Begorett - metalliputkirunkoinen 4-pyöräinen täysjoustokinneri Espanjasta

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Begorett - metalliputkirunkoinen 4-pyöräinen täysjoustokinneri Espanjasta

Viesti Kirjoittaja janx »

Laitetaanpa tämä tännekin. Pidän muodoista, vaikka onkin kovin automainen, mut eikös se ollut hyvä turvallisuuden kannalta? Painoa eivät ole uskaltaneet kertoa.

https://begorett.com

Begorett1.JPG
Begorett1.JPG (39.79 KiB) Katsottu 4574 kertaa
Begorett2.JPG
Begorett2.JPG (40.69 KiB) Katsottu 4572 kertaa
Viimeksi muokannut janx, 25 Syys 2019, 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Begorett

Viesti Kirjoittaja jori »

janx kirjoitti:

Laitetaanpa tämä tännekin. Pidän muodoista, vaikka onkin kovin automainen, mut eikös se ollut hyvä turvallisuuden kannalta? Painoa eivät ole uskaltaneet kertoa.

https://begorett.com

Begorett1.JPG
Begorett2.JPG

Eivät tiedä vielä painoa, kun eivät ole vielä tehneet muuta kuin tietokonemalleja. :?

Becorett.jpg

Kummitus se on, kun ei näy peilikuvassa. :shock:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Begorett

Viesti Kirjoittaja janx »

jori kirjoitti:

...Eivät tiedä vielä painoa, kun eivät ole vielä tehneet muuta kuin tietokonemalleja. :?

Niin. "Onko kiire vai tehdäänkö tietokoneella?" Tosin teollinen valmistus taitaa nykypäivänä poikkeuksetta vaatia 3D-mallin tekemisen.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Begorett - metalliputkirunkoinen 4-pyöräinen täysjoustokinneri Espanjasta

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Kun menee katsomaan sivuilla tuotekuvia ja sitä keulasta otettua kuvaa, niin käy selväksi että ei tuolta näe hevon kuustansa eteensä :P

Quest Carbon -2015

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Begorett - metalliputkirunkoinen 4-pyöräinen täysjoustokinneri Espanjasta

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Painoa tulee olemaan yli 35 kg.

Lokarit pitää olla, emmehän ole yksin liikenteessä. Tuolla kun sateessa pyyhkäiset jonkun työmatkapyöräilijän ohi, niin kylläpä kiroavat. Ja lokarit lisättynä tukirakenteineen nostavat painoa ja lisäävät todennäköisesti ilmanvastusta.

Magee, mutta ei jatkoon. Sähköpyöränä voi olla ihan kiva, mutta hinta pompsahtaa taas entistä korkeammaksi.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Begorett - metalliputkirunkoinen 4-pyöräinen täysjoustokinneri Espanjasta

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

rutunen kirjoitti:

Kun menee katsomaan sivuilla tuotekuvia ja sitä keulasta otettua kuvaa, niin käy selväksi että ei tuolta näe hevon kuustansa eteensä :P

Samaan asiaan kiinnitin huomiota jo tuossa eka kuvassa. Konepelti ja kuljettajan silmät ovat samalla tasolla.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Begorett - metalliputkirunkoinen 4-pyöräinen täysjoustokinneri Espanjasta

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

janx kirjoitti:

Pidän muodoista, vaikka onkin kovin automainen

Tosi hyvältähän tuo näyttää, mutta bonk-kinnerissähän ei tarvi käytännöllisyydestä piitata. Esim jo edellä mainitut näkyvyys ja lokasuojattomuus, näiden lisäksi vielä tosi töisevä monimutkainen runko eli painava ja sikakallis. Nuo kiekot harvoilla pinnauksilla saattavat kestää suoraan ajon eka mutkaan asti. Tämän on muotoilija tehnyt ilman mekaanikkoa/kuljettajaa/insinööriä/budjettia/markkinointisuunnitelmaa.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Begorett - metalliputkirunkoinen 4-pyöräinen täysjoustokinneri Espanjasta

Viesti Kirjoittaja janx »

Vilijami kirjoitti:
janx kirjoitti:

Pidän muodoista, vaikka onkin kovin automainen

Tosi hyvältähän tuo näyttää, mutta bonk-kinnerissähän ei tarvi käytännöllisyydestä piitata. Esim jo edellä mainitut näkyvyys ja lokasuojattomuus, näiden lisäksi vielä tosi töisevä monimutkainen runko eli painava ja sikakallis. Nuo kiekot harvoilla pinnauksilla saattavat kestää suoraan ajon eka mutkaan asti. Tämän on muotoilija tehnyt ilman mekaanikkoa/kuljettajaa/insinööriä/budjettia/markkinointisuunnitelmaa.

Ei ole tarkoituskaan. Tätä suunnitellaan turvallisuus ja mukavuus edellä. Jos joku on siitä valmis maksamaan, mikäs siinä. Mitä mahtaisi tuollaisella käydä, kun jää rekan alle. Siitä minusta on kyse, jos kinnerillä ajamisesta muun liikenteen seassa halutaan yhtään isompi juttu kuin se on nyt. Henkilökohtaisesti en kaipaa autoliikenteen sekaan, koska se ei vie minua pois ruuhkista. Kevleillä ei ole toistaiseksi ollut ruuhkia kehä1 ulkopuolella.

Heidän visionsa löytyy täältä: https://begorett.com/about-us-basic/

"We are BEGORETT – safe cycling. We are on a mission to provide safe, clean, healthy and affordable mobility to everyone.

We are going to improve the world making safe cycling possible. We want people improve their health using their commuting time to make some exercise while they enjoy a fantastic ride."

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Begorett - metalliputkirunkoinen 4-pyöräinen täysjoustokinneri Espanjasta

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

janx kirjoitti:

Ei ole tarkoituskaan. Tätä suunnitellaan turvallisuus ja mukavuus edellä.

Minun mielestäni tuossa käytetään halpamaisinta ja mielikuvituksettominta markkinointitaktiikka. Pelkoa. Vähän kuin Paleface laulaa "...turvakameroilla luodaan pelon ilmapiiri...". Liioiteltu turvallisuuden korostaminen kääntyy lopulta itseään vastaan. Niin kuin tärinäraidat. Ja hyvä esimerkki on nyt lakiuudistuksessa tuleva 100km/h nopeus peräkärryn vedossa. Tätä perusteltiin sillä, kun autot ovat nykyään niin turrrvallisia. Vaikea päätellä miten turvallisuus lisääntyy kun mercedes ökymaasturin perässä on 9 metrinen kabe asuntovaunu ja sillä yhdistelmällä ohitellaan useita rekkoja syyspimeällä ruskaretkireissulla matkalla helsingistä leville?
Begorett lähtee siis siitä ajatuksesta, että on ihan jees ajaa autolla kinnerin päälle. Kyllä kinnerin pitää se kestää.
Ja onko se turvallisuutta vai mukavuutta, ettei begoretistä näe ulos?

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Begorett - metalliputkirunkoinen 4-pyöräinen täysjoustokinneri Espanjasta

Viesti Kirjoittaja janx »

Vilijami kirjoitti:

Minun mielestäni tuossa käytetään halpamaisinta ja mielikuvituksettominta markkinointitaktiikka. Pelkoa. Vähän kuin Paleface laulaa "...turvakameroilla luodaan pelon ilmapiiri...". Liioiteltu turvallisuuden korostaminen kääntyy lopulta itseään vastaan. ... Begorett lähtee siis siitä ajatuksesta, että on ihan jees ajaa autolla kinnerin päälle. Kyllä kinnerin pitää se kestää.

Pelko ohjaa ihmistä ja on toimiva ase markkinoinnissa. Autojen tai ylipäänsä kaikkeen turvallisuuteen liittyvän markkinoinnissa tätä on käytettyä vuosikymmeniä. Minulla on hälytinjärjestelmä, koska eräs rakennusmies kuvasi taloyhtiössä kaikkien terassin ovista sisään. Mihin lie kuvia tarvitsi. Toinen pelko on vesivahinko, koska ylivuodot on ohjattu suoraan vaatehuoneen vesieristämättömälle ja viemärittömälle lattialle. Nyt siitä tulee edes hälytys. Kun valvontakameran tallenteita katsotaan, vaikka selvittääkseen pahoinpitelyä Rautatieasemalla ei kukaan ole irvailemassa niiden olemassa olosta - paitsi sitä huudon määrää, jos ne eivät toimineet.

Olen skeptinen, että liikennekulttuuri jotenkin paranisi merkittävästi tulevaisuudessa. Infran tulee olla fyysisesti eroteltua ja helposti omaksuttavaa, että se on turvallista. Muutoin turvarakenteet ja massat päättävät kuka selviää. Olenpa muistaakseni kuullut täällä foorumillakin sanottavan, että nykyiset kinnerit ovat turvallisempia kuin avopyörät. Näin varmasti onkin.

Vilijami kirjoitti:

Ja onko se turvallisuutta vai mukavuutta, ettei begoretistä näe ulos?

Kuva näyttää siltä, että putkirungon päälle on vain lätkäisty hieno kuori. Tuskin se on tuotantoversio. Kukaan ei ole vielä oikeasti yrittänyt katsoa kapineesta ulos, koska nämä ovat - kuten jori sanoi - tietokonemalleja siihen markkinointiin.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin