Sivu 1/2

Milan

Lähetetty: 26 Helmi 2016, 14:41
Kirjoittaja PW

Re: Milan

Lähetetty: 26 Helmi 2016, 21:38
Kirjoittaja terppa

Tää ois mulle sovelias peli :) Harmi vaan kun hinta pompsahtaa hiilikuituisena lähelle 13 000 euroa.Jotain litramääriä ois kiva tietää näiden tavaratiloista.


Re: Milan

Lähetetty: 26 Helmi 2016, 21:45
Kirjoittaja kuparinen

Kaksipaikkainenkin vielä... takamatkustaja ei varmaan osallistu polkemiseen.


Re: Milan

Lähetetty: 27 Helmi 2016, 15:42
Kirjoittaja rutunen
kuparinen kirjoitti:

Kaksipaikkainenkin vielä... takamatkustaja ei varmaan osallistu polkemiseen.

Toivottavasti ei. Siinä nyt ei olisi mitään järkeä. Lastenkuljetus vaarantuisi kun tenavat työntävät jalat polkimien väliin kun kinneriä peruuttaa (jolloin polkimet pyörivät vastakkaiseen suuntaan) minkä lisäksi keskiön etäisyys pitäisi aina säätää erikseen eri matkustajalle, ja sitä mukaa myös ketjun pituus. Jälkimmäisen saisi vältettyä sillä ICE trikeistä tutulla mekanismilla mutta ensimmäinenkin aiheuttaisi paljon työtä.

OT: Nazca ei suositellut Quetzal -tandemiaan taksikäyttöön sen vuoksi, että keskiön paikkaa pitäisi koko ajan vaihtaa.


Re: Milan

Lähetetty: 18 Touko 2017, 09:42
Kirjoittaja PW


Tän vuoden Speziraportissa (1h 10min jälkeen) Milanistakin juttua, uusia rakenteita ja tämänkin kinnerin valmistus siirtynyt Romaniaan. Valmistetaankohan kaikki kinnerit samassa Romanialaisessa tehtaassa, vai onko siellä useampi paja?


Re: Milan

Lähetetty: 18 Touko 2017, 16:02
Kirjoittaja Puusilmä

Hyvä video, oli siellä paljon kaikkea.

Lopussa oleva bambupyörällä (MBB) ajo nosti kuumetta Cruzbikea kohtaan. Ilman käsiä ja tyttö sanoi erityisesti, että MBB on mukavan hiljainen verrattuna takavetoiseen pitkällä ketjulla varustettuun vastaavaan...


Re: Milan

Lähetetty: 18 Touko 2017, 16:23
Kirjoittaja vaaka

On mun MBB hiljaisempi kuin takavetoisella, mutta ei äänetön.


Re: Milan

Lähetetty: 20 Helmi 2020, 14:39
Kirjoittaja PW

Kysäsinpä instagramissa veloaddsukilta (kinnerikauppias Lontoossa), kuinka monta Milania on valmistettu? Vastaus tuli nopeesti 354kpl:tta.
Hän, John oli juuri myynyt ensimmäisen Milaninsa. Myös muita malleja edustaa Briteissä.
Askarruttanut tuo määrä kun valmistaja ei sitä ilmota, kuten tekee Velomobiel.nl ja Intercitybike.


Re: Milan

Lähetetty: 12 Helmi 2021, 15:04
Kirjoittaja PW

https://www.velomobilforum.de/forum/ind ... r-3.61804/
Saksan foorumilla Milaneista keskustelua, kuvissa ainakin uutta muotoilua. Tavaratila ja huolto aukoko sinne on taakse tehty :?
Laidback videossa taisivat tarinoida, kun Romanian tehtaalla kasailevat useampaa mallia, niin ne hyvät käytännöt tuppaa levittäytymään kaikkiin malleihin. Eli yhä enemmän niissä on samoja osia ja tekotapoja.

korjasin kaupungit haukoiksi -jori


Re: Milan

Lähetetty: 12 Helmi 2021, 16:59
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti: 12 Helmi 2021, 15:04

Laidback videossa taisivat tarinoida, kun Romanian tehtaalla kasailevat useampaa mallia, niin ne hyvät käytännöt tuppaa levittäytymään kaikkiin malleihin. Eli yhä enemmän niissä on samoja osia ja tekotapoja.

Tuo on erittäin hyvä merkki. Kinnerit alkavat saavuttaa stbiilia konseptia, mikä ohjaa tuotekehityksen valmistettavuuden parantamiseen, mikä lopulta johtaa halvempiin hintoihin. :D

Mikäs tässä Milanissa on tuo turvakaari. Onko tuo kaksipaikkainen urheiluauto. Ikään kuin takana olisi ainakin lastenkokoinen paikka.

SAM_6184.JPG
SAM_6170.JPG

Re: Milan

Lähetetty: 22 Maalis 2021, 17:58
Kirjoittaja PW

https://www.velomobileworld.com/the-fir ... mbly-line/
Ensimmäinen Milan MK7 uunista ulos.


Re: Milan

Lähetetty: 22 Maalis 2021, 20:15
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti: 22 Maalis 2021, 17:58

https://www.velomobileworld.com/the-fir ... mbly-line/
Ensimmäinen Milan MK7 uunista ulos.

No nyt rupesi Lyyti kirjoittamaan. :D

Lyyti kirjoitti:

The Milan and the DF can now be assembled by the same team, as the essential components (lighting system, rear swing arm, new brake cable routing, suspension struts ...) are identical. This gives a high level of security and quality, but also reduces complexity. The bonding of the internal structures is largely self-adjusting, which benefits process reliability.


Re: Milan

Lähetetty: 22 Maalis 2021, 20:33
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti: 22 Maalis 2021, 20:15
PW kirjoitti: 22 Maalis 2021, 17:58

https://www.velomobileworld.com/the-fir ... mbly-line/
Ensimmäinen Milan MK7 uunista ulos.

No nyt rupesi Lyyti kirjoittamaan. :D

Lyyti kirjoitti:

The Milan and the DF can now be assembled by the same team, as the essential components (lighting system, rear swing arm, new brake cable routing, suspension struts ...) are identical. This gives a high level of security and quality, but also reduces complexity. The bonding of the internal structures is largely self-adjusting, which benefits process reliability.

Ei oo pakko merkkihuoltamossa käyttää :mrgreen:


Re: Milan

Lähetetty: 23 Maalis 2021, 09:43
Kirjoittaja jori
PW kirjoitti: 22 Maalis 2021, 20:33
jori kirjoitti: 22 Maalis 2021, 20:15
PW kirjoitti: 22 Maalis 2021, 17:58

https://www.velomobileworld.com/the-fir ... mbly-line/
Ensimmäinen Milan MK7 uunista ulos.

No nyt rupesi Lyyti kirjoittamaan. :D

Lyyti kirjoitti:

The Milan and the DF can now be assembled by the same team, as the essential components (lighting system, rear swing arm, new brake cable routing, suspension struts ...) are identical. This gives a high level of security and quality, but also reduces complexity. The bonding of the internal structures is largely self-adjusting, which benefits process reliability.

Ei oo pakko merkkihuoltamossa käyttää :mrgreen:

Ennen kaikkea tuo tarkoittaa, että [loop]osien tuotantosarjat kasvavat ja palautteeseen kyetään reagoimaan nopeammin. Kehitys alkaa kehittyä nopeammin. Kinnereistä tulee halvempia ja parempia. Siten niistä tulee yleisempiä ja niihin tarvitaan lisää osia[/loop]. Kun tuota jatketaan jonkin aikaa, meillä on hyviä ja halpoja kinnereitä kaikkialla. :D


Re: Milan

Lähetetty: 23 Maalis 2021, 11:48
Kirjoittaja tm
jori kirjoitti:

...Ennen kaikkea tuo tarkoittaa, että [loop]osien tuotantosarjat kasvavat ja palautteeseen kyetään reagoimaan nopeammin. Kehitys alkaa kehittyä nopeammin. Kinnereistä tulee halvempia ja parempia. Siten niistä tulee yleisempiä ja niihin tarvitaan lisää osia[/loop]. Kun tuota jatketaan jonkin aikaa, meillä on hyviä ja halpoja kinnereitä kaikkialla. :D

Itse olen uskoni menettänyt tuon hinnan alenemisen suhteen: niin kauan kun markkinat ovat pienet ja valmistajia vähän, niin mahdollinen edullisempi valmistettavuus ei siirry myyntihintaan, vaan jää jatkuvaa kasvua tavoittelevalle valmistajalle. Normaalia ahnetta kapitalismia: kuka sitä nyt halvemmalla myy, jos kalliimmallakin kaikki menee kaupaksi.

Vasta kysynnän ja valmistajien määrän lisäännyttyä kilpailu kiristyy, mikä saattaa ehkä näkyä hinnoissa (jos valmistus tapahtuu kaukana idässä), ellei sitten ”kartellihinnoittelua” pidetä ihan sopivana hinnanmuodostustapana...