Sivu 5/8

Re: Hilgo

Lähetetty: 09 Maalis 2019, 17:28
Kirjoittaja jooseha
janx kirjoitti:

Kunhan ei kesällä hae. Finnlines on sikahintainen ja kallistuu vain kesän loppua kohden.

Heinäkuun puolivälissä 190€. Hakee sen silloinkin itse halvemmalla kuin rahtina. Halpahan tuo on. Missä muussa kulkuvälineessä voi viettää pyörän kanssa saman ajan(30h) samaan hintaan :mrgreen:


Re: Hilgo

Lähetetty: 09 Maalis 2019, 19:40
Kirjoittaja janx
jooseha kirjoitti:
janx kirjoitti:

Kunhan ei kesällä hae. Finnlines on sikahintainen ja kallistuu vain kesän loppua kohden.

Heinäkuun puolivälissä 190€. Hakee sen silloinkin itse halvemmalla kuin rahtina. Halpahan tuo on. Missä muussa kulkuvälineessä voi viettää pyörän kanssa saman ajan(30h) samaan hintaan :mrgreen:

Niin joo. Mulla oli eri hinnasto päässä. Olen katsellut autollisia hintoja, kun ei tuo ajaminen minulle olisi mitenkään realistista.


Re: RE: Re: Hilgo

Lähetetty: 10 Maalis 2019, 14:29
Kirjoittaja VeloWagon
takakeno kirjoitti:

Olisiko mahdollisuutta yhteiseen kuljetukseen ?
Minun QW pitäisi saada huhtikuun alussa Hollannista Suomeen.
T:Jere

Mistäpäin Hollantia nuo QW:t tulee? Hilgon verstas on Groningenissa (itäistä Hollantia) josta matkaa Travemündeen on n. 350km.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


Re: RE: Re: Hilgo

Lähetetty: 10 Maalis 2019, 15:34
Kirjoittaja jori
VeloWagon kirjoitti:
takakeno kirjoitti:

Olisiko mahdollisuutta yhteiseen kuljetukseen ?
Minun QW pitäisi saada huhtikuun alussa Hollannista Suomeen.
T:Jere

Mistäpäin Hollantia nuo QW:t tulee? Hilgon verstas on Groningenissa (itäistä Hollantia) josta matkaa Travemündeen on n. 350km.

Googeltelin Quatron paikaksi Drontenin, joka on reilun sata kilometriä etelämpänä.

Dronten-Groningen.jpg
Dronten-Groningen.jpg (229.5 KiB) Katsottu 6736 kertaa

Re: Hilgo

Lähetetty: 10 Maalis 2019, 19:18
Kirjoittaja takakeno

Drontenista QW:t tulee tosiaan.
Ihan kuljetusta tarkoitin, koska ensi kesänä on jo kolme pyöräretkeä suunnitelmissa.
Talven jälkeen pyöräilykunto ei ole vielä hyvä ja pyörän säädöt eivät ole vielä täysin kohdallaan.
Tosin ei se ajaminenkaan ihan pois suljettu vaihtoehto ole.
Kesälomaksi on vähän kylmää vielä tuolloin.
T:Jere


Re: Hilgo

Lähetetty: 10 Maalis 2019, 22:24
Kirjoittaja trike76

Onko kenelläkään kokemusta polkupyörän kuljetuksen kilpailuttamisesta vaikka tästä http://kilpailutakuljetuksesi.com/fi/ETUSIVU (sieltä voi valikosta erikseen valita vaikka polkupyörän, laittaa vaan mitat ja painon) Nuo kilpailutuket toimii ihan kaikkialla maailmassa. Joskus olen joidenkin muiden isompien tavaroiden kuljetuksia kilpailuttanut Saksasta Suomeen vastaavalla palvelulla eivätkä hinnat ainakaan silloin olleet mitään mahdottoman suuria.


Re: Hilgo

Lähetetty: 22 Huhti 2019, 11:31
Kirjoittaja PW

Ensivaikutelmia Hilgosta mielellään luettas ;) Petja, sisäänajo suoritettu ;)


Re: Hilgo

Lähetetty: 22 Huhti 2019, 13:04
Kirjoittaja Puusilmä

Onko huolto oikeasti helppoa?


Re: Hilgo

Lähetetty: 22 Huhti 2019, 17:10
Kirjoittaja VeloWagon

Ouggidouggi! Noin 400km tosiaan takana Hilgon kanssa. Jotain voi jo sanoa ja myöhemmin ripotellen lisää.
Drymerin asiakaspalvelusta heti näin alkuun. Voisi olla paljon parempi. Hilgoni valmistui 28. helmikuuta. Pyysin saada lisäkuvia sen yhden ainokaisen sivukuvan (jonka tänne foorumillekin välitin) lisäksi, varsinkin edestä ja takaa. Ei tullut.
Melvin lupasi kolmeen eri otteeseen soittaa minulle tiettynä viikonpäivänä. Ei soittanut
Melvin lupasi että Harry olisi verstaalla auttamassa lopullisten hienosäätöjen kanssa kun saavun Suomesta hakemaan kinneriä. Ei ollut ja se selvisi vasta kun tulin verstaalle.
Ensitilaajan etuna saatava DaHood jäi saamatta koska valmistuksessa oli tullut jotain kuplia pinnalle. Tämäkin selvisi vasta kun tulin verstaalle. Tarjosivat jotain muuta hoodia tilalle lainaksi siihen saakka kun lähettävät varsinaisen postissa mutta kieltäydyin tarjouksesta (halusin muutenkin tehdä tuon alkumatkan ilman hoodia).
Kiusallisin havainto Hilgoa noutaessani oli havaita että nokka-aukko puuttui! Eli ilmareikä. Toisaalta siinä tuli havaintoesitys kuinka nopeasti ja näppärästi kansi avautuu ja sulkeutuu huoltoja varten. Melviniltä meni noin vartti irrottaa kansi (Harry tekee sen jo kuulemma 10 minuutissa) ja saman verran kiinnilaitettaessa. Aivan mahtava ominaisuus!! Ei enää silikonien kanssa väkertelyä ja johtojen irrottelua!
Nokka-aukon tekemisen kanssa meni kumminkin sen verran aikaa että mielessäni Hilgon hienosäätöihin varaamani aika hupeni nopeasti. Istuin jäi huonoihin asetuksiin sillä seurauksella että ekan parinkymmenen kilometrin jälkeen niskaan sattui. Istuin oli liian alhaalla ja takana ja sisäänlenoaukon reuna löi niskaan joka kuopassa. Onneksi tuon sain korjattua seuraavana päivänä Jeren varapalalla jolla nostin istuimen paljon parempaan asentoon.
Hilgon vaihteet on mielenkiintoiset. Ne vaihtuu todella kevyesti ja lähes huomaamattomasti. Opettelen vieläkin eroon Rohlof-aivoista joissa kampeamista kevennetään kun vaihdetta vaihdetaan. Hilgossa vaihdetaan koko ajan polkien. Sain varmaan neljä kertaa ketjut hyppäämään pois paikoiltaan kun nopeasti polkematta vaihdoin vaihdetta raskaasta kevyempään.
Hilgo on erittäin hyväntuntuinen pyörä. Tavaraa mahtui kyytiin kuin entiseen Mangoonikin. Kunhan pääsen tekemään testiajoja lisää mäkisemmillä maastoilla ja ilman painavia matkatavaroita niin tiedän lisää.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


Re: Hilgo

Lähetetty: 25 Huhti 2019, 21:58
Kirjoittaja VeloWagon

Hilgon maavara on selvästi pienempi. Tutut kuopat ja töyssyt ottaakin nyt useammin pohjaan kiinni. Pitää opetella tiet ja reitit uudelleen ja varoa tai kiertää.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


Re: Hilgo

Lähetetty: 26 Huhti 2019, 15:09
Kirjoittaja jori
VeloWagon kirjoitti:

Hilgon maavara on selvästi pienempi. Tutut kuopat ja töyssyt ottaakin nyt useammin pohjaan kiinni. Pitää opetella tiet ja reitit uudelleen ja varoa tai kiertää.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Olisiko mahdollista saada valokuvia Hilgon tekniikasta ja rakenteista, tai vaikka esittelyvideo, jossa tulee selkeästi esiin pyöränripustusten rakenteet ja toiminta. Tämä olisi tärkeää siitä näkökulmasta, että pelkkä teksti oudosta asiasta kerrottuna johtaa mielikuvituksen harhapoluille ja tekee mahdottomaksi ottaa rakentavasti kantaa vaikkapa tähän viestiisi.

Haluaisin sanoa, että tuollainen tilapäinen maavaran nosto on helppo ratkaista, mutta en voi olla varma, kun en tiedä, miten tämän kinnerin jousitus on rakennettu. Tämän maavara-asian suhteen on kyseessä oikea ongelma, jonka toimiva ratkaiseminen voisi mahdollistaa matalan maavaran käytön suorilla teillä ja tästä syystä pienenevän ilmanvastuksen ja suurenevan matkanopeuden. Maavaraa tarvitaan lähinnä rotvallinylityksissä ja muutenkin risteysalueen töyssyissä, joissa suuri nopeus ei muutenkaan ole mahdollinen. Nämä tilat ovat varmasti sovitettavissa yhteen esim. kaasunestejousituksen avulla. Tällainen rakenne olisi varmasti toteutettavissa summittain samalla kustannuksella, mutta vaatisi kuitenkin jonkin verran suunnittelueforttia. Suunnittelu ei kuitenkaan ole mahdollista, jollei ole tiedossa, mihin ympäristöön suunnitellaan ja mitä ovat suunnittelun rajoitteet sovelluskohteen taholta.

Milelelläni panisin pääni näitä pähkimään, mutta siihen tarvitsisin realistiset kehykset Hilgon rakenteista.


Re: Hilgo

Lähetetty: 26 Huhti 2019, 15:46
Kirjoittaja VeloWagon

Voisin tosiaan räpsiä muutaman kuvan tänne jakoon. Nyt on Hilgossa etupyörinä Continentalin 28mm renkaat joten saan maavaraa nostettua jo vaihtamalla esim Shreddat alle.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


Re: Hilgo

Lähetetty: 09 Touko 2019, 17:59
Kirjoittaja VeloWagon

Tässä Hilgoni kadulla tunnistusta varten. Saa pysäyttää! :-DKuvaKuva

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


Re: Hilgo

Lähetetty: 09 Touko 2019, 18:39
Kirjoittaja PW

Mistä noin hienot tarrat?


Re: Hilgo

Lähetetty: 09 Touko 2019, 18:41
Kirjoittaja VeloWagon

Tarra Amigo, Espoo. Kuvat löysin ite netistä. :-)

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk