Kinnerin toimituskulut Hollannista

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Tuo edellinen oli siis osittain huumoria, lyhyeksi ne meikäläisen rokkiajat jäivät. 91-95. Siihen mahtui kyllä paljon. Ilman 90-luvun lamaa olisivat jääneet varmaan pois kokonaan.
Mutta tosiaan, näistä yleisön kuvista voisi kohta järjestää melkein näyttelyn. Itse pidän tätä parhaimpana tähän asti. Ukko on sysiruma, mutta kuvaajan näkemys on toimiva.
Jostain syystä kuvat tulevat aina joskus näin omituisesti ylös-alas laatikkoon.

Liitteet
Velogatti, minä ja nainen.jpg
Velogatti, minä ja nainen.jpg (134.38 KiB) Katsottu 7437 kertaa

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Onnea uudelle kinnerille miultakin. Toivon että käyttöönotto menee vaivattomammin kuin miulla, vaikkei nyt itselläkään ihan mahdotonta hommaa siinä ollut. Jos CQuestiin tulee n. 100kg lastia (kuski+jos on paljon kamaa matkassa) niin 35-559 on levein käypä rengaskoko. Sitä leveämmällä ottaa kiinni takakoteloon, tai ainakin 47-559 otti.

Quest Carbon -2015

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja Saukki »

rutunen kirjoitti:

Onnea uudelle kinnerille miultakin. Toivon että käyttöönotto menee vaivattomammin kuin miulla, vaikkei nyt itselläkään ihan mahdotonta hommaa siinä ollut. Jos CQuestiin tulee n. 100kg lastia (kuski+jos on paljon kamaa matkassa) niin 35-559 on levein käypä rengaskoko. Sitä leveämmällä ottaa kiinni takakoteloon, tai ainakin 47-559 otti.

Kiitti vinkistä. Tässä odotellessa kerkiääkin hyvin miettiä rengasvalintoja :D
Valmistajan mukaan pitäisi kyllä leveätkin renkaat mennä taakse, mutta hyvä kun varoitit tästä.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Saukki kirjoitti:
rutunen kirjoitti:

Onnea uudelle kinnerille miultakin. Toivon että käyttöönotto menee vaivattomammin kuin miulla, vaikkei nyt itselläkään ihan mahdotonta hommaa siinä ollut. Jos CQuestiin tulee n. 100kg lastia (kuski+jos on paljon kamaa matkassa) niin 35-559 on levein käypä rengaskoko. Sitä leveämmällä ottaa kiinni takakoteloon, tai ainakin 47-559 otti.

Kiitti vinkistä. Tässä odotellessa kerkiääkin hyvin miettiä rengasvalintoja :D
Valmistajan mukaan pitäisi kyllä leveätkin renkaat mennä taakse, mutta hyvä kun varoitit tästä.

Siis kyllä se 47-559 menee sinne taakse mutta jos minunkaltaiseni läskipallero on puikoissa niin hiilikuituinen takaripustus taipuu sen verran että renkaan oikea kylki hinkkaa, etenkin töyssyissä :)

Itse tilasin pyörän 35- leveillä eturenkailla. Tuon levyisiin eturenkaisiin tuli sisähalkaisijaltaan muistaakseni 25c Ginkgo-vanteet sekä eteen että taakse (ei ole ollut ongelmia liittyen vanteen ja renkaan leveyssuhteeseen). Takarengas oli 47 vaikka olin tilannut 40:n. Sinällään ei haitannut koska olisin joka tapauksessa joutunut ostamaan cruiseriin 47:n. Mut jos olet laittamassa Velomobielille listaa mahdollisista kinnerin spekseistä niin niissä kannattaa olla mahdollisimman yksiselitteinen, yksinkertainen ja selkeä niin saa minimoitua väärinkäsitysten/mokien todennäköisyyden. Tosi hyvä aspa niillä on.

Quest Carbon -2015

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja TMS »

Saukki kirjoitti:

Kysäisin Velomobielilta, että voisiko toimituskuluissa säästää. Se voisi ehkä onnistua, jos toimitus olisi yhteen osoitteeseen. Mutta meillä taitaa TMS:n kanssa olla melkein 500 km välimatkaa. Mua ei ainakaan huvittaisi maaliskuussa ajaa pyörällä sellaista matkaa. Vaikka uudella Questillä se voisikin olla ihan mukavaa, niin en silti ota haastetta vastaan. Ja autolla sitä ei kannata lähteä hakemaan, kun toimituskuluissa säästetyt rahat uppoaa polttoainekuluihin.
Theo kertoi, että mun 600€ toimituskulut on jo alennettu hinta. Kuljetusyhtiö vastaanottaa paketin pari viikkoa etukäteen ja odottaa, että sen saa kasata samaan kuormaan muun samaan suuntaan menevän tavaran kanssa.

Kyllä mä taidan kärsiä nahoissani sen 600€ siitä, että pyörä toimitetaan kotiovelle asti.

Joo näinhän se on että ihan lähekkäin me ei asuta, joten ymmärrettäväähän se on että toimitusten yhdistämisestä ei säästöä tulisi.

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja TMS »

rutunen kirjoitti:

Jos CQuestiin tulee n. 100kg lastia (kuski+jos on paljon kamaa matkassa) niin 35-559 on levein käypä rengaskoko. Sitä leveämmällä ottaa kiinni takakoteloon, tai ainakin 47-559 otti.

En lähtisi yleistämään tätä asiaa, sillä näkisin että se on enemmäkin pyöräyksilöstä kiinni että mikä sinne mahtuu ja mikä ei. Minulla on Stradassa 50 mm leveä rengas ilman ihmeempiä hankaamisia (ja kuskillakin on riittävästi painoa). Lähtökohtaisesti yrittävät kai tehdä sellaista pyörää johon isompikin rengas mahtuu. Pieni ero takahaarukan kiinnityspisteiden sijainnissa voi tehdä aika ison eron vanteen sijainissa rengaskoteloon nähden. Vanteen rihtaaminen hieman toiseen laitaan voi myös hieman auttaa jos tahtoo leveämpää rengasta käyttää.

Avatar
jounisi
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Elo 2014, 10:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja jounisi »

Hei,

Kähäri Oy.sta kokemusta moottoripyörän tuonnista Englannista. Pyörä toimitettiin lähes minuutilleen kotiovelle ja palvelu pelasi muutenkin sujuvasti.
Soitin piruuttani heille tänään ja kysyin velomobiilin toimituksesta Suomeen. Kuuleman mukaan ei tarvitse kuljetuslaatikkoa ja hinta menee moottoripyörän
kanssa samaan eli 400 euroon. Tämä siis nopealla puhelintiedustelulla.

Challenge Fujin SL 2 / DF # 103

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Kiitti vinkistä. Vähän oon nyt tässä kysellyt monesta firmasta, joita tälläkin foorumilla on mainittu, mutta yllättäen näyttää siltä, että Velomobiel.nl:n käyttämä kuljetus on silti halvin. Nämä suomalaiset firmat kyllä tuo tavaran edullisemmin Suomeen, mutta Suomen sisäinen liikenne onkin sitten niin kallista, että ei mitään järkeä. Esim. jounisin mainitsema Kähäri Oy toisi kyllä pyörän varastolleen etelä-Suomeen neljällä sadalla eurolla, mutta tänne kotiovelle toimitettuna hinta onkin 800€.

Se on tuo Etelä-Suomi niin syrjässä. :twisted:

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
jounisi
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Elo 2014, 10:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja jounisi »

Viimeksi mp tuonti maksoi tuon Kouvolaan. Nyt en edes maininnut Kuopiota vaan yleisesti tiedustelin. Oletuksena 400 eur mihin vain suomessa. Olisi pitänyt tarkistaa Itä-Suomi lisä. :shock:

Challenge Fujin SL 2 / DF # 103

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja Saukki »

No tämähän ratkesi sitten lopulta aika kivasti. Täällä joku jo huomasikin (taisi olla PW), että joku toinenkin on tilannut Velomobielilta kinnerin Suomeen. Kuten arvelinkin, niin molemmat kinnerit tulee samalla kuljetuksella, joten hinta putoaa. Mulle jäi siis maksettavaksi kuljetuksesta vaivaiset 400 €, joka on mun mielestä melko kohtuullinen hinta.

Maksoin siis omani tänään ja nyt vaan odotellaan, että milloin mun uusi oranssi kaunokainen aloittaa matkansa tähän suuntaan. Veikkaisin että ehkä neljän viikon kuluttua se voisi olla täällä :lol:

Theo ystävällisesti lähetti myös kuvan. Tässä se nyt siis on. Mun Quest Carbon #787

q787 1200px.jpeg

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Hieno! Tilasitko tuon millä renkailla ja vanteen sisäleveydellä (17,19, jne)?

Quest Carbon -2015

Avatar
jounisi
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Elo 2014, 10:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja jounisi »

SE on kyllä hieno! Onnittelut :D

Challenge Fujin SL 2 / DF # 103

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja Saukki »

rutunen kirjoitti:

Hieno! Tilasitko tuon millä renkailla ja vanteen sisäleveydellä (17,19, jne)?

Kiekot on vakiot, eli onkohan ne nyt sitte ne 25 mm leveät.
Siinä pitäisi toimitettaessa olla Marathon plussat alla siksi, että uskaltaa keväällä päästellä tuolla tappajasepelin seassa. Tilasin toisen satsin renkaita kesäksi. Eteen 40 mm Shreddat ja taakse 55 mm Marathon Allmotion. Tämä on ilmeisen hyvä valinta, koska Theo kehui ajavansa samalla setillä ja totesi, että se on hyvä valinta.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja jori »

Saukki kirjoitti:

Theo ystävällisesti lähetti myös kuvan. Tässä se nyt siis on. Mun Quest Carbon #787

Kuva

Hieno on ja muistuttaa toista samannumeroista. Tuolla lentokonemallilla ei kuitenkaan ollut kovin mairitteleva historia: :oops:
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kinnerin toimituskulut Hollannista

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Saukki kirjoitti:
rutunen kirjoitti:

Hieno! Tilasitko tuon millä renkailla ja vanteen sisäleveydellä (17,19, jne)?

Kiekot on vakiot, eli onkohan ne nyt sitte ne 25 mm leveät.
Siinä pitäisi toimitettaessa olla Marathon plussat alla siksi, että uskaltaa keväällä päästellä tuolla tappajasepelin seassa. Tilasin toisen satsin renkaita kesäksi. Eteen 40 mm Shreddat ja taakse 55 mm Marathon Allmotion. Tämä on ilmeisen hyvä valinta, koska Theo kehui ajavansa samalla setillä ja totesi, että se on hyvä valinta.

55mm takana? Paljonkohan Theo painanee? Raskaassa lastissa jo 47-559 aiheutti itsellä hankaamista. Edessä on nyt 35-406 ja kääntösäde riittää nippa nappa taajamassa. Tosin jos tommoisia onkelmia ilmenee niin kyllä niitä leveitä kumeja ennemmin tai myöhemmin johonkin muuhun tarvitsee, eli ei aihetta kriiseilyyn.

Quest Carbon -2015

Vastaa Viestiin