Uusi Quest

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
jvuotila
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 10:16

Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja Mahe »

No on molempien vanhempien näköä. Vissiin Quest ja Quattrovelo säilytetty samassa tallissa ja rakkaus on leimahtanut :)

Muotoilu miellyttää ainakin mun silmää.

Markus Heikkilä

jvuotila
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 10:16

Re: Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

Ensimmäinen ajatus oli itsellä että tuleekohan tähänkin racing hood tarjolle? Ja miltäpä mahtaa näyttää sellaisen kanssa?

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja PW »

Toivottavast vanha Quest pysyy myös tuotannossa ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jvuotila
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 10:16

Re: Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

PW kirjoitti:

Toivottavast vanha Quest pysyy myös tuotannossa ;)

Sehän sanotaan uutisessa että vanha pysyy edelleen tuotannossa. :wink:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja PW »

jvuotila kirjoitti:
PW kirjoitti:

Toivottavast vanha Quest pysyy myös tuotannossa ;)

Sehän sanotaan uutisessa että vanha pysyy edelleen tuotannossa. :wink:

Hyvä, se sanotaa ilmeisest viimesessä lauseessa, jossa oli miulle liian monta tuntematonta sanaa :oops:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja jori »

Jotain outoa tuossa on, sillä ainakin minun nähdäkseni tuo ei ole valettavissa kaksiosaisella muotilla. Voihan olla, että tuossa on kyse vain muotokokeilusta, jossa ei valmistettavuutta ole vielä tarkoituskaan ottaa huomioon. Ja julkaisulla on tarkoituksena vain tunnustella markkinoita kinnerin perusmuodon radikaalimpien muutosten halukkuuteen. Nähtävästi halukkuutta ei, ainakaan noin rajuun muuotkseen, vielä ole.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja PW »

Onhan se ihan mielenkiintosen näkönen mutta pelkästään siksikö uusi muotoilu? Ilmanvastus tuskin paranee :? Takahattu isompi, se voi olla hyväkin ilmavirtauksille. Quatron kolmipyöräversio, vähän niinku mentäs taaksepäin, vai :?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Minusta tuo on edestä päin ihan hyvän näköinen. Tuossahan on varmaan ideana saada ajovalot ylemmäs ja kauemmaksi toisistaan. Se on varmasti hyvä ominaisuus, kun täälläkin on pimeää puolet vuodesta.
Nuista perän siivekkeistä en oikein tiedä. Niihin tietysti saa asennettua suuntavilkut siten, että ne on kauempana toisistaan, mikä on erittäin hyvä muutos. Mutta onhan se vähän hassun näkönen. Näyttäisi, että siihen tulee Milan / Mulsanne / Sunrider tyylinen avautuva kulkuaukko. No sen pitäisi ainakin olla aerodynaamisempi, kun kokonaan avonainen kulkuaukko. Toivottavasti tulee myös jonkunlainen racing hood vaihtoehto tarjolle.

Mutta noin niinkun valojen sijoittelun kannalta ajateltuna tämä voisi olla erittäin sopiva peli omaan käyttööni, joka on pääasiassa työmatkapyöräilyä ja lenkkeilyä. Jonkun verran tulee ajettua ison tien reunaa ja silloin tosiaan toivoisi, että valot ja suuntamerkit näkyy kauas. En tarvitse Quattrovelon valtavaa tavaratilaa ja tämä uusi Quest näyttää hieman nopeammalta, kuin Quattro. Sitten tähän kuitenkin todennäköisesti pystyy asentamaan 40 mm leveitä renkaita eteen, toisin kuin DF tai Alpha7. 40 milliset renkaat ovat kuitenkin huomattavan paljon mukavemman tuntoiset, kuin 28 milliset.

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

jvuotila
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 10:16

Re: Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

Saukki kirjoitti:

Sitten tähän kuitenkin todennäköisesti pystyy asentamaan 40 mm leveitä renkaita eteen, toisin kuin DF tai Alpha7.

Mikäs edellä mainituista rajoittaa rengasleveyttä? Eikö mahdu pyörä enää kääntymään rengaskotelossa vai onko niin kapeakehäinen kiekko?

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Saukki kirjoitti:

Minusta tuo on edestä päin ihan hyvän näköinen. Tuossahan on varmaan ideana saada ajovalot ylemmäs ja kauemmaksi toisistaan. Se on varmasti hyvä ominaisuus, kun täälläkin on pimeää puolet vuodesta.
Nuista perän siivekkeistä en oikein tiedä. Niihin tietysti saa asennettua suuntavilkut siten, että ne on kauempana toisistaan, mikä on erittäin hyvä muutos. Mutta onhan se vähän hassun näkönen. Näyttäisi, että siihen tulee Milan / Mulsanne / Sunrider tyylinen avautuva kulkuaukko. No sen pitäisi ainakin olla aerodynaamisempi, kun kokonaan avonainen kulkuaukko. Toivottavasti tulee myös jonkunlainen racing hood vaihtoehto tarjolle.

Mutta noin niinkun valojen sijoittelun kannalta ajateltuna tämä voisi olla erittäin sopiva peli omaan käyttööni, joka on pääasiassa työmatkapyöräilyä ja lenkkeilyä. Jonkun verran tulee ajettua ison tien reunaa ja silloin tosiaan toivoisi, että valot ja suuntamerkit näkyy kauas. En tarvitse Quattrovelon valtavaa tavaratilaa ja tämä uusi Quest näyttää hieman nopeammalta, kuin Quattro. Sitten tähän kuitenkin todennäköisesti pystyy asentamaan 40 mm leveitä renkaita eteen, toisin kuin DF tai Alpha7. 40 milliset renkaat ovat kuitenkin huomattavan paljon mukavemman tuntoiset, kuin 28 milliset.

Entäs tärinäraidat :!:

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja Saukki »

jvuotila kirjoitti:
Saukki kirjoitti:

Sitten tähän kuitenkin todennäköisesti pystyy asentamaan 40 mm leveitä renkaita eteen, toisin kuin DF tai Alpha7.

Mikäs edellä mainituista rajoittaa rengasleveyttä? Eikö mahdu pyörä enää kääntymään rengaskotelossa vai onko niin kapeakehäinen kiekko?

Käsittääkseni esim. DF:ssä on niin pieni pyöränkotelo, että 40 millinen rengas ei välttämättä mahdu pyörimään ollenkaan. Mutta nyt ei ole varmaa tietoa. Joku DF:n omistaja voi tarkentaa tätä.

NikoK kirjoitti:

Entäs tärinäraidat :!:

Hyvä pointti! Quattrovelolla voi tosiaan ajaa tärinäraidan päällä. QV on nelipyöräisenä myös paljon vakaampi kaarteissa, eli voi ajaa mutkat kovempaa. Mutta silti nopeampi pyörä houkuttelee enemmän :lol:

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Tässä ketjussa ei vielä ollut yhtään kuvaa tästä uudesta Questistä, niin tässäpä tulee muutama.

img-2074.jpeg
img-2075.jpeg

Löysin tuolta naamakirjasta tällaisen renderöinnin 3D mallista. Tässähän se näyttää jo aika asialliselta.

59439839_10219172046995725_154807719612645376_o.jpg

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
takakeno
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 575
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 21:40
Paikkakunta: Nokia

Re: Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja takakeno »

Kyselin Drontenissa pajalla käydessäni, että miksi eivät tee uutta nopeaa mallia.
Sanoivat tekevänsä uutta Questia, tarkoittivat varmaan tätä.

Alfa 7:ssa käytettiin Amerikan halki ajossa 40 mm G One prototyyppirengasta.

Ei varmaan enää pysty myöhemmin erottamaan puoliskoja.
Huoltomahdollisuus pitää järjestää jotenkin toisin.
Noilla muodoilla haetaan lisä jäykkyyttä koriin.

Quattrovelo on ainakin Mangoa nopeampi.
4-pyöräinen voi olla mukavampi ajossa.
Voi käyttää pehmeämpää jousitusta.
T:Jere

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi Quest

Viesti Kirjoittaja PW »

Screenshot_20190908-115433.png

Saksanfoorumilta löyty tuommonen kuva, onko siihen tulossa kuitenkin aukinaiset pyöräkotelot ja niihin tommoset irtosuojat :? Ensimmäiset innokkaat vissiin jo tilailleet näitä ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin