältä otetussa kuvassa myös käännettävässä osassa). Olen funtsaillut jo kauan Hipparioniin sopivaa katetta, jossa olisi vako, jonka leveydeksi pitäisi tulla suunnillen Hipsun eturungon leveys 10...11 cm; se riittäisi hyvin kuoppien ja lasinsirujen havaitsemiseen. Muussa tapauksessa polvet alkavat kolkkailla katteeseen tai polkuasennosta tulee leveä -- jalat harallaan. Kohtuullinen haara-asento ei taida kuitenkaan pahemmin vaikuttaa polkemiseen tai polkutehoon. (Zzipper-kate ei sovi Hipsun takakenoon noja-asentoon, koska se liian kaarevana estää näkemisen katteen yli. Läpi ei näy pimeällä tai sateella.)

Mulsannen etupää, vaikka on hienosti muotoiltu, vaikuttaa liian pitkältä. Mitäpä tyhjällä jalkaterien edessä olevalla tilalla on virkaa. Käsitykseni on, että tylpempi keula olisi ilmanvastuksen kannalta ihan yhtä hyvä, eihän ilmavirtakaan ole aina kohtisuoraan edestä, ei ainakaan tuulisella Suomen etelärannikolla. Keskivaon vaikutuksesta ilmanvastukseen en ole nähnyt minkäänlaista keskustelua tai testausta. Pitkä keula vaatii turhan paljon varasto- ja kuljetustilaa. Suippo takapääkin on turha arkiajoon tarkoitetussa kinnerissä. Katkaistu takapää lyhentäisi paljon kokonaispituutta ja antaisi lisätilaa tavaroille ja olisi näkyvämpi taaksepäin. Leikattu pystysuora takaosa antaisi ehkä pientä työtövoimaa myötätuulessa, ainakin taajamanopeuksilla??? Tosin Greenspeedin muinaiset testit osoittivat, että peräsinmäinen korkea takapää vakauttaa kinneriä sivutuulessa.

Germersheimin Spezi-messuilla oli jokin toinenkin "persvaollinen" hyvän näköinen kinneri, jonka sisään pääsee helposti.

Esko (Hipsu Kakkosella ja yli 61.000 km)


Re: Mulsanne

Lähetetty: 19 Heinä 2016, 11:48
Kirjoittaja jori

Eskon näkemys oikenalaisesta kinnerin muodosta on hyvin samanlainen kuin minullakin. Vähän silti särähti korvaan (silmään) tuo ilmaisu

Esko M kirjoitti:

Mutta ennen kaikkea ihmettelen keskikanaalin (tai "persvaon" suurta leveyttä, näkyy ylhäältä otetussa kuvassa myös käännettävässä osassa).

Persvako on takana ja varmaankin tarpeen kolmipyörän täyskatteessa siellä, mutta edessä olevalle kohoumien väliselle tähystysraolle on olemassa valmis ilmaisu, jota voimme käyttää myös kinnereiden yhteydessä. Se on "delkoltee" tai suomeksi "rintavako". Minusta Milan on ehkä lähinnä Eskon kuvaamaa katetta, mutta siinäkin vielä liikaa turhaa pituutta keulilla.
Tässä kuva Milanin kabiinista eteen päin. Ihan hyvä näkyvyys kiviin ja lasinsiruihin.
Kuva
Eiku... :oops:


Re: Mulsanne

Lähetetty: 18 Helmi 2017, 10:59
Kirjoittaja PW

Kuva


Re: Mulsanne

Lähetetty: 18 Helmi 2017, 11:01
Kirjoittaja PW

Kuva
Siinä se rintavako - ilmanottoaukko vaon perällä, kannen alla kö?


Re: Mulsanne

Lähetetty: 24 Helmi 2017, 08:15
Kirjoittaja PW
FB_IMG_1487916786291.jpg
FB_IMG_1487916786291.jpg (30.8 KiB) Katsottu 8658 kertaa

Keskimmäinen, sininen kaunotar - osotelapussa lukee Vaasa :)


Re: Mulsanne

Lähetetty: 08 Touko 2017, 15:18
Kirjoittaja PW

Lyhyt kurkistus Mulsanen sisälle.


Re: Mulsanne

Lähetetty: 23 Touko 2017, 19:02
Kirjoittaja Saukki

No nyt olisi Suomen ensimmäinen Mulsanne saapunut kohteeseen.

IMG_0419.JPG
IMG_0419.JPG (931.26 KiB) Katsottu 8020 kertaa

Re: Mulsanne

Lähetetty: 23 Touko 2017, 19:05
Kirjoittaja Premnas

Vau, aika sähäkkä täytyy sanoa :D . Hieno on.


Re: Mulsanne

Lähetetty: 23 Touko 2017, 19:29
Kirjoittaja PW

Joo, upee on - Onnea uudesta pelistä.


Re: Mulsanne

Lähetetty: 23 Touko 2017, 20:11
Kirjoittaja vph

Oooh! Nyt ne hienon pelin on Suomeen röijänneet!


Re: Mulsanne

Lähetetty: 23 Touko 2017, 23:25
Kirjoittaja tm

Rälee peli, aika häijyn näköinen :D .
Onnittelut omistajalle!


Re: Mulsanne

Lähetetty: 29 Touko 2017, 11:21
Kirjoittaja vaaka

Kauniisti kiiltää väri auringossa ja muodossa ei ole mitään vikaa. Näyttää vielä paremmalta kuin aiemmin nähdyissä kuvissa.


Re: Mulsanne

Lähetetty: 29 Elo 2017, 19:34
Kirjoittaja PW


Olofin arvioita Mulsannestaan, 3000km ajon jälkeen.